• 1
  • 2
2016-08-06, 20:57
Medlem
Någon som vet vem/vilka som hade bråttom till färjan?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23291762.ab
Citera
2016-08-06, 21:18
Medlem
ps870s avatar
2 bilar racade/ tävlade med varandra och gjorde flera idiotomkörningar. Det var en Audi och en Golf som racade
276an är smal och till slut frontade Audin med en mötande grön bil och Golfen smet.
Senast redigerad av ps870 2016-08-06 kl. 21:22.
Citera
2016-08-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
2 bilar racade/ tävlade med varandra och gjorde flera idiotomkörningar. Det var en Audi och en Golf som racade
276an är smal och till slut frontade Audin och Golfen smet.

Frontade de med någon på väg från färjan? Det var Audin som frontade eller hur? Vet du var bilarna hörde hemma??
Citera
2016-08-06, 21:28
Medlem
ps870s avatar
Audin frontade med en annan bil som var på väg mot Åkersberga.
Nu håller vi tummarna för att det går bra för de oskyldiga och att föraren i Audin dör.
Citera
2016-08-06, 22:54
Medlem
Som jag tolkar det stod en bil stilla för att svänga vänster på körbanan.

Kör ofta denna väg i arbetet, ser ut att vara backkrönet strax söder om Brännbackens ÅVC.

Det är en riktigt otäck vägsträcka, många kör 90-100 eller mer för att komma till färjeläget eller vart de nu ska.

Det finns många avtagsvägar med vänstersvängar och helt plötslig står någon bil helt stilla på vägen då det kan komma mycket mötande trafik periodvis.

Det är en salig blandning med Memmils, EPA-traktorer, jordbrukstraktorer, efterfordon, motorcyklar, SL-bussar, 64-tons grusbilar och allt annat möjligt på denna körbana.

Egentligen borde det finnas vajerräcke och vändplatser så att vänstersvängarna försvinner.

Korsningen in mot Skärgårdstaden 500m söder om olycksplatsen är också svår att köra ut ifrån. Du måste kasta dig ut i en liten lucka om du inte ska stå väldigt länge och vänta.

Trafiken kommer i "klungor" när bilfärjorna lägger till längre norrut.
Citera
2016-08-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Audin frontade med en annan bil som var på väg mot Åkersberga.
Nu håller vi tummarna för att det går bra för de oskyldiga och att föraren i Audin dör.

Vart du själv omkörd eller hur vet du?
Citera
2016-08-06, 23:32
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbe-64
Som jag tolkar det stod en bil stilla för att svänga vänster på körbanan.

Kör ofta denna väg i arbetet, ser ut att vara backkrönet strax söder om Brännbackens ÅVC.

Det är en riktigt otäck vägsträcka, många kör 90-100 eller mer för att komma till färjeläget eller vart de nu ska.

Det finns många avtagsvägar med vänstersvängar och helt plötslig står någon bil helt stilla på vägen då det kan komma mycket mötande trafik periodvis.

Det är en salig blandning med Memmils, EPA-traktorer, jordbrukstraktorer, efterfordon, motorcyklar, SL-bussar, 64-tons grusbilar och allt annat möjligt på denna körbana.

Egentligen borde det finnas vajerräcke och vändplatser så att vänstersvängarna försvinner.

Korsningen in mot Skärgårdstaden 500m söder om olycksplatsen är också svår att köra ut ifrån. Du måste kasta dig ut i en liten lucka om du inte ska stå väldigt länge och vänta.

Trafiken kommer i "klungor" när bilfärjorna lägger till längre norrut.
Det är fartkameror på den där vägen. Vet du om olyckan skett mellan två kameror?

Är ju en del bilar där som kör på som f-n mellan kamerorna och sen bromsar som Formel 1-bilar på väg in i depån när dom närmar sig en kamera.
Citera
2016-08-07, 08:58
Medlem
ps870s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salo
Vart du själv omkörd eller hur vet du?

Känner personer som blev omkörda innan olyckan.
Citera
2016-08-07, 09:00
Medlem
ps870s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna97
moget
Håller med.
Jävla idioter som racar på en vanlig väg som dessutom är smal med mycket trafik.
Personer som gör detta och skadar andra har inte något existensberättigande.
Senast redigerad av ps870 2016-08-07 kl. 09:02.
Citera
2016-08-07, 09:28
Medlem
Den gröna bilen de krockade med ser ut som en äldre Hunday eller Suzuki. Med tanke på det och att två kvinnor ska vara allvarligt skadade, antar jag att de satt i den gröna bilen.
Citera
2016-08-07, 09:49
Medlem
Om de körde söderut mot Åkersberga vilket verkar fallet enligt bilderna så finns en fartkamera några hundra meter för olycksplatsen.

Just denna sträcka har ett tiotal villainfarter direkt från 276:an. Då kan bilar stå och blinka vänster på alla möjliga platser där man inte förväntar sig stillastående bilar.

Blir det kö bakom en som står och blinkar vänster så har ju dessa bilar inte blinkers på, och en del släpper dessutom upp bromsen. Det borde vara 50 denna sträcka.

Jag kör ett större fordon med släp och vet inte vad det är med denna vägsträcka på 276 norr om Åkersberga.

Många kör fruktansvärt illa här, blev för några veckor sedan omkörd av en fet Audi i samma färg som denna. Det var möte och han trängde sig ut så att mötande bil fick tvärbromsa och sedan kastade sig in framför mig så jag trodde han skulle haka i kofångaren.....

Ska jag göra vänstersväng måste jag förstås sakta ned i god tid, då kan bilar längre bak påbörja omkörningar.....
Citera
2016-08-07, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbe-64
Om de körde söderut mot Åkersberga vilket verkar fallet enligt bilderna så finns en fartkamera några hundra meter för olycksplatsen.

Just denna sträcka har ett tiotal villainfarter direkt från 276:an. Då kan bilar stå och blinka vänster på alla möjliga platser där man inte förväntar sig stillastående bilar.

Blir det kö bakom en som står och blinkar vänster så har ju dessa bilar inte blinkers på, och en del släpper dessutom upp bromsen. Det borde vara 50 denna sträcka.

Jag kör ett större fordon med släp och vet inte vad det är med denna vägsträcka på 276 norr om Åkersberga.

Många kör fruktansvärt illa här, blev för några veckor sedan omkörd av en fet Audi i samma färg som denna. Det var möte och han trängde sig ut så att mötande bil fick tvärbromsa och sedan kastade sig in framför mig så jag trodde han skulle haka i kofångaren.....

Ska jag göra vänstersväng måste jag förstås sakta ned i god tid, då kan bilar längre bak påbörja omkörningar.....

Vore intressant och veta var Audin hör hemma. Någon som vet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in