2016-08-06, 01:21
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Ja, det är ju det jag säger. Läs vad jag skriver (alltså inte bara det senaste inlägget).
Jag läste det innan, men jag tyckte att du menade, med senaste inlägget, att Ryssland är i Syrien just för att kriga mot ISIS och inget annat. Håller med dig dock att alla parter utnyttjar IS som förevändning för sina intressen. Jag antar att det är för att få hemmaopinionen på sin sida.
Citera
2016-08-06, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Majoriteten av målen har INTE varit riktade mot ISIS.

Enligt Reuters är 80 % av attackerna riktade mot rebellerna. http://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-russia-strikes-idUSKCN0SF24L20151021

Rebeller ska ha gjort framsteg i Aleppo och lyckats säkra Artillery collage. Samtidigt rapporteras det om att Hezbollah skickar fler till Aleppo för att strida. Låter som att regimen och dess allierade förlorar en hel del.
Mina källor säger att artilleribasen inte är förlorad. Det är mycket varierande information som sprider sig just nu. Rebellerna tog foton i artilleribasen under dagsljuset medans Alalam TV livesände från samma platser för några timmar sedan.
Citera
2016-08-06, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazino
Hur vet du det?
Usa med allierade har "bombat" i flera år under denna tid blir terroristerna starkare och gog över Palmyra bla.
Under Det senaste året sen Ryssland gick in på Allvar så har Palmyra befriats, Damaskus är säkrare och fler terorister had dött, inom ett par månader hoppas vi även att Aleppo bli befriat. Det är vädligt posetivt då Trroristerna har fått fri lejd från turkiet in till syrien under flera år och har byggt upp en stark grupp med mycke vapen. USA gjorde rätt som bombade Slobodan Milosevic i Serbien som hade attackerat alla sina grannländer. Men i Syrien har dom inget o göra då dom kört ett dubbelspel med sina allierade.

Hur har Slobo attackerat sina "grannländer" du vet väl att de utbrytarstaterna var ett land. Jag ser inte hur Obama inte hade skickat militären om Texas hade fått för sig att bryta ut. Det är ju exakt samma sak. NATO attackerar ett självständigt land, NATO som förövrigt är "defence force"
Citera
2016-08-06, 09:09
Medlem
syrien ska ha fått några TOS-1 som anv i bergs områden samt BM-30 Smerch...en av dom stationerad vid aleppo o beskjuta området i väst innan staden där det är lite byggnad o öppet område som terroristerna måste passera för att ta sig till fronten..moralen hos terroristerna lär då sjunka o de börjar tunnla istället..

BM-30 Smerch takes out ISIS with cluster bombs https://www.youtube.com/watch?v=T-OPCt5wuMg

Russian TOS-1 Thermobaric MLRS in SYRIA https://www.youtube.com/watch?v=ykooDQ6Sby4
Citera
2016-08-06, 09:16
Medlem
postkrans avatar
https://twitter.com/IvanSidorenko1/status/761822018736156672

Journalister inbäddade hos SAA rapporterar nu att militanter idag lyckats ta sig in och att det nu pågår strider inne i området
Citera
2016-08-06, 09:30
Medlem
Kommer även rapporter om att hela basen ska vara intagen nu med. Skrämmande dåligt av SAA kan man tycka, basen borde varit uppbyggd och förstärkt något enormt och ska inte kunna intas så snabbt
Citera
2016-08-06, 09:38
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Kommer även rapporter om att hela basen ska vara intagen nu med. Skrämmande dåligt av SAA kan man tycka, basen borde varit uppbyggd och förstärkt något enormt och ska inte kunna intas så snabbt

Jag vet inte det.

Det kanske inte är världens bästa idé att ockupera en ammunitionsdepå när fienden har flyg som kan spränga dessa förråd "at will"

Det kan vara en fälla precis som för några dagar sedan.

Edit: Det låter nästan som fler tänkt tanken:
Citat:
In addition to seizing the base, the jihadist rebels have also captured a large cache of ammunition that was left by the Syrian Armed Forces at this imperative military installation on Saturday morning.

The Russian Air Force is now bombing the Aleppo Artillery Base in order to stop the jihadist rebels from fortifying their positions.
https://www.almasdarnews.com/article/jihadist-rebels-capture-key-military-base-southern-aleppo/
Senast redigerad av longbow4y 2016-08-06 kl. 09:43.
Citera
2016-08-06, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Jag vet inte det.

Det kanske inte är världens bästa idé att ockupera en ammunitionsdepå när fienden har flyg som kan spränga dessa förråd "at will"

Det kan vara en fälla precis som för några dagar sedan.

Har SAA dragit sig tillbaka hoppas jag sannerligen att Ruaf bombar vapendepåerna maximalt, så de dels stoppar vapnen att hamna i fel händer samt att de har ihjäl så många som möjligt.

Men tvivlar starkt på att de medvetet skulle vilja lämna basen om de inte hade blivit tvingade
Citera
2016-08-06, 10:15
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Ryssland har dock som förevändning att vara i Syrien för att just kriga mot ISIS. Turkiet/Saudiarabien ville göra samma sak.

Ryssarnas anledning till att hjälpa Assad är inte av några andra skäl än att man har det enda kvarvarande "fotfästet" i medelhavsområdet just i Syrien. Flott och flygbas i Latakia. Förlorar man dom så är man helt beroende av Bosporen och Gibraltar. I övrigt så skiter ryssen i att musslorna hackar varandra till småbitar.
Citat:
Ursprungligen postat av Chambre
Mina källor säger att artilleribasen inte är förlorad. Det är mycket varierande information som sprider sig just nu. Rebellerna tog foton i artilleribasen under dagsljuset medans Alalam TV livesände från samma platser för några timmar sedan.

Islamistgalnigarna kör hårt med Internetkriget och postar allt dom hinner. Men man måste vara medveten om att det handlar om propaganda.

Det är lite all-in just nu. Galningarna har flyttat massor med folk från andra områden för att kunna bryta blockaden i Aleppo och då förlorar dom mark på andra ställen.

Men om SAA håller ställningarna så har islamisterna förlorat mycket material och manskap så det är början på slutet. Dom får ju inga som helst påfyllningar av exempelvis stridsvagnar och andra bepansrade fordon vilket SSA får hela tiden av ryssen.
Citera
2016-08-06, 11:02
Medlem
tigersaid86s avatar
Oj oj oj!

Framgång!

Manbij är befriat! Eller i full kontroll av kurdiska styrkor som det sas

Ni hörde det först från mig!

/Kurdisk källa
Senast redigerad av tigersaid86 2016-08-06 kl. 11:05.
Citera
2016-08-06, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Oj oj oj!

Framgång!

Manbij är befriat!

Ni hörde det först från mig!

Är det sant? Finns det någon källa?
Citera
2016-08-06, 11:07
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ntellectua1
Är det sant? Finns det någon källa?

Jag väntar själv på mer info men det är vad en kurdisk källa presenterade idag för bara någon minut sedan. Fler borde rapportera om detta om det stämmer helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in