Citat:
Ursprungligen postat av
throwaway2
Stats
30+ år
79kg @ ~15% BF
180cm
En gedigen träningsbakgrund med konditionsfokus som de senaste 10 åren övergått till mer styrka. Tävlingsidrottandet är klart, likaså barn och familj.
Anledningen till kuren är att jag känner att kroppen inte fungerar som den gjorde förr, sakta men säkert blir man gammal helt enkelt. Jag vill fortsätta kunna träna hårt med friska leder och kunna känna mig piggare i kroppen, en hälsosam jävel tills jag dör (ironi).
Jag siktar inte på att öka nämnvärt i vikt men styrka ska öka rejält, järnkorset vore en dröm att klara. Hålla uppe konditionen på lagom nivå, det är främst styrkan som ska upp utan att gå sönder.
Kost/sömn etc.. sköts bra, dock får man inse att familjen gör att de inte är lika lätt.
Kommer köra Werlabs Large i början/mitten/slutet + östradiol och posta här såklart och hålla koll på blodtrycket.
Börjar nästa söndag med en 18v kur:
EQ PRO-OIL 400mg ew (frontar i 2v) går av 2v tidigare om de blir aktuellt
Test C Genesis 250mg ew (frontar i 2v)
Arimidex 0.25mg e3d/e4d
Kör PCT på Nolva eller fortsätter, får utvärdera under tiden.
Vettigt upplägg, kommer förmodligen matcha dina förväntningar fint. Skulle dock kunna tipsa om att avvakta med arimidexen tills dess att första östradiolvärdet har etablerats. Ta gärna för din egen skull ett refvärde för hur din östradiol ligger innan du sätter igång med teston.
Vid behov så kan du sätta in arimidex 0,25mg eod/e3d till en början, men på den låga dosen testo samt att EQ inte aromatiserar i lika hög grad, så bör det gå fint utan ai.
Men som sagt förr; alla aromatiserar i olika grad så ha adexen redo men inled inte kuren med adex-start vid första sticket. Det kan ge dig ett par jobbiga veckor med för lågt östradiol innan testot hunnit upp vilket kan resultera i dåligt mående, ökad vätskeretention och i stort sätt allt annat i måendeväg åt det sämre hållet.
Mvh å lycka till!
-Alfred