2016-07-19, 13:41
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
När du skriver "det kom med DHL", så menar du att det skickades från Spanien med DHL och att PostNord tok över utkörning i Sverige? Eller beställde han bokstavligen "ett lass" - och att DHL fick köra lastbilen till hans dörr...?
Jag har aldrig fattat detta att DHL ska lämna över paketen till PostNord... Dom har ju sitt eget distributionsnät inom Sverige - där dom flästa städer har ett Schenker DB/DHL-ombud... Kan man inte välja att hämta ut sitt paket hos ombud som det var förr i tiden; borde bli både säkrare och billigare på det viset. Jag bor ju bara 3 km. från en stor DHL-sentral, så jag hade inte ens behövt få det skickad till ombud...
Citera
2016-07-20, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megadannel
Tänkte prova beställa från vinsajten eller annan sida. Någon som har beställt nyligt och fått hem varorna?
Vilken butik har snabbast leveranstid?
Blir nog bara 6 flaskor.

Tar gärna emot tips på sida + fraktbolag i PM!

Undvik Vinsajten, min beställning åkte fast direkt i Tullen.
Citera
2016-07-23, 16:24
Medlem
Junglebosss avatar
Sorry. Inlägget kan tas bort.
Senast redigerad av Jungleboss 2016-07-23 kl. 16:44.
Citera
2016-07-24, 19:58
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenAfLuxenburg
Undvik Vinsajten, min beställning åkte fast direkt i Tullen.

När beställde du då? Jag har beställt två gånger och klarat mig hittills (peppar peppar kanske man ska säga oxo). Funderar på om man ska lägga en order nu, bemanningen hos tullen bör ju inte vara på topp i semestertider menade jag. Har ni några erfarenheter om att beställa på sommaren? :-)
Citera
2016-07-24, 21:52
Medlem
Fungerade bra för mig i slutet av maj. Börjar bli dags för en ny beställning. Får man fråga hur mycket Greven beställde?
Citera
2016-07-29, 15:29
Medlem
gammgubbes avatar
Fick min leverans idag från vinsajten, utan tullingripande. Vet inte om det beror på semester hos tullen eller om jag bara hade tur... glad som fisken i vattnet är jag i alla fall. Min chef brukar också beställa därifrån, en gång har hans beställning fastnat i tullen i övrigt har han klarat sig.
Citera
2016-07-29, 18:24
Medlem
Hej!

Har beställt ett paket till en annan adress än den jag bor på, och har således missat att hämta upp mitt paket.

Det stod att dem skulle lämna en ups info notice, men vart fan får jag den? Låg inget papper utanför dörren/postlådan när jag kollade till huset. Har inte fått något email om det heller.
Har inte kunnat kolla sms dock för jag råkade krossa mobilen på en järnplatta.

Vart får jag ups info notice?w
Citera
2016-07-31, 18:35
Medlem
FreeWorldNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministaty
Hej!

Har beställt ett paket till en annan adress än den jag bor på, och har således missat att hämta upp mitt paket.

Det stod att dem skulle lämna en ups info notice, men vart fan får jag den? Låg inget papper utanför dörren/postlådan när jag kollade till huset. Har inte fått något email om det heller.
Har inte kunnat kolla sms dock för jag råkade krossa mobilen på en järnplatta.

Vart får jag ups info notice?w

Ring kundtjänsten och fråga.
Citera
2016-08-01, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Se nedan

Det finns en gummiparagraf i "Lag (1994:1564) om alkoholskatt" som är tillämpbar ifall säljaren inte betalat den punktskatt han var skyldig att betala iom att säljaren ansvarade för frakten.

15 c § Den som tar emot alkoholvaror som avsänts till Sverige enligt 15 eller 15 b § ska vara skattskyldig i stället för säljaren, om säljaren inte ställt säkerhet för skatten i Sverige. Lag (2009:1503).

( http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19941564.HTM )
Citera
2016-08-04, 14:28
Medlem
Drinkspriten har gått åt under semestern, så vi får väl se om tullarna fortfarande har semester eller om de börjat jobba.... Gör en liten lätt beställning idag och testar.

(Glöm inte att vill ni köpa finare sorter är det oftast samma pris, eller billigare, på båtarna, om ni bor i närheten. Dessutom ett ganska trevligt sätt att tillbringa en dag på).
Citera
2016-08-06, 01:07
Medlem
någon som vet vart man kan beställa Palinka?
Citera
2016-08-06, 17:28
Medlem
Kan rapportera att Vinsajten bytt fraktbolag. Eller rättare sagt deras utleverantör E-box. Nu hamnade man hos DHL. Blir intressant att se vad detta leder till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in