2016-08-07, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Vadå vad ska vi göra? Samma som med mord, misshandel eller rån: lagföra de skyldiga. Poängen är att problemet skulle vara mycket mindre, men att helt bli kvitt kriminalitet känns hyfsat orimligt. Eller hur tänker du själv?

Flesta forskare som studerar dessa saker under längre perspektiv verkar mena att våld har gått ner i västvärlden.
Förmodligen beroende på social jämlikhet/ mer civilisation, som jag har för mig att Pinker uttryckte det.

Så? OM nu social jämlikhet har den effekten varför skulle det inte gå att jobba på just jämlikhet?
ett begrepp där jämställdhet ingår.
Citera
2016-08-07, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Ok ni sitter och pratar om våldtäkter under era genusvetenskapliga lådvinsorgier...och det enda ni lyckas komma fram till gång på gång är att det är männens fel i allmänhet och vita män i synnerhet som är orsaken till allt som är fel i världen genom hela världshistorien.

Ett tips till nästa genusstudie för er skulle detta kunna vara något att studera och förklara?
(notera gärna att endast 15% av övergreppen sker i offer, GMs eller det gemensamma hemmet...så mer än 50% av övergreppen som det ofta hävdas är felaktigt)

Tre procent låter inte mycket men förra året begicks det 543 övergrepp eller våldtäkter där förövaren var kvinna, 1,48 per dag eller över 10 per vecka...att det inte kan gå en enda dag på året utan att en kvinna våldtar eller utsätter någon för övergrepp...
Tycker du detta är ok och hur förklarar du alla övergrepp av kvinnor?
Är det matriarkatet eller kvinnlighetskulturer?
Tar ni kvinnor kollektivt ansvar för dessa övergreppen?

jag gillar inte lådvin….och har definitivt inte orgier med lådor innehållandes vin.
Sen sitter du och upprepar samma dravel som jag just svarat på….hur många cirklar måste jag tulta runt i här egentligen…kan inte herrn behaga läsa det jag redan skrivit?

men käre pungspark…säg mig? VEMS fel är alla form av våldtäkt i världen, både den sanktionerade, den olagliga etc.. om det nu inte är dessa mäns?
Är det kvinnors? barns?

Sen var har du för källor du sitter och lusläser? ro hit
Citera
2016-08-07, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Jo det hade varit drömmen det, och vips så hade all grov brottslighet minskat med flera hundra procent, förmodligen 1000-tals procent.

Och med tanke på att nazister, skinnskallar, punkare och raggare numera är ett minne blott så skulle Sverige vara landet mellanmjölk igen, skolresultaten skulle snabbt hamna i top 5 i Pisamätningarna, sjukvården hade kunna andas ut och de som faktiskt betalt för vården också skulle få bra sådan utan årslånga kötider.
Pensionerna skulle kunna höjas med många tusenlappar i månaden, SJ hade kunnat få rejäla pengar till att rusta upp stambanan igen, försvaret hade kunna återinföra allmän värnplikt, omsorgen för våra gamla hade ökat så de rent av fick lite friskluft om veckorna, kanske även sylt och grädde till plättarna.

Allt detta hade hade vi för inte allt så många år sedan, men så en dag så fick feminismen fäste i både politik och media, resultatet ser vi nu idag, var det värt det?

Fast detta tror ni bara…
I själva verket skulle svensk sjukvård, åldringsvård etc. direkt kollapsa om invandrare försvann.
Och därmed skulle massa andra grenar i vårt arbetsliv direkt falla...
Vi skulle ha totalt kaos i Sverige under flera år framöver utan invandrare kära du.
Citera
2016-08-07, 01:33
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Flesta forskare som studerar dessa saker under längre perspektiv verkar mena att våld har gått ner i västvärlden.
Förmodligen beroende på social jämlikhet/ mer civilisation, som jag har för mig att Pinker uttryckte det.

Så? OM nu social jämlikhet har den effekten varför skulle det inte gå att jobba på just jämlikhet?

Visst ska vi jobba för jämlikhet, men jag förstår inte riktigt relevansen; psykopater och kriminella kommer finnas ändå.

