Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
jag gillar inte lådvin….och har definitivt inte orgier med lådor innehållandes vin.
Sen sitter du och upprepar samma dravel som jag just svarat på….hur många cirklar måste jag tulta runt i här egentligen…kan inte herrn behaga läsa det jag redan skrivit?
men käre pungspark…säg mig? VEMS fel är alla form av våldtäkt i världen, både den sanktionerade, den olagliga etc.. om det nu inte är dessa mäns?
Är det kvinnors? barns?
Sen var har du för källor du sitter och lusläser? ro hit
Du vill eller kan inte kommentera kvinnors övergrepp då?
För det första så ställer jag mig frågande till om det finns några våldtäkter som inte är olagliga, det enda jag skulle kunna tänka mig där är dom som sker inom äktenskapet i en religion man inte får kritisera...där samhället styrs av sharia anses det inte som våldtäkt om en man tvingar sin hustru.
Detta är enligt deras sätt att se det inte olagligt eller våldtäkt även om civiliserade människor inte håller med.
Det finns organiserade eller sanktionerade våldtäkter i krig eller terrorhandlingar för att sprida skräck och förenkla ett maktövertagande...här ligger skulden hos den som begår övergreppen och deras ledare som tar beslut att detta skall göras eller tillåter dom.
I enskilda våldtäkter eller gruppvåldtäkter ligger skulden hos förövaren eller förövarna, en viss skuld skulle man kanske lägga på myndigheter som inte lägger resurser på att stävja eller lägger resurserna fel.(läs tafsarmband)
Om du aldrig begått några övergrepp är det ganska absurt att du på något sätt skall hållas ansvarig för eller känna kollektiv skuld till kvinnors övergrepp.
Att kollektivt anklaga alla män för övergrepp är lika korkat...
Det sker förmodligen fler fall av misshandel än våldtäkter och i dom flesta av dessa fall har GM sparkat sitt offer, jag har fötter...måste jag då även ta ansvar för dessa misshandelsfall?