Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Såg detta tal från Detroit och det är nog ett av de bättre från Trump. Han ger folk drömmar och framtidstro och slår Hillary med hästlängder på detta område. Sen om det är genomförbart är ju en annan sak men hur ska Hillary kontra alla dessa löften om ett framgångsrikare och starkare USA? Vad har hon för konkret annat än gnäll och prat om att USA redan är fint och stort (för några få).

Med tanke på att Obama vann med färre fagra löften så blir det väl inga problem för Trump, kanske.
Precis

Titta på hur dem bygger i säg:
Dubai
Kina(shanghai)
Japan(Tokyo)
Qatar
Saudi Arabien
Singapore

Många länder som tidigare betraktades som halvfattiga för bara några årtionden sedan har nu städer som ser ut som science fiction, vägar som är släta och fina, rent och snyggt på gatorna osv(åk ut och res om ni inte tror mig).
Alltmedan västvärlden med USA-etablissemanget i spetsen ägnat sig åt politisk korrekthet.
Det finns inget som säger att inte även USA(eller Sverige för den delen) skulle kunna bygga såna där skyskrapor, vägar, tåg, flygplatser osv osv, men vi prioriterar uppenbarligen annat istället.
Detta vansinne vill Mr. Trump sätta stopp för i USA.. Och han vill låta Amerikanerna drömma igen, the American Dream
2016-08-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det jag själv undrar över är : hur skall allt egentligen finansieras ?

-Skattelättnader till medborgare och företag
-Starkare försvar
-Infrastruktursatsningar (eftersatt i USA om jag begripit det rätt)
-Balansera budgeten

Finns säkert mera som jag glömmer, men det är inte några små utgiftsposter. Inkomsterna lär nog komma med "jobb tillbaka" ifrån Kina. Men det går ju inte över en kafferast.
Det mesta kan finanseras genom att amerikanska företag beskattas i Usa och inte genom en massa idiot-vinstuttag i länder med en låg företagsbeskattning, fatta att det tas ut enorma vinster i irland genom deras i princip obefintliga företagsbeskattning. Där har du globalismens feta girighet manifesterad, precis som en hoper svenska multinationella företag smiter undan den skatt som de skulle betalt här i sverige. Det är en samhällsekonomiskt våldtäkt när företag som har sin bas nationellt väljer att trixa med vinstuttag och dylikt bara för att ge sina ägare några miljarder extra.
Motståndsrörelsen mot detta spekulationsförfarande växer enormt och Trump är väl den förste som kan få slut på spekulationsekonomin , i alla fall kortsiktigt.
Senast redigerad av Tom iskalle'n 2016-08-08 kl. 20:11.
2016-08-08, 20:11
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det jag själv undrar över är : hur skall allt egentligen finansieras ?

-Skattelättnader till medborgare och företag
-Starkare försvar
-Infrastruktursatsningar (eftersatt i USA om jag begripit det rätt)
-Balansera budgeten

Finns säkert mera som jag glömmer, men det är inte några små utgiftsposter. Inkomsterna lär nog komma med "jobb tillbaka" ifrån Kina. Men det går ju inte över en kafferast.
Genom att USA använder sin totala ekonomiska och militära övermakt mot alla andra länder för att TA deras pengar för att finansiera alltihop. The Make America Great Again programs:

MAKE = Monetary Alignment of Key Economies.
alltså att alla länder som vill handla med USA, eller med någon av USAs vänner, byter ut alla sina pengar till USD.

AMERICA = Pax America.
Alltså att all militär och rustningskapacitet i hela världen ställs under Amerikanskt befäl och att de beroende territorierna finansierar alla Amerikansk militära kostnader.

GREAT = Global Repayment Economy to America, Thank you!
Alltså att all Amerikansk statsskuld övertas av andra länder, som tack för all fred, frihet och välstånd som USA har gett dem under det senaste århundrandet. Och den är på 40 trillion dollar nu när Donald själv räknar, och det är han som räknas!

