2016-08-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzyy
någon som vet vart man kan beställa Palinka?

Ungerska lastbilar på någon uppställningsplats för långtradare?
Citera
2016-08-07, 20:28
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garligur
Kan rapportera att Vinsajten bytt fraktbolag. Eller rättare sagt deras utleverantör E-box. Nu hamnade man hos DHL. Blir intressant att se vad detta leder till!
Tack gör det! Uppdatera om hur det gick sen

Vad tycker ni om alkostore24.com? Funderar på att beställa med norrlog även fast jag hört att dem samarbetar med Posten, tror ni det kommer gå bra med en mindre bestälning? (Typ 1-2 flak cider och 1-3 flaskor sourz/vodka.)
Citera
2016-08-08, 09:39
Medlem
Finns det verkligen inte någon sida som har humana priser på frakten om man vill köpa 10 flak öl?

Alla jag hittar tar 1000kr för frakten, då kan man ju lika gärna handla på bolaget.
Citera
2016-08-08, 17:00
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Finns det verkligen inte någon sida som har humana priser på frakten om man vill köpa 10 flak öl?

Alla jag hittar tar 1000kr för frakten, då kan man ju lika gärna handla på bolaget.
Inte för så liten mängd, går du ihop några och beställer en helpall på ca 80 lock så blir frakten ca 2800 hos Scanbolaget och Spritbox.
Citera
2016-08-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Inte för så liten mängd, går du ihop några och beställer en helpall på ca 80 lock så blir frakten ca 2800 hos Scanbolaget och Spritbox.
Okej det suger ju, ja det kan man förvisso göra. Missade att drinko hade kampanj nyligen med gratis frakt över 2000:- synd man inte var med då.
Citera
2016-08-10, 12:49
Medlem
Hej!

Har gjort en mindre beställning hos alkostore24 på ett flak cider och två sourz flaskor, anlitade norrlog som fraktföretag men undrar nu,

Kollar jag orderstatusen så står det bara "hämtad" inget mer.
Är det ingen spårning på paket från Norrlog?? Vill ju veta vart paketet är någonstans och om det fastnat i tullen eller något.

Dem gånger jag beställt med andra fraktbolag så har jag fått spårning och kunnat sett vart paketet varit.

Anledningen till varför jag vill veta vart paketet befinner sig är för att adressen som dem ska lämna paketet vid, bor inte jag, utan lär stå och passa runt huset och vänta på att dem ska komma. Ringer Norrlog/postnord innan dem kör ut tilll huset eller kommer dem random?
Citera
2016-08-12, 13:49
Medlem
Alltså suger Norrlog som fraktbolag eller? Stått ''Hämtad'' på min beställning sen i måndags nu, ingen annan ändring, och supporten svarar inte på mail heller verkar det som.

Man får ju verkligen vad man betalar för
Citera
2016-08-12, 16:12
Medlem
Samarbetet med V-sajten och DHL fungerade alldeles utmärkt. Dessutom snabbare leverans än innan tullsnoken började bråka. Dock fortsätter man med Post Nord som slutdistributör, vilket innebär nån dags extra fördröjning (och hämtning på posten) för oss som jobbar dagtid.
Citera
2016-08-13, 17:30
Bannlyst
Lagt en order hos alkostore24 nyss.

Återkommer senare om hur e gick.

mvh
Citera
2016-08-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namename
Lagt en order hos alkostore24 nyss.

Återkommer senare om hur e gick.

mvh
Vilket fraktbolag? Norrlog fitterna suger, verkar aldrig komma fram och supporten är rädd för att svara på mail.
Citera
2016-08-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garligur
Samarbetet med V-sajten och DHL fungerade alldeles utmärkt. Dessutom snabbare leverans än innan tullsnoken började bråka. Dock fortsätter man med Post Nord som slutdistributör, vilket innebär nån dags extra fördröjning (och hämtning på posten) för oss som jobbar dagtid.
Tog du själv kontakt med DHL och beställde frakt eller kunde du bara klicka DHLsom frakt vid betalning på v-sajten?
Citera
2016-08-14, 21:00
Medlem
Nej, jag blev skickad till DHL från E-box som jag beställde från.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in