2016-08-05, 12:25
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Ingen vet varför Emilie ville promenera. Kanske hade hon bestämt träff med någon, kanske ville hon endast njuta av morgonen. Ingen vet tyvärr.

Vad märkligt detta är.
Det blir väl nytt eftersök av MPS idag om jag minns rätt?
Citera
2016-08-05, 17:13
Medlem
NoShitShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Vad märkligt detta är.

Jag tror det.
Läste att polisen spärrat av vissa områden (eller hur media uttryckte det) och där fick inget eftersök ske dock.
Förstår att det kan bli ännu mer intressant att söka där då för MP så jag undrar vad kan polisen ha för uppgifter som inte nått media än.

Slarvigt av mig att inte läsa mer noggrant om terrängen i området och vart det är men kanske hittas hon nu.
Citera
2016-08-05, 17:20
Medlem
NoShitShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoShitShirley
Jag tror det.
Läste att polisen spärrat av vissa områden (eller hur media uttryckte det) och där fick inget eftersök ske dock.
Förstår att det kan bli ännu mer intressant att söka där då för MP så jag undrar vad kan polisen ha för uppgifter som inte nått media än.

Slarvigt av mig att inte läsa mer noggrant om terrängen i området och vart det är men kanske hittas hon nu.

Citerar och rättar mig själv:
Enligt media har polisen förbjudit eftersök på vissa platser, inte spärrat av.

Sorry.
Citera
2016-08-05, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Vad märkligt detta är.

Ja, det var i dag 11-18.
Citera
2016-08-06, 00:48
Bannlyst
Finns lite olika alternativ :

*Kidnappad och såld som sexslav,i så fall kan hon va var som helst i världen.

* Våldtagen ,och den/dem som gjorde det mördade henne dumpade kroppen för de inte vill åka dit.

*Kände för att lämna allt .

* Självmord .

* Är oss någon hon känner och vill inte höra av sig .
Citera
2016-08-06, 13:07
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weediaan
Förresten en av hennes närma polare sa att hon inte var berusad när dom tog hem.

Vet inte om det är så relevant men men..

Och beroende på berusningsgrad hos väninnnan själv så kan den informationen vara viktig eller vilseledande.
Jag menar att om man själv är berusad så uppfattar man inte att även omgivningen är det (om de inte krälar och kräks förstås)
Citera
2016-08-06, 14:56
Medlem
weediaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Och beroende på berusningsgrad hos väninnnan själv så kan den informationen vara viktig eller vilseledande.
Jag menar att om man själv är berusad så uppfattar man inte att även omgivningen är det (om de inte krälar och kräks förstås)

Jo, det har du rätt i. Men nu har jag ingen aning om hennes kompis var berusad, sen känner jag en som känner kompisen men vill inte fråga utav respekt för dem, måste vara jobbigt nog :/
Citera
2016-08-06, 17:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weediaan
Jo, det har du rätt i. Men nu har jag ingen aning om hennes kompis var berusad, sen känner jag en som känner kompisen men vill inte fråga utav respekt för dem, måste vara jobbigt nog :/

Varför är det respektlöst att fråga tycker du?

Alla vill sannolikt veta vad som har hänt Emilie, om en rak fråga kan ge upplysningar som bidrager till helhetsbilden så kan det väl knappast vara fel?
Citera
2016-08-07, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Finns lite olika alternativ :

*Kidnappad och såld som sexslav,i så fall kan hon va var som helst i världen.

* Våldtagen ,och den/dem som gjorde det mördade henne dumpade kroppen för de inte vill åka dit.

*Kände för att lämna allt .

* Självmord .

* Är oss någon hon känner och vill inte höra av sig .
Tänkte oxå på det, kanske is sexlav?
Citera
2016-08-07, 20:58
Medlem
5549s avatar
Är det vanligt att kvinnor och barn som kidnappas för att bli sexslavar, blir det i sina hemländer och sedan forslas till andra länder där dom tvingas "arbeta"? Tänker att det borde vara riskabelt att köra genom halva Europa med en ung blond Dansk kvinna som är efterlyst av interpol i baksätet. Har fått för mig att det oftare går till så att man kidnappar dom blivande sexslavarna när dom turistar i dom länderna där dom senare ska säljas.

Blixtedit: Utgår dvs ifrån att denna typ av affärsverksamhet pågår mest i östeuropa.
Citera
2016-08-07, 21:45
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles13
Tänkte oxå på det, kanske is sexlav?

Inte en chans!
Visst har IS sexslavar men det är kvinnor som kidnappats eller blivit bortgifta i det egna landet. Att frakta en 17-årig efterlyst tjej från Danmark till Syrien.. Ja du hör hur det låter hoppas jag. Dessutom varför? Det finns väl 17-åringar att kidnappa i Syrien också?

Det är extremt osannolikt att hon sålts som sexslav överhuvudtaget. Men Hollywood har säkert inga problem med det konceptet.
Citera
2016-08-07, 21:49
Medlem
Fortfarande inga livstecken eller spår efter henne? Då lutar det alltmer åt att hon blev mördad och att kroppen är undangömd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in