Citat:
Ursprungligen postat av
Online-
Ja precis, fick höra det från en vän, att då kan man köra gratis versionerna av avg t.ex samt brandvägg, vad finns detm er för kul?
Windows 7. Då jag ej vill ha win10 pga att dem loggar så mycket skit.
Det finns massor av bra gratis skydd så det blir lite jobbigt att nämna allt när jag inte vet vad du behöver skydda dig emot. Men de klassiska är ju Av, Bv och sandbox av något slag. Så - Avg Av, Windows Bv samt Sandboxie eller Toolwiz time freeze är en basic skydds uppställning. Samt malwarebytes som skanner men då är ju olyckan redan skedd.
Den virtuella boxen skapar skyddad surf och Avg och Bv`n tar hand om det som händer internt "offline". Installationer etc. För att kolla lite av det interna så är det här inte dumt -
http://www.downloadcrew.com/article/...stotal_scanner. Vill man ha något utökat hips skydd likt på en mer avancerad Bv förutom det som Avg`s Av ger så finns Spyshelter free. Väldigt potent!
Gratis program för hantering av Windows Bv som är värda att rekommendera är Tinywall hos Tinywall.pados och W 10 Firewall Control från Sphinx-soft.
Och sist men absolut inte minst är programmet som finns i min signatur. Det kommer att rädda dig många gånger.
W10`s loggande och spionerande går att stänga av och jo, det är forfarande gratis. Faktiskt!