2016-08-06, 22:05
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardemumma16
Varför våldtas så himla många just nu 2016? Jag hoppades verkligen att fler män hade insett att man inte har rätten att förstöra andra människors liv på det sättet. Samhället lider av sådan stor skillnad mellan könen så det är pinsamt! Snälla alla ni män som läser detta "tänk efter" och stoppa även era vänner om ni hör att någon någonsin klankar ner på en kvinnor, våga säga ifrån.
Det kan vara din syster, din mamma eller din dotter som blir kallad hora av en kort kjol.
Japp jag är en feminist men verkligen inte en manshatare /man 24år

Jag hoppas för din egen skull att du driver med oss.
Citera
2016-08-06, 22:11
Avstängd
Melange5738s avatar
Om polisen mörkar etnicitet i våldtäktsstatistiken kan man ju retroaktivt jämföra tidigare år med nyare statistik och korelatera invandringen i resp. område. Fungerar såtillvida folk inte åker runt till helt olika delar av landet för att begå brotten (inte speciellt troligt men händer vid ex. seriemördande...).
Citera
2016-08-06, 22:20
Bannlyst
därför att svenskorna rankas som världens vackraste kvinnor. Samt att vi har minst 500 000 kortväxta araber i vårt land som inte får knulla.

Krävs ju inte direkt nån Fields Medal kandidat för att lägga ihop det.
Citera
2016-08-06, 22:24
Medlem
Det är fler som anmäler sexbrott i år vilket förmodligen beror på ökad medial rapportering.
Citera
2016-08-06, 22:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jag hoppas för din egen skull att du driver med oss.

Det tror inte jag, det är precis så här feminister resonerar. Om man kan kalla det för resonemang?

Som meningen:
Citat:
snälla alla män... stoppa era vänner....
Jag har inga sådana vänner som behöver stoppas, varför skulle jag umgås med sådana män? Som om vi män är en heterogen massa av våldtäktstörstande monster.

Att påstå sig vara en man och i nästa mening säga att man är feminist är väl inte heller riktigt sunt?
Citera
2016-08-06, 22:53
Medlem
Har aldrig sett bevis på våldtäkter under hela min uppväxt i Sverige. Har bara hört hörsägen. Kanske har en del Svenskar börjat leva som vikingar igen. Vikingarna var kända som våldtäktsmän och problemskapare.
Citera
2016-08-06, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark
Kvinnor är sexigare än någonsin, det blir allt svårare för män att hålla kuken i styr. Jag skyller på smink och modeindustrin.
Jävla trams. är du så mongolid att du inte kan uppföra dig bland folk? Låt mig gissa dina
föräldrar är nära släktingar?
Citera
2016-08-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det är fler som anmäler sexbrott i år vilket förmodligen beror på ökad medial rapportering.
Skitsnack, jag vill att du erkänner att det beror på massinvandring av vrålapor från mENA
Citera
2016-08-06, 23:12
Medlem
Media skyller på vädret.
Citera
2016-08-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Skitsnack, jag vill att du erkänner att det beror på massinvandring av vrålapor från mENA
Självklart är det så.
Invandrare leder statistiken jämfört mot ursvenken med tanke på antalet svenskar kontra invandrare.
Självaste våldtäktsfacklan nu i OS tider bär marockaner och afghaner.
Citera
2016-08-06, 23:28
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardemumma16
Varför våldtas så himla många just nu 2016? Jag hoppades verkligen att fler män hade insett att man inte har rätten att förstöra andra människors liv på det sättet.
Man hoppas verkligen att du är ett troll, för det här resonemanget är så korkat att det är pinsamt.

– 99,9% av män våldtar inte. Tycker du det är rimligt i det läget att fokusera på män i stort?
– Inbillar du dig verkligen att alla som begår brott gör det för att de inte insett att de inte har "rätten" att begå brott? Tror du att alla som t.ex. kör för fort gör det för att de tror att de har "rätt" att göra det? Förstår du skillnaden mellan rättighet och frihet? Du borde läsa på lite om drivkrafterna bakom brott i allmänhet.
– Varför vill du inbilla dig att specifikt män – inklusive du, enligt vad du anger – har svårare att "inse" saker än vad kvinnor har?

Vi kan vända på perspektivet för att belysa det tokiga i ditt resonemang, med utgångspunkt i att mellan 20% och 50% av våldtäktsanmälningarna är falska eller felaktiga och gäller situationer där ingen våldtäkt begåtts.
Citat:
Varför görs så himla många falska våldtäktsanmälningar just nu 2016? Jag hoppades verkligen att fler kvinnor hade insett att man inte har rätten att förstöra andra människors liv på det sättet. Samhället lider av sådan stor skillnad mellan könen så det är pinsamt! Snälla alla ni kvinnor som läser detta "tänk efter" och stoppa även era vänner om ni hör att någon någonsin klankar ner på en män, våga säga ifrån.
Det kan vara din bror, din pappa eller din son som blir kallad våldtäktsman felaktigt.
Japp jag är för jämställdhet men verkligen inte en kvinnohatare
Och så ett par aktuella exempel på kvinnor som "tror de har rätt" att förstöra mäns liv genom att falskt anklaga dem för våldtäkt:

Det kostade den här manlige läraren 2 miljoner kronor att försvara sig mot en falsk anklagelse från en elev. Han ruinerades.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3716388/Ruined-195-000-legal-bill-teacher-cleared-rape-just-26-minutes-Friends-raise-money-help-former-head- geography-left-mentally-physically-crushed-troubled-teen-s-false-allegations.html

En studentska som gjort en rad falska anmälningar om våldtäkt får universitetet att dra igång en hetsjakt mot en man trots att han förklarats oskyldig av polis, och han var den som först klagade på att hon förtalade honom på campus. Mannen stängdes av från skolan, inte lögnerskan.
http://www.washingtonexaminer.com/student-informs-school-he-was-being-falsely-accused-school-investigates-him/article/2598654
Citera
2016-08-06, 23:34
Medlem
grey.eagles avatar
Araben vet redan från födseln att han är värd mer än en kvinna, han kommenderar sin mor när han kan tala o hon måste lyda.

Araben skiljs från andra könet under hela sin uppväxt genom skola o allt.

Lämplig kvinna väljs ut av familjen, sedan beror det på hur stor hemgift som begärs, för stor då söks en kvinna i fattigare arabländer ex Jemen billig hemgift.

Araben vet att kvinnan är en ägodel.

Araben kommer aldrig att vilja bli jämlik en kvinna som han ser ner på.

Det krockar rätt mycket i arabhjärnan när en kvinna säger nej, därför kommer våldet mot kvinnor bara öka.

Har ingen vart i ett arabland? O nu menar jag inte i turistdelen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in