2016-08-05, 11:50
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Känns lite märkligt om uppgifterna kring Rohdén stämmer. Att Elfsborg bara skulle ha fått ut 4 mille för en 25-årig mittfältare som gjort avtryck i flera år, fått speltid i riktiga landslaget samt hade kontrakt över 2018. Det uppges ju nu även att det inte ska ha funnits någon utköpsklausul i avtalet.

Möjligt såklart att övergången är inbakad med en rad klausuler som kommer generera mer pengar framöver.

Är väl 4 msek för lånet och sedan 4 till om han köps?
2016-08-05, 13:19
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Är väl 4 msek för lånet och sedan 4 till om han köps?

Lån? Han ska ju ha skrivit på för tre år nu.

Googlade runt lite närmare nu och hittade uppgifter om att summan kan landa på runt 1 miljon euro om Rohdén uppnår vissa prestationer under sin tid i klubben. Då lät väl det hela lite rimligare.
2016-08-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Tack för allt Dibba. Grattis Bajen!
Grattis själv. 1 mille för en soon to be-29 åring med utgående kontrakt är i högsta laget.

Jingblad i sitt esse.
2016-08-05, 21:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Hammarby har forsøkt å kjøpe Strømsgodsets Mohammed Abu, men drammenserne skal ha avslått budet fra svenskene. Etter det VG erfarer la Stockholm-klubben inn et bud på i overkant av tre millioner kroner.

Strømsgodsets sportssjef Jostein Flo har ikke svart på VGs henvendelse.

---

Och från Disco: Vänsterfotad defensiv mittfältare på gång till Hammarby. Stabaeks Kamal Isaah en av spelarna de spanat in. https://www.facebook.com/discokristoffersson
2016-08-06, 11:29
Medlem
Glädjande att se vilka spelartyper vi verkat vara ute efter på det centrala mittfältet. Får vi in en högklassig värvning där nu i sommar samtidigt som Petter kommer tillbaka bra ifrån skadan så kommer nog mycket av våra problem lösa sig själva.

Trots att jag gillar Haglund, Persson och Israelsson så gråter jag en skvätt inombords varje gång 2 eller fler av ovannämnda herrar startar samtidigt.
2016-08-06, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Glädjande att se vilka spelartyper vi verkat vara ute efter på det centrala mittfältet. Får vi in en högklassig värvning där nu i sommar samtidigt som Petter kommer tillbaka bra ifrån skadan så kommer nog mycket av våra problem lösa sig själva.

Trots att jag gillar Haglund, Persson och Israelsson så gråter jag en skvätt inombords varje gång 2 eller fler av ovannämnda herrar startar samtidigt.

Var inte Haglund kung på plan för er senast(såg ej matchen, men läste på er SF)? Jag gillade Haglund som fan som karaktär när han var i Blåvitt, bra snubbe vid sidan av planen, och på visade han som jag kommer ihåg det ofta passion, ett jävlar anmana och en skön vinnarattityd, han var ej heller dålig i spelet, inte bara spelförstörande, utan var även en tillgång på t ex fasta situationer, kunde även följa med in i offensivt straffområde.

Sedan spelade han iofs bredvid Jakob, som är en underskattad spelare, vi hade ett riktigt "benknäckarmittfält". Nu har vi egentligen ingen riktig städgubbe, även om jag gillar både Seb och Mads av olika anledningar, svårt att inte gilla Seb om han lirar i ens lag, då han är rent komisk att se många gånger, alltid, alltid arg och förbannad under match. Mads är en klasspelare och en ledargestalt, som även alltid visar #12 sin uppskattning, perfekt kapten.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-08-06 kl. 12:55.
2016-08-07, 01:00
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Ja inte är utbildningsbidraget så där högt.
474 tkr läste jag att en allsvensk klubb kan få som mest om spelaren varit där mellan 12-21.
Utbildningsbidraget ändras väl bara från vilka liga han går från, inte till?
Klubben får mindre om de spelar i superettan än allsvenskan.

Om jag nu inte helt missuppfattat artikeln jag läste.

MFF har fått flera miljoner i utbildningsbidrag varje gång Zlatans har sålts, så taket lär vara högre än 474 tkr.
2016-08-07, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Var inte Haglund kung på plan för er senast(såg ej matchen, men läste på er SF)?
Jo, men då lirade han vänsterytter. Jag vet inte om det var Gefles uselhet eller vad det var men han imponerade mer den matchen än vad han någonsin gjort på mitten för oss.

Fem dagar kvar av fönstret och Jingblad sitter fortfarande och softar och anser att vi inte behöver förstärkning i defensiven. Kan inte den där jävla bonden bara dra åt helvete.
2016-08-07, 01:43
Medlem
anteri17s avatar
Att inte Bajen går för Jesper Nyholm är konstigt.
2016-08-07, 09:06
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Att inte Bajen går för Jesper Nyholm är konstigt.

http://www.dt.se/fotboll/superettan/stort-intresse-for-dalkurds-succeback-jesper-nyholm-en-allsvensk-spelare-redan-i-dag

Framgår ju här att stockholmsklubbar har hört av sig. Läste i en annan intervju med honom att han verkar vara förtjust i Andreas Brännström som han hade som tränare i Sirius och Dalkurd. Brännström finns som bekant i vår tränarorganisation idag.
2016-08-07, 09:13
Medlem
kostymnisses avatar
Jahapp Haitams avsked la väl förvisso inte sorti på stämningen på firandet i muminland då det var så oerhört väntat men en sådan utveckling får vi vänta länge på igen.

Jag förstår att Gren vill ha in en ny spelare där och han var ju ute och sa att skall det värvas en ny VB skall det vara en som går direkt in i startelvan så Billy litar man sålunda inte på. Gren kommenterade ju jakten på ny VB med "annars har vi ju Billy som är duktig".
Frågan är hur det blir med Jamieson? Det har dragit ut så mycket på tiden.

Vi skall ju förövrigt jaga en ny forward med, men där har iaf inte jag hört ett enda namn, någon som vet något?
2016-08-07, 11:15
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Var inte Haglund kung på plan för er senast(såg ej matchen, men läste på er SF)? Jag gillade Haglund som fan som karaktär när han var i Blåvitt, bra snubbe vid sidan av planen, och på visade han som jag kommer ihåg det ofta passion, ett jävlar anmana och en skön vinnarattityd, han var ej heller dålig i spelet, inte bara spelförstörande, utan var även en tillgång på t ex fasta situationer, kunde även följa med in i offensivt straffområde.

Under sin tid i bajen tycker jag inte att Haglund har visat något av det du beskriver. Visst han var bra senast och jag minns en till match där han var bäst på plan. Men för det mesta tycker jag att han har varit en misslyckat värvning från vår sida. Speciellt dålig är hans passningsfot.

Det gick bra på kanten senast och det är kanske värt att spela honom där och testa även i fortsättningen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in