AGAIN = American Growth And INvestment program.
Alltså att alla USAs vänner använder mer än hälften av sina investeringar till Amerikansk industri, Amerikansk infrastruktur, Amerikansk utbildning i USA.

De som går med på det är USAs vänner.
(Resten kommer att bli fucked up haaard)

Det är så det kommer att finansieras. USA kommer verkligen att bli great again.

USA är inte längre din barnvakt.
Betrakta USA såsom du betraktar Kina eller Saudi. Världens mäktigaste supermakt som bara ser till sitt eget intresse utan någon hänsyn alls till ditt. USA har blivit som alla andra stormakter.
Senast redigerad av Fri 2016-08-08 kl. 20:18.
2016-08-08, 20:12
Medlem
Hur mycket skulle Trump lyckas höja inkomstposten om USA inte involverar sig lika mycket i meningslösa krig i MÖ, får NATO-länder att betala för sina medlemskap, får länder som Japan och Sydkorea att betala för den amerikanska närvaron i området etc.?
2016-08-08, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Storlögnaren Trump:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23302769.ab

Pulitzerbelönade Politifact kartlägger sanningshalten i politikernas utsagor. Just nu är 53 procent av det Hillary Clinton säger helt sant, medan samma siffra för Donald Trump är 8 procent.
– Trump ljuger konstant och skamlöst. Jag tycker verkligen att han är i en klass för sig, inne på ett helt nytt område, säger Theda Skocpol, myndighets- och sociologiprofessor vid Harvard, till Huffington Post.
Skummade igenom Aftonbladet artikeln, och har jag uppfattat det rätt att de anser att Trump är som Jim Carreys karaktär i filmen Liar Liar? https://www.youtube.com/watch?v=geiS49_p84Q
2016-08-08, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1321331
Hur mycket skulle Trump lyckas höja inkomstposten om USA inte involverar sig lika mycket i meningslösa krig i MÖ, får NATO-länder att betala för sina medlemskap, får länder som Japan och Sydkorea att betala för den amerikanska närvaron i området etc.?

Skulle han lyckas med det smärtfritt så rör det sig inte om 9 nollor över tid, utan 12.
2016-08-08, 20:31
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tom hur skulle det vara om du kunde svara på vissa viktiga bitar istället för att slinka undan?

Sedan så är inte valet än så det går inte att avgöra hur många Sanders supportrar som faktiskt röstar på Trump i slutändan förens efter valet.

Så ta inte ut segern i förskott.

Just nu skiter jag i dig för jag har Trump uppe i huvudet.

Jag tar inte segern ut i förskott. Jag är bara glad att Trump sade nej till TPP.
2016-08-08, 20:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Snälla ni. Ni missar att det här var ett REMARKS. INTE ett RALLY.

Skillnad?
2016-08-08, 20:38
Medlem
Trump Tax reform:

benefit working families while ensuring the wealthy pay their fair share

Nu skulle man vilja se hans skattdeklaration.

Hon kan göra en fin reklamsnutt av det här,
2016-08-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Skillnad?

Remarks. Innebär i höggrad att man ger tal till en specifik grupp, i ett specifikt ämne. I det här fallet en
"klubb" Detroit Ekonomer.
2016-08-08, 20:44
Medlem
Dear Jeb!

https://www.youtube.com/watch?v=X8--vbk5S6E

https://www.youtube.com/watch?v=CuzpFMWReZw&feature=youtu.be&list=RDiHM_PH KpKyU

Don´t stump the Trump!
Senast redigerad av Orientexpressen 2016-08-08 kl. 20:54.
2016-08-08, 20:58
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump Tax reform:

benefit working families while ensuring the wealthy pay their fair share

Nu skulle man vilja se hans skattdeklaration.

Hon kan göra en fin reklamsnutt av det här,
Titta på hans 50 senaste skattedeklarationer!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in