2016-08-07, 20:04
  #2197
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Tydligen tycker inte aktieägarna det då de kastat pengar på detta "bolag" under 15 års tid. Så nu får du ju ge dig, alla sitter så djupt i skiten (-99% nedgång) att de likagärna kan teckna. Nått du känner igen dig i kanske? men du har ju isllafall ett fint gav att titta tillbaka på! Det är väl det viktiga va?
Och ja mitt gav är bra och jag kommer att tjöna grova pengar om denna skjuter iväg,skrämmande va?

GAVet, inte vad man tjänat

Jag vet inte hur du ser på investeringar men nu ser jag långsiktigt på denna och förstår inte varför folk hetsar upp sig när ett utvecklingsbolag inte skjuter upp på 2 veckor. Speciellt baissare som dig.
Citera
2016-08-07, 20:08
  #2198
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Jag vet inte hur du ser på investeringar men nu ser jag långsiktigt på denna och förstår inte varför folk hetsar upp sig när ett utvecklingsbolag inte skjuter upp på 2 veckor. Speciellt baissare som dig.


15 år, 2 veckor. Ganska stor skillnad eller vad tycker du?
Citera
2016-08-07, 20:13
  #2199
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
15 år, 2 veckor. Ganska stor skillnad eller vad tycker du?

Jag har suttit i 1.5 år so dont worry. Har ni inga konkreta fakta på att avtalen inte kommer att generera pengar eller är ni bara här för att dela med av era kvicka floskler som ni tycker är roliga😆
Citera
2016-08-07, 21:01
  #2200
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Jag har suttit i 1.5 år so dont worry. Har ni inga konkreta fakta på att avtalen inte kommer att generera pengar eller är ni bara här för att dela med av era kvicka floskler som ni tycker är roliga😆

Nja inte bara. Tycker det är intressant att försöka förstå hur nån inte riktigt kan greppa att en 15 år gammal "uppfinning" inte kommer att ge nånting. Det är det jag vill försöka bena ut. Men jag antar att de på de massiva röda siffrorna tär en del på en, och det är jävligt svårt att ta en förlust ibland när man satsat på svart och det blev rött i casino bolag.
Citera
2016-08-07, 22:39
  #2201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Nja inte bara. Tycker det är intressant att försöka förstå hur nån inte riktigt kan greppa att en 15 år gammal "uppfinning" inte kommer att ge nånting. Det är det jag vill försöka bena ut. Men jag antar att de på de massiva röda siffrorna tär en del på en, och det är jävligt svårt att ta en förlust ibland när man satsat på svart och det blev rött i casino bolag.

För Anoto är det enda teknikbolaget någonsin som ett utvecklat en produkt under många år innan försäljningen av produkten tar fart? Är du efterbliven? Förstår du inte hur aktienmarknaden fungerar och vad den är till för? Varför sitter du här och skriver dumma och ologiska inlägg dag ut och dag in när du enligt egen utsago uppenbarligen tycker att pennan och tekniken är skit? Hur mycket pengar har du förlorat egentligen?
Citera
2016-08-07, 23:20
  #2202
Medlem
Om kinesiska regeringen väl lägger en beställning på 100k pennor och sedan gör dom en utvärdering som blir positiv. Då lär det bli betydligt fler beställningar och andra länder lär haka på, poff så är vi mitt i skolrevolutionen med Anoto som ledande aktör. Lite önsketänkande ja, men hade ju varit trevligt :-)
Citera
2016-08-08, 04:22
  #2203
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Nja inte bara. Tycker det är intressant att försöka förstå hur nån inte riktigt kan greppa att en 15 år gammal "uppfinning" inte kommer att ge nånting. Det är det jag vill försöka bena ut. Men jag antar att de på de massiva röda siffrorna tär en del på en, och det är jävligt svårt att ta en förlust ibland när man satsat på svart och det blev rött i casino bolag.

Som jag sagt tidigare så ja det kan vara lite svårt för dig att förstå speciellt när du strävar bakåt i evolutionen och klättrar tillbaka med röven före upp i trädet.
Apple,Microsoft,Samsung och inte minst HP vet vad som gäller i framtiden med en enormt växande marknad och efterfrågan på digitala pennor bla till skolorna pga utvecklingen hämmar annars vanliga skolgången.
Och företagen är ju riktigt nöjda med Anoto pennans många fördelar som smartpenna.
Ser framemot 2020 med en förväntad marknad på 500miljoner digitala pennor fast då har Anoto redan en massa annat nyttigt på gång. Vi står inte på ett ben liksom som många ointelligenta tror
Citera
2016-08-08, 04:27
  #2204
Medlem
alienfins avatar
och det är jävligt svårt att ta en förlust ibland när man satsat på svart och det blev rött i casino bolag.[/quote]