F.ö. har våldsbrottsligheten i Sverige kraftigt ökat de senaste trettio åren.
Citera
2016-08-07, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Visst ska vi jobba för jämlikhet, men jag förstår inte riktigt relevansen; psykopater och kriminella kommer finnas ändå.

F.ö. har våldsbrottsligheten i Sverige kraftigt ökat de senaste trettio åren.

Says who?

källa tack….

Nej jag försöker bara bakvägen komma åt pudelns kärna här….vad som är relevant samhällssatsning
för att minska alla form av våld egentligen.

Är det att köra ut invandrare, så de kan våldta någon annanstans, eller är det att satsa på sociala reformer som gynnar jämlikhet och jämställdhet i världen etc? Jag vet då vad jag svarar på den.

För till skillnad från många på detta forum så ser jag ingen större skillnad på att som kvinna bli våldtagen eller sexuellt kränkt av en invandrad man eller av en svensk. Liksom exakt lika jävla illa.
Jag se heller ingen skillnad på om vita kvinnor blir våldtagna eller om bruna kvinnor blir det…exakt lika jävla illa.

Det som glöms bort i hela denna fixering vid invandring är att i samma grupp av invandrare har du x antal kvinnor som slipper bli våldtagna/ tvångsgifta etc. Men som ni alltså glatt tänker sända hem till säker våldtäkt.
Senast redigerad av Merapi 2016-08-07 kl. 01:44.
Citera
2016-08-07, 01:43
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:

Nej det är bara lögnaktiga judar som Sarnecki och Pinker som hävdar det för att påtvinga germaner destruktiv mångkultur, och du förstås. Vi andra som levt ett tag vet att samhället var mer fridsamt förr och statistiken talar sitt tydliga språk:

Kriminaliteten ökar visst i samhället
https://www.morpheusblogg.se/2015/11/12/kriminaliteten-okar-visst/

Men du Merapi kommer förstås ignorera fakta och framhärda i att försöka förstöra för svenskarna. Du är en förverkad jävla usling Merapi, ditt bedrägliga kräk. Må du få ditt straff en dag.
Senast redigerad av PK-befriad 2016-08-07 kl. 01:46.
Citera
2016-08-07, 01:48
Medlem
Citat:
Fast detta tror ni bara…
I själva verket skulle svensk sjukvård, åldringsvård etc. direkt kollapsa om invandrare försvann.
Vi skulle ha totalt kaos i Sverige under flera år framöver utan invandrare kära du.
Har man dåligt matematiskt tänkande så förstår jag att det inte går ihop.
Men om 2 av 10 miljoner människor försvinner från ekvationen så minskar även vårdbehovet med 20% och med tanke och vetskap om att invandrare(ekonomiska migranter) är mer benägen att nyttja just vård samt att de endast har en sysselsättningsgrad på ca 50% efter 16 år i landet så skulle detta vara rena vinstlotten för svensken.
Citera
2016-08-07, 01:53
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
jag gillar inte lådvin….och har definitivt inte orgier med lådor innehållandes vin.
Sen sitter du och upprepar samma dravel som jag just svarat på….hur många cirklar måste jag tulta runt i här egentligen…kan inte herrn behaga läsa det jag redan skrivit?

men käre pungspark…säg mig? VEMS fel är alla form av våldtäkt i världen, både den sanktionerade, den olagliga etc.. om det nu inte är dessa mäns?
Är det kvinnors? barns?

Sen var har du för källor du sitter och lusläser? ro hit
Du vill eller kan inte kommentera kvinnors övergrepp då?
För det första så ställer jag mig frågande till om det finns några våldtäkter som inte är olagliga, det enda jag skulle kunna tänka mig där är dom som sker inom äktenskapet i en religion man inte får kritisera...där samhället styrs av sharia anses det inte som våldtäkt om en man tvingar sin hustru.
Detta är enligt deras sätt att se det inte olagligt eller våldtäkt även om civiliserade människor inte håller med.

