Citat:
Ursprungligen postat av
Kardemumma16
Varför våldtas så himla många just nu 2016? Jag hoppades verkligen att fler män hade insett att man inte har rätten att förstöra andra människors liv på det sättet. Samhället lider av sådan stor skillnad mellan könen så det är pinsamt! Snälla alla ni män som läser detta "tänk efter" och stoppa även era vänner om ni hör att någon någonsin klankar ner på en kvinnor, våga säga ifrån.
Det kan vara din syster, din mamma eller din dotter som blir kallad hora av en kort kjol.
Japp jag är en feminist men verkligen inte en manshatare /man 24år
Jag tror en viss del av ökningen kan förklaras av att samhället numera uppmuntrar till att anmäla sexualbrott då feministiska ideologier fått stor spridning inom politik och massmedia.
Men jag är rätt säker på att den allra största delen av ökningen av våldtäkter endast kan förklaras av en sak: massinvandring av män med en väldigt annorlunda syn på kvinnor än oss svenskar. Det är män från Somalia, Irak, Syren, Afghanistan och så vidare (från Mellanöstern och Afrika) som kommer från samhällen där kvinnorna är handelsvaror och barnalstrare. Västerländska kvinnor ses väl närmast som prostituerade av dessa män, ett smörgåsbord man kan ta för sig av.
Hur skulle man annars kunna förklara att sexualbrotten ökat med mer än 10 gånger på drygt 40 år? Jag kan omöjligen se någon annan rimlig förklaring. Jag hade kunnat köpa argumenten som att benägenhet att anmäla har ökat, eller att samhället tar dessa brott på större allvar idag, om vi pratat om en ökning med, säg 50% eller kanske till och med 100% under samma period. Men en ökning på
över tusen procent? Det låter inte rimligt någonstans. Den har stadigt ökat sedan Sverige beslutade att vi skulle bli mångkulturella år 1975. Och år 2016 verkar ju av allt att döma bli något av ett rekordår, vilket råkar sammanfalla med att vi 2015 tog in rekordmycket invandrare, som vi vet är överrepresenterade när det gäller brottskategorin våldtäkter.
Summa summarum: ökningen beror till störst del på invandringen.