2016-08-07, 22:32
Medlem
Steff83s avatar
Har det inte varit väldigt lite om detta i svensk media?
Citera
2016-08-07, 23:16
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Inte en chans!
Visst har IS sexslavar men det är kvinnor som kidnappats eller blivit bortgifta i det egna landet. Att frakta en 17-årig efterlyst tjej från Danmark till Syrien.. Ja du hör hur det låter hoppas jag. Dessutom varför? Det finns väl 17-åringar att kidnappa i Syrien också?

Det är extremt osannolikt att hon sålts som sexslav överhuvudtaget. Men Hollywood har säkert inga problem med det konceptet.
Nu behöver vi inte gå off-topic allt för mycket, och jag tror risken att hon nu är en "sexslav" är väldigt liten, men trafficking förekommer över hela världen.
Citera
2016-08-08, 01:20
Medlem
Kan det være ett uhell? Hun har blitt påkjørt og GM som først tenker å kjøre henne på legevakten ombestemmer seg?

Kan noen ha hentet henne i bil ved stasjonsområdet eller senere? Noen hun hadde tillit til?
Senast redigerad av Bakvendt 2016-08-08 kl. 01:30.
Citera
2016-08-08, 08:56
Medlem
http://ekstrabladet.dk/112/vi-giver-ikke-op-nu-efterlyses-emilie-i-udlandet/6227721

Citat:
"Nu efterlyses Emilie i udlandet"

Citat:
"Vi startede med at lede med hunde fra DCH, Danmarks Civile Hundeførere, og siden har der været nogle ude hver dag.

- I dag har vi haft frivillige dykkere ude at lede i nye områder, efter vi fik tilladelse til det af politiet, siger Sofie Sønderup."

Citat:
"Gruppen af frivillige fandt også en trøje søndag, som politiet er i gang med at undersøge. Men det var ikke meningen, at offentligheden skulle have kendskab til trøjen.

- Der var tilfældigvis en journalist med ude at lede, som også tog et billede, da vi fandt trøjen, siger Sofie, der også fortæller, at de frivillige, der leder efter Emilie, er blevet fortalt, hvordan de skal håndtere fundne genstande."
Senast redigerad av Hackertyp0 2016-08-08 kl. 09:47.
Citera
2016-08-08, 09:54
Medlem
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-08-08-politi-bjerger-genstand-ved-korsoer

Citat:
"Mandag morgen har Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi bjerget 'en genstand' fra vandet ud for Møllevangen i Korsør."
Och på svenska: Måndag morgen har polisen hittat "ett föremål" i vattnet vid Møllevangen (hamnen) i Korsør.
Citera
2016-08-08, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-08-08-politi-bjerger-genstand-ved-korsoer

Och på svenska: Måndag morgen har polisen hittat "ett föremål" i vattnet vid Møllevangen (hamnen) i Korsør.

Update från polisen: Det var inälvor från djur som hittades i hamnen.
Citera
2016-08-08, 16:03
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Har det inte varit väldigt lite om detta i svensk media?

Jo, men idag visades lite intresse iaf :
http://www.expressen.se/kvallsposten/nu-soks-forsvunna-emilie-18-i-sverige/

Emilie Meng, 18, har varit försvunnen i över fyra veckor.
Nu söker organisationen "Försvunna personer" utomlands – bland annat i Sverige.
– Vi ger inte upp, men jag vet snart inte var vi ska leta. säger Sofie Sønderup, grundare av organisationen, till Ekstrabladet.
Citera
2016-08-08, 16:16
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Nu behöver vi inte gå off-topic allt för mycket, och jag tror risken att hon nu är en "sexslav" är väldigt liten, men trafficking förekommer över hela världen.

Absolut, men det jag reagerade på var tanken att IS skulle ha kidnappat henne i norden för att ta henne som sexslav till Syrien. Det har aldrig hänt och är väldigt långsökt.

Självklart förekommer trafficking även i norden men nämn ett fall där det har gått till på det sättet som ni påstod. Pratar vi trafficking är det oftast flickor och kvinnor från fattiga länder som luras hit.

Att hon hålls som sexslav av en knepig typ är däremot inte omöjligt (tyvärr) men det är ytterst ovanligt. Oftast mördas personen i samband med, eller direkt efter, våldtäkten.

Men att hon kidnappats av en person eller gruppering och sålts som sexslav är väldigt osannolikt.

Det är inte OT. Ni diskuterade ett möjligt scenario och jag kommenterade sannolikheten kring det.
Citera
2016-08-08, 22:32
Medlem
nedboys avatar
Usch vad hemskt! Märkligt att det alltid gör så extra ont i hjärtat när tjejerna är så söta som hon är och försvinner? Samma med Lisa Holm.

Vad hände med det faktum att någon fick en bekräftelse på att ett meddelande var läst via Facebook? Vart ledde det?
Citera
2016-08-09, 00:42
Medlem
Hegamons avatar
Hon ser ut som en person någon vill kidnappa och döda. Jag menar hon ser inte depressiv ut på bilden. Jag tror hon ligger mördad någonstans.
Citera
2016-08-09, 08:48
Medlem
Hva med den kraftige brannen som brøt ut i et nedlagt industribygg i Korsør sanme dag som Emilie forsvant, kan den ha hatt sammenheng med forsvinningen?

http://www.tveast.dk/artikel/lige-nu-storbrand-i-industribygning-i-korsoer
Senast redigerad av Bakvendt 2016-08-09 kl. 08:50.
Citera
2016-08-09, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Usch vad hemskt! Märkligt att det alltid gör så extra ont i hjärtat när tjejerna är så söta som hon är och försvinner? Samma med Lisa Holm.

Vad hände med det faktum att någon fick en bekräftelse på att ett meddelande var läst via Facebook? Vart ledde det?

Polisen vill inte kommentera på det, men dom säger det inte var Emilie.
Båda polisen och hennes familj har lösenordet till hennes Facebook i nuläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in