Det finns organiserade eller sanktionerade våldtäkter i krig eller terrorhandlingar för att sprida skräck och förenkla ett maktövertagande...här ligger skulden hos den som begår övergreppen och deras ledare som tar beslut att detta skall göras eller tillåter dom.
I enskilda våldtäkter eller gruppvåldtäkter ligger skulden hos förövaren eller förövarna, en viss skuld skulle man kanske lägga på myndigheter som inte lägger resurser på att stävja eller lägger resurserna fel.(läs tafsarmband)

Om du aldrig begått några övergrepp är det ganska absurt att du på något sätt skall hållas ansvarig för eller känna kollektiv skuld till kvinnors övergrepp.
Att kollektivt anklaga alla män för övergrepp är lika korkat...
Det sker förmodligen fler fall av misshandel än våldtäkter och i dom flesta av dessa fall har GM sparkat sitt offer, jag har fötter...måste jag då även ta ansvar för dessa misshandelsfall?
Citera
2016-08-07, 01:57
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Says who?

källa tack….

Här är statistik från BRÅ, samt en liten redogörelse av Tino Sanandaji.
Citera
2016-08-07, 02:02
Medlem
ZlatanJosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulTemple
Jenny Strömstedt är igång igen:
De här utspelen börjar bli så tragikomiska när alla vet att det är blattarna som våldtar.

...Och hela Sverige mest börjar likna en demografisk soptipp. Tiggare, kriminella, livstidsbidragstagare är allt vi får in.
Citera
2016-08-07, 02:07
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
En våldtäkt är alltid en våldtäkt, oavsett var fanskapet kommer ifrån.
Lagen tar inte hänsyn till om våltäktsmannen är svart, vit eller i grön maskeraddräkt.
Och jo trots allt snack om jämställdhet så är det fortfarande vi män som står för dom allra allra flesta av våltäkterna, kvinnor gör det väldigt sällan.

Har man någon gång satt sin fot på krog & pub så vet man att det tafsas vilt. Ja det förekommer även på div arbetsplatser.
Män som inte tafsar vet med sej detta. Men vi kan knappast gå i god för att andra inte tafsar.

Faktum är att jag är nästan säker på att i stort sätt varenda individ kladdat på någon, någon gång i livet.
Få är dom som inte gjort så. Allt ifrån tonåren till pension så har det flesta någon gång haft svårt att hålla fingrar och händer i styr. Och då menar jag såväl kvinnor som män, tjejer och killar.
Och tafsande måste inte bestå av tuttar ,kön eller bak. Det finns fler kroppsdelar.
För som sagt detta sker på arbetsplatser, på dansgolvet och lite överallt. Kanske har tom någon bjudits hem med tron på sex. Men trots kladdande fått nobben ?

Sitter man på ett forum på Flashback och påstår att man aldrig aldrig någonsin kladdat på någon annan individ ,så är det kanske sant. Men troligtvis är individen/skribenten en lögnare.
Troligen har tom Jenny troligtvis någon gång i livet kladdat och toligtvis har Niklas någon gång i livet gjort så.
Men det gör inte dessa två människor till sämre folk för det. Tvärt om dom är ju som folk över lag.

Men våldtäkt, absolut inte ,dom som gör så är idioter.
Och idiot blir man för sina handlingar och inte för vad man kommer ifrån.
Okej, då vet vi att du tycker så, men vad har det med mitt inlägg att göra? Jag skrev att det inte alls är sant att det är svenska män som står för majoriteten av våldtäkterna. Du svarade på något helt annat. Förstår inte riktigt varför, men antagligen kände du dig triggad.
Citera
2016-08-07, 02:08
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Fast detta tror ni bara…
Detta är rent nonsens, vi har många med invandrarbakgrund som jobbar i vården och många är otroligt duktiga...en av dom bästa kirurgerna jag sett är en kvinna med rötter i Sydamerika.
Men om man ser till hur många som jobbar som läkare, sjuksköterskor och undersköterskor kontra antalet invånare med invandrarbakgrund så skulle det inte bli ett problem.
Inom hemtjänsten skulle det kanske initialt bli problem då invandrarkvinnor är överrepresenterade där.
Sen är det få som kräver att vi skall sparka ut alla invandrare så att diskutera det är rent löjligt, det kommer inte att hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in