2016-08-02, 15:01
Medlem
Stats
30+ år
79kg @ ~15% BF
180cm

En gedigen träningsbakgrund med konditionsfokus som de senaste 10 åren övergått till mer styrka. Tävlingsidrottandet är klart, likaså barn och familj.

Anledningen till kuren är att jag känner att kroppen inte fungerar som den gjorde förr, sakta men säkert blir man gammal helt enkelt. Jag vill fortsätta kunna träna hårt med friska leder och kunna känna mig piggare i kroppen, en hälsosam jävel tills jag dör (ironi).

Jag siktar inte på att öka nämnvärt i vikt men styrka ska öka rejält, järnkorset vore en dröm att klara. Hålla uppe konditionen på lagom nivå, det är främst styrkan som ska upp utan att gå sönder.

Kost/sömn etc.. sköts bra, dock får man inse att familjen gör att de inte är lika lätt.

Kommer köra Werlabs Large i början/mitten/slutet + östradiol och posta här såklart och hålla koll på blodtrycket.

Börjar nästa söndag med en 18v kur:

EQ PRO-OIL 400mg ew (frontar i 2v) går av 2v tidigare om de blir aktuellt
Test C Genesis 250mg ew (frontar i 2v)
Arimidex 0.25mg e3d/e4d

Kör PCT på Nolva eller fortsätter, får utvärdera under tiden.
Citera
2016-08-02, 15:06
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throwaway2
Stats
30+ år
79kg @ ~15% BF
180cm

En gedigen träningsbakgrund med konditionsfokus som de senaste 10 åren övergått till mer styrka. Tävlingsidrottandet är klart, likaså barn och familj.

Anledningen till kuren är att jag känner att kroppen inte fungerar som den gjorde förr, sakta men säkert blir man gammal helt enkelt. Jag vill fortsätta kunna träna hårt med friska leder och kunna känna mig piggare i kroppen, en hälsosam jävel tills jag dör (ironi).

Jag siktar inte på att öka nämnvärt i vikt men styrka ska öka rejält, järnkorset vore en dröm att klara. Hålla uppe konditionen på lagom nivå, det är främst styrkan som ska upp utan att gå sönder.

Kost/sömn etc.. sköts bra, dock får man inse att familjen gör att de inte är lika lätt.

Kommer köra Werlabs Large i början/mitten/slutet + östradiol och posta här såklart och hålla koll på blodtrycket.

Börjar nästa söndag med en 18v kur:

EQ PRO-OIL 400mg ew (frontar i 2v) går av 2v tidigare om de blir aktuellt
Test C Genesis 250mg ew (frontar i 2v)
Arimidex 0.25mg e3d/e4d

Kör PCT på Nolva eller fortsätter, får utvärdera under tiden.

Vettigt upplägg, kommer förmodligen matcha dina förväntningar fint. Skulle dock kunna tipsa om att avvakta med arimidexen tills dess att första östradiolvärdet har etablerats. Ta gärna för din egen skull ett refvärde för hur din östradiol ligger innan du sätter igång med teston.
Vid behov så kan du sätta in arimidex 0,25mg eod/e3d till en början, men på den låga dosen testo samt att EQ inte aromatiserar i lika hög grad, så bör det gå fint utan ai.
Men som sagt förr; alla aromatiserar i olika grad så ha adexen redo men inled inte kuren med adex-start vid första sticket. Det kan ge dig ett par jobbiga veckor med för lågt östradiol innan testot hunnit upp vilket kan resultera i dåligt mående, ökad vätskeretention och i stort sätt allt annat i måendeväg åt det sämre hållet.

Mvh å lycka till!

-Alfred
Citera
2016-08-02, 15:17
Medlem
Kommer följas! Rätt ålder att börja kura, bra upplägg och du tänker på att hålla hälsan under koll. Jag är själv 35-40 och kurar av ungefär samma anledning som du dock endast Testo E 250mg e5d nu till att börja med 😊
Citera
2016-08-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Vettigt upplägg, kommer förmodligen matcha dina förväntningar fint. Skulle dock kunna tipsa om att avvakta med arimidexen tills dess att första östradiolvärdet har etablerats. Ta gärna för din egen skull ett refvärde för hur din östradiol ligger innan du sätter igång med teston.
Vid behov så kan du sätta in arimidex 0,25mg eod/e3d till en början, men på den låga dosen testo samt att EQ inte aromatiserar i lika hög grad, så bör det gå fint utan ai.
Men som sagt förr; alla aromatiserar i olika grad så ha adexen redo men inled inte kuren med adex-start vid första sticket. Det kan ge dig ett par jobbiga veckor med för lågt östradiol innan testot hunnit upp vilket kan resultera i dåligt mående, ökad vätskeretention och i stort sätt allt annat i måendeväg åt det sämre hållet.

Mvh å lycka till!

-Alfred

Tack för tipset, jag tar och slänger in en mätning av östradiolet direkt och väntar med adexen lite. Har läst mycket av det du skrivit och ser att du kan dina saker.

Citat:
Ursprungligen postat av frank
Kommer följas! Rätt ålder att börja kura, bra upplägg och du tänker på att hålla hälsan under koll. Jag är själv 35-40 och kurar av ungefär samma anledning som du dock endast Testo E 250mg e5d nu till att börja med 😊

Gött, vore trevligt att höra hur de går för dig. Jag kände att EQn egenskaper var det jag vill ha men lite dumt att enbart köra EQ så de blir testo också.
Senast redigerad av throwaway2 2016-08-02 kl. 16:03.
Citera
2016-08-02, 17:49
Medlem
lyktstolpes avatar
Leder stärks och hänger inte med i utvecklingen lika snabbt som musklerna o styrkan.

