2016-08-07, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Bara en fråga, hur vet du detta?

Vad jag vet finns ingen statistik på ursprung sedan många år tillbaka. Våra kära myndigheter har, av känd anledning, valt att inte redovisa detta.

Edit: två på pucken såg jag..vore spännande med ett svar dock.

Precis det förs ingen sådan statistisk längre…så? hur kan du/ ni veta så tvärsäkert
hmm?

Jag utgår självfallet från det sista underlaget för detta, 1995 och 2005 rapporter från BRÅ.
Citera
2016-08-07, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Som i allt annat så går det mode i rapportering.
Man kan tex fråga sej varför alla väskryckningar plötsligt försvann, upphörde dom eller slutade media bara att skriva om det ?

Trots grinollarnas snack om pk i tid och otid.
Så har det i alla tider funnits våldtäkter i Sverige.

Exakt så.

väskryckningar, knarkbrott, incest ingen hejd på hur mycket brottslighet som försvunnit från kartan…

Citera
2016-08-07, 00:35
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så? "vita män" är alltså enligt dig = manlighetskultur?

Vad svamlar du om nu? Du påstod att svenska män utgör majoriteten av våldtäktsmän i Sverige, vilket inte stämmer.
Det vore klädsamt om du någon gång kommenterade dina faktafel, och kanske t.o.m tog till dig av den information du får.
Citera
2016-08-07, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Vad svamlar du om nu? Du påstod att svenska män utgör majoriteten av våldtäktsmän i Sverige, vilket inte stämmer.
Det vore klädsamt om du någon gång kommenterade dina faktafel, och kanske t.o.m tog till dig av den information du får.

Jo enligt de sista statistiska siffrorna vi har där man skiljer på invandrare och etniska svenskar så är det en majoritet svenska män som står för våldtäkt.

Så länge vi inte har siffror, dvs fakta….så tänker jag inte sitta som ni och hitta på fakta…som passar in i er bild.

Men jag antar att du tycker det är ok?
Citera
2016-08-07, 00:44
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Som i allt annat så går det mode i rapportering.
Man kan tex fråga sej varför alla väskryckningar plötsligt försvann, upphörde dom eller slutade media bara att skriva om det ?

Trots grinollarnas snack om pk i tid och otid.
Så har det i alla tider funnits våldtäkter i Sverige.

Är du så imbecill att du inte förstår debatten? Ingen hävdar att våldtäkter inte har förekommit i Sverige tidigare, däremot är vissa invandrargrupper som har kommit de senaste tjugofem åren kraftigt överrepresenterade i statistiken, särskilt gällande det i Sverige tidigare i princip okända fenomenet gruppvåldtäkt.
Om du tänker efter förstår du varför detta är ett problem.
Citera
2016-08-07, 00:53
Medlem
Citat:
Är du så imbecill att du inte förstår debatten? Ingen hävdar att våldtäkter inte har förekommit i Sverige tidigare, däremot är vissa invandrargrupper som har kommit de senaste tjugofem åren kraftigt överrepresenterade i statistiken, särskilt gällande det i Sverige tidigare i princip okända fenomenet gruppvåldtäkt.
Om du tänker efter förstår du varför detta är ett problem.

Så? om vi i morgon dag plötsligt blev av med alla invandrare….alla 100% varav mer än 97% är helt oskyldiga till våldtäkter och sexuella trakasserier så har alltså Sverige fortsatt en våldtäktsstatistik

Säg mig? Vad ska vi göra då tycker du? Sparka ut imaginära invandrare ( jag menar måste ju varit en eller annan invandrare vi glömt i någon garderob som fixat den statistiken, med er tro på att våldtäkt = invadring) eller låtsas som det regnar?

Så svara nu…vad ska vi göra då? VAD ska män/ man skylla på då? vägglöss?
Senast redigerad av Merapi 2016-08-07 kl. 00:56.
Citera
2016-08-07, 01:01
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Så? om vi i morgon dag plötsligt blev av med alla invandrare….alla 100% varav mer än 97% är helt oskyldiga till våldtäkter och sexuella trakasserier så har alltså Sverige fortsatt en våldtäktsstatistik

Säg mig? Vad ska vi göra då tycker du? Sparka ut imaginära invandrare eller låtsas som det regnar?

Det finns en hel del att göra om man väl väljer att inte blunda för sanningen. Insatser och förebyggande arbete kan sättas in där det behövs, t.ex genom att arbeta mot negativa delar i vissa kulturer. Det allra viktigaste är så klart en vettig invandringspolitik, för att undvika parallella samhällen och kulturer som inte är kompatibla med västerländska värderingar.
Citera
2016-08-07, 01:04
Medlem
Citat:
Det finns en hel del att göra om man väl väljer att inte blunda för sanningen. Insatser och förebyggande arbete kan sättas in där det behövs, t.ex genom att arbeta mot negativa delar i vissa kulturer. Det allra viktigaste är så klart en vettig invandringspolitik, för att undvika parallella samhällen och kulturer som inte är kompatibla med västerländska värderingar.

Var ju inget svar alls…jag har ju redan sagt att alla invadrare var borta…vi har just kört ut dem så som önskat….med andra ord behövs ingen "invadrarpolitik"

Så? jag frågar igen vad ska vi göra med resterande våldtäkter? ska vi skyll dem också på invandring?
Kan ju vara någon form av tankeöverföring? En illvillig marockan som sitter och telepatiserar från Danmark?
Citera
2016-08-07, 01:09
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Så? "vita män" är alltså enligt dig = manlighetskultur?

