Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Det ser så ut men inte ens det är tydligt med den kvalitén och vinkel, vi ser enbart två blad.
Ta den
här bilden t.ex. ser också ut att vara 4blad och bilden är betydligt skarpare, och i bättre vinkel. Men det är faktiskt en AW101 så den har faktiskt 5blad.
Det är inte alltid lätt att se ens med bra skärpa och TS bild är långt från bra kvalité och bra vinkel.
Jag tycker det är tydligt att det är c:a 90º mellan de båda blad som syns på TS:s bild vilket ger fyra blad om den inte är unikt asymmetrisk. På bilden du länkar till skulle jag aldrig få det till fyra blad då jag ser tydligt att de båda bortre bladen inte bildar rät vinkel med varandra. Alltså, man måste inte se alla blad för att "räkna dem", det räcker att man ser två och kan avgöra vinkeln mellan dem och jag tycker det är tydligt på din bild att den inte har fyrbladig huvudrotor.
Citat:
Ursprungligen postat av
ferrarifanlellewtc
Tack! Det ska jag göra!
Om du minns vilken dag och tid det var så kan du ju backa i tiden där och spela upp flygrörelserna på nytt. Det är nog det allra bästa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ekorr3n
Nu får vi sluta käbbla, vi väntar helt enkelt tills TS ser den igen.
Fast på den där bilden så är det faktiskt en NH90, ej AW101. Dock så har jag sett bilder med AW101 som enbart ser ut att ha 4 rotorer, men ej den där bilden. [...]
Fyra rotorer var en himla massa, är det en quadrocopter? En rotor med fyra rotorblad får väl räcka. Med "den där bilden" så avser du väl TS:s bild och inte den som Aramir2 länkade i inlägget du citerade.