Var försiktig!
Citera
2016-08-04, 15:23
Medlem
Då har svaren kommit på Werlabs. Allt ligger inom vad som är normalt, trodde att mitt HB skulle vara högre för har haft uppåt 170 förr. Fick inte se exakt värde på östradiolet men de kanske är så? Det enda läkaren kommenterade var att B12 var lite lågt.

Ska bli riktigt spännande att se hur det förändras.

Blodbristprover

B-Erytrocyter 5,6
B-EVF 0,47
B-Hemoglobin 161
Erc(B)-MCH 29
Erc(B)-MCV 84

Blodfetter

fP-LDL-kolesterol 2,6
fP-Triglycerid 0,76
P-Apo B/Apo A1(kvot) 0,5
P-Apolipoprotein A1 1,40
P-Apolipoprotein B 0,76
P-HDL-kolesterol 1,3
P-Kolesterol 4,2

Blodsocker

B-HbA1c (IFCC) 31
P-Glukos 5,3

Hormoner

S-T4, fritt (ModE) 18
S-Testosteron 23
S-TSH (ModE) 1,8

Immunförsvar

B-Leukocyter 7,2

Infektions- och inflammationsmarkör

B-SR 2

Koagulationsförmåga

B-Trombocyter 269

Leverfunktion

P-ALAT 0,23
P-ASAT 0,30

Mineraler

P-Järn 16
P-Magnesium 0,80
S-Ferritin (ModE) 141

Njurfunktion och Kroppsalter

P-Calcium 2,26
P-Kalium 4,0
P-Kreatinin 99
P-Natrium 139

Prostataprov

P-PSA 0,50

Vitaminer

S-Kobalamin (ModE) 230*

Hormoner

S-Östradiol <80 pmol/L
Citera
2016-08-04, 16:13
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throwaway2
Då har svaren kommit på Werlabs. Allt ligger inom vad som är normalt, trodde att mitt HB skulle vara högre för har haft uppåt 170 förr. Fick inte se exakt värde på östradiolet men de kanske är så? Det enda läkaren kommenterade var att B12 var lite lågt.

Ska bli riktigt spännande att se hur det förändras.

Blodbristprover

B-Erytrocyter 5,6
B-EVF 0,47
B-Hemoglobin 161
Erc(B)-MCH 29
Erc(B)-MCV 84

Blodfetter

fP-LDL-kolesterol 2,6
fP-Triglycerid 0,76
P-Apo B/Apo A1(kvot) 0,5
P-Apolipoprotein A1 1,40
P-Apolipoprotein B 0,76
P-HDL-kolesterol 1,3
P-Kolesterol 4,2

Blodsocker

B-HbA1c (IFCC) 31
P-Glukos 5,3

Hormoner

S-T4, fritt (ModE) 18
S-Testosteron 23
S-TSH (ModE) 1,8

Immunförsvar

B-Leukocyter 7,2

Infektions- och inflammationsmarkör

B-SR 2

Koagulationsförmåga

B-Trombocyter 269

Leverfunktion

P-ALAT 0,23
P-ASAT 0,30

Mineraler

P-Järn 16
P-Magnesium 0,80
S-Ferritin (ModE) 141

Njurfunktion och Kroppsalter

P-Calcium 2,26
P-Kalium 4,0
P-Kreatinin 99
P-Natrium 139

Prostataprov

P-PSA 0,50

Vitaminer

S-Kobalamin (ModE) 230*

Hormoner

S-Östradiol <80 pmol/L

Märkligt av dem att skriva ut "mindre än 80pmol/L" som svar på östradiolen. Det är ju rätt väsentligt om det är 79 eller 29.
Hur som så lär du iaf få ett exakt värde när du klivit på och östradiolen höjs.

Mvh,

-Alfred
Citera
2016-08-06, 23:43
Medlem
Jag är själv 30 och hade ett testosteron värde på 13.
Vet dock inte hur mycket det påverkar oss som individer men spontant känns det som jag också vill ha högre
Citera
2016-08-07, 18:43
Medlem
Då är vi igång! EQ oljan gav ingen PIP, Genesis Test lite grann. Själva sticket gick smärtfritt. In, aspirera, skjut. Blir ju självklart lite extra taggad på att träna nu så det är ju bara att utnyttja
Citera
2016-08-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakeman88
Jag är själv 30 och hade ett testosteron värde på 13.
Vet dock inte hur mycket det påverkar oss som individer men spontant känns det som jag också vill ha högre

Mm, man vet ju bara det man läst just nu men det är nog väldigt individuellt vad man känner, ska oavsett bli spännande att känna hur det känns på 40+ värde.
Citera
2016-08-10, 19:36
Medlem
Uppdatering

Välmående: 4/5
Styrka: 3/5
Hälsa: 5/5

Har bokat in en mätning av testo + östro i början av sep för att kolla att allt ser bra ut. Tar en fullständig hälsokoll i oktober om jag inte känner av något speciellt. Aldrig bra att gå runt och känna efter för mycket heller.

Hur som helst så känns allt bra, man får ju en lite placebo effekt i början vilket alltid är kul även om det är för tidigt att känna något riktigt.

Träningen går bra, har ökat 5kg på enarmspullupen och muscle upsen flyter på.
Citera
2016-08-11, 18:11
Medlem
Har kollat blodtrycket flera dagar i veckan och ser ingen förändring där, ligger i snitt runt 120/60 med 50 i puls under mätningarna. Kommer fortsätta mäta och rapportera hur och om det förändras.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in