Måste säga det är oerhört märkligt vad svårt vissa har det att greppa mer än 3 saker samtidigt.

Så en gång till:

Feminism är en ideologisk rörelse som pratar om MAKTordningar gällande kön.
Och detta görs, precis som alla andra maktordningar i grupperingar. ( finns liksom inget annat sätt att diskutera och teoritisera detta på).
Maktordningen som svensk feminismen hanterar kallas patriarkala strukturer och handlar i stort om sociala normer/ traditionella kulturer = manlighetskulturer.
Som för övrigt finns överallt i olika tappningar.

Där sexuellt våld ingår.

När således 100 kvinnor per dag i Sverige blir våldtagna av en eller flera män i grupp, så är det den mannens/ de männens normtänk, som gör detta möjligt, vi kritiserar inte existensen av biologiska män, eller existensen av pigmentantal heller för den delen.

Är detta verkligen så jävla svårt fatta?
Ok ni sitter och pratar om våldtäkter under era genusvetenskapliga lådvinsorgier...och det enda ni lyckas komma fram till gång på gång är att det är männens fel i allmänhet och vita män i synnerhet som är orsaken till allt som är fel i världen genom hela världshistorien.

Ett tips till nästa genusstudie för er skulle detta kunna vara något att studera och förklara?
(notera gärna att endast 15% av övergreppen sker i offer, GMs eller det gemensamma hemmet...så mer än 50% av övergreppen som det ofta hävdas är felaktigt)
Citat:
•18 100 sexualbrott polisanmäldes (2015)
•1 160 lagföringsbeslut fattades gällande sexualbrott (2015)

•97 procent av dem som misstänks för sexualbrott är män (2015)
•15 procent av sexualbrotten sker i offrets eller gärningspersonens hem (2014)
•14 procent = personuppklaringsprocenten² för våldtäkt (2015)
Tre procent låter inte mycket men förra året begicks det 543 övergrepp eller våldtäkter där förövaren var kvinna, 1,48 per dag eller över 10 per vecka...att det inte kan gå en enda dag på året utan att en kvinna våldtar eller utsätter någon för övergrepp...
Tycker du detta är ok och hur förklarar du alla övergrepp av kvinnor?
Är det matriarkatet eller kvinnlighetskulturer?
Tar ni kvinnor kollektivt ansvar för dessa övergreppen?
Senast redigerad av pungspark63 2016-08-07 kl. 01:20.
Citera
2016-08-07, 01:10
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Var ju inget svar alls…jag har ju redan sagt att alla invadrare var borta…vi har just kört ut dem så som önskat….med andra ord behövs ingen "invadrarpolitik"

Så? jag frågar igen vad ska vi göra med resterande våldtäkter? ska vi skyll dem också på invandring?
Kan ju vara någon form av tankeöverföring? En illvillig marockan som sitter och telepatiserar från Danmark?

Vadå vad ska vi göra? Samma som med mord, misshandel eller rån: lagföra de skyldiga. Poängen är att problemet skulle vara mycket mindre, men att helt bli kvitt kriminalitet känns hyfsat orimligt. Eller hur tänker du själv?
Citera
2016-08-07, 01:16
Medlem
Citat:

Säg mig? Vad ska vi göra då tycker du? Sparka ut imaginära invandrare ( jag menar måste ju varit en eller annan invandrare vi glömt i någon garderob som fixat den statistiken, med er tro på att våldtäkt = invadring) eller låtsas som det regnar?
Jo det hade varit drömmen det, och vips så hade all grov brottslighet minskat med flera hundra procent, förmodligen 1000-tals procent.

Och med tanke på att nazister, skinnskallar, punkare och raggare numera är ett minne blott så skulle Sverige vara landet mellanmjölk igen, skolresultaten skulle snabbt hamna i top 5 i Pisamätningarna, sjukvården hade kunna andas ut och de som faktiskt betalt för vården också skulle få bra sådan utan årslånga kötider.
Pensionerna skulle kunna höjas med många tusenlappar i månaden, SJ hade kunnat få rejäla pengar till att rusta upp stambanan igen, försvaret hade kunna återinföra allmän värnplikt, omsorgen för våra gamla hade ökat så de rent av fick lite friskluft om veckorna, kanske även sylt och grädde till plättarna.

Allt detta hade hade vi för inte allt så många år sedan, men så en dag så fick feminismen fäste i både politik och media, resultatet ser vi nu idag, var det värt det?
Citera
2016-08-07, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Majoriteten av övergrepp sker av invandrare mot kvinnor, så jag hoppas hon även då anser att alla invandrare ska få skit.

Tack Jenny! SD snart?

Haha som om det skulle bli någon skillnad?

Vi måste störta regeringen och det monitära systemet, när ska folk fatta det?

Politiker har olika ansikten men samma kostym.

Att skapa hat mellan folkgrupper är precis vad dem vill ha.

Alla vanliga invandrare och Svenskar får ta skit för smutset som utför dåden, som givetvis är majoriteten invandrare, men långt ifrån alla..
Senast redigerad av Hewasright 2016-08-07 kl. 01:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in