Haha,du är ju för jävla taskig på att visa räkne exempel också. Långt ifrån gosse,långt ifrån....
Kommer leendes ge dig en tanke när jag tar ut vinsten och trycker på säljknappen,puss...
Citera
2016-08-09, 04:36
  #2205
Medlem
alienfins avatar
Ännu ett ledande företag i leden som publicerade patent med Anoto 4/8 i läkemedelsbranchen som är enormt och inte minst självaste Hoffmann-La Roche AG.

https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2016120224&recNum=2&maxRec=1597 &office=&prevFilter=&sortOption=Pub+Date+Desc&quer yString=Anoto&tab=PCT+Biblio

Här kan man bla snabbt och enkelt koppla prover till RÄTT patient utan större manuell ansträngning med mkt tidssparande och mer säkert än att tyda läkarkludd på nån kissburk.

"In one embodiment, the portable transporter system can include, wherein the unique identifier can include at least one of: an Anoto code printed onto a label of a container; a barcode on the cassette could be a vantage compatible preprinted code being inserted into the container; a barcode on the cassette identifiable by a barcode reader when the container arrives at accessioning stage, wherein the barcode reader is tied to patient-ID associated to a code of the container; or a unique label with Anoto pattern on the container, wherein the container is picked randomly, pen ties code electronically to patient-ID, and handwritten link and an identifier to be copied from a label of the container onto paper."

De har bla utvecklat Valium och Rohypnol som kommer att vara till sin plats för Anotohatarna
framöver

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hoffmann-La_Roche

Det är kul att alla har en massa andra bra "istället för" teknik men tyvärr för er del så kommer Anotos billigare och suveränare teknik att bräda många av dessa då företagen mer än gärna sparar pengar och tid
__________________
Senast redigerad av alienfin 2016-08-09 kl. 05:01.
Citera
2016-08-09, 06:54
  #2206
Medlem
EKOnotNOMs avatar
Jag har sålt alla mina aktier i Anoto igår, köpte Shortcut media istället och ökat med 14% igår.
Surt att ta förlust i Anoto men värt det.
Citera
2016-08-09, 10:04
  #2207
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Ännu ett ledande företag i leden som publicerade patent med Anoto 4/8 i läkemedelsbranchen som är enormt och inte minst självaste Hoffmann-La Roche AG.

https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2016120224&recNum=2&maxRec=1597 &office=&prevFilter=&sortOption=Pub+Date+Desc&quer yString=Anoto&tab=PCT+Biblio

Här kan man bla snabbt och enkelt koppla prover till RÄTT patient utan större manuell ansträngning med mkt tidssparande och mer säkert än att tyda läkarkludd på nån kissburk.

"In one embodiment, the portable transporter system can include, wherein the unique identifier can include at least one of: an Anoto code printed onto a label of a container; a barcode on the cassette could be a vantage compatible preprinted code being inserted into the container; a barcode on the cassette identifiable by a barcode reader when the container arrives at accessioning stage, wherein the barcode reader is tied to patient-ID associated to a code of the container; or a unique label with Anoto pattern on the container, wherein the container is picked randomly, pen ties code electronically to patient-ID, and handwritten link and an identifier to be copied from a label of the container onto paper."

De har bla utvecklat Valium och Rohypnol som kommer att vara till sin plats för Anotohatarna
framöver

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hoffmann-La_Roche

Det är kul att alla har en massa andra bra "istället för" teknik men tyvärr för er del så kommer Anotos billigare och suveränare teknik att bräda många av dessa då företagen mer än gärna sparar pengar och tid

Så du menar att det är stora problem inom det området idag?

Du får förklara närmare vad nyttan är och varför man inte kan lösa det idag med tekonologi som finns överallt. Tex en padda och liten etikettskrivare. Varför måste man skriva med handen i detta fall? Anoto har ju inte botat cancer så något genombrott inom den medicinska världen är ju ingen självklarhet bara för att någon utforskar olika lösningar.

Du verkar ha förlorat all kritisk förmåga mot din investering för att istället förstora det du hittar.
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2016-08-09 kl. 10:07.
Citera
2016-08-09, 10:20
  #2208
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Så du menar att det är stora problem inom det området idag?

Du får förklara närmare vad nyttan är och varför man inte kan lösa det idag med tekonologi som finns överallt. Tex en padda och liten etikettskrivare. Varför måste man skriva med handen i detta fall? Anoto har ju inte botat cancer så något genombrott inom den medicinska världen är ju ingen självklarhet bara för att någon utforskar olika lösningar.

Du verkar ha förlorat all kritisk förmåga mot din investering för att istället förstora det du hittar.

Du får nog ta en extra titt på patentet innan du yttrar dig,sen om du har problem med att jag tror på tekniken så kan jag inte hjälpa. Jag har läst mitt case på Anoto och det har inte blivit till det sämre på sista tiden.
__________________
Senast redigerad av alienfin 2016-08-09 kl. 10:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in