2016-08-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katta99
Nej det är inte speciellt konstig att plocka svamp vid den tiden, brukar själv plocka på kvällar och det kan hinna bli sent på sommarkvällarna, går vi ut vid 19.00 så hinner klockan bli bortåt 2100-22.00.
Jo det är jävligt konstigt att någon plockar svamp klockan tio och helt plötsligt blir gruppvåldtagen av främlingar som bara råkar stå och lura bakom tallarna. Just saying.
Citera
2016-08-05, 19:18
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Jo det är jävligt konstigt att någon plockar svamp klockan tio och helt plötsligt blir gruppvåldtagen av främlingar som bara råkar stå och lura bakom tallarna. Just saying.
Ja, det är låg sannolikhet att en enskild individ ska bli utsatt för t ex en våldtäkt vid svampplockning men när du har några miljoner enskilda individer och några tusen olika "osannolika scenarion" så ökar sannolikheten kraftigt för att något "osannolikt" ska hända.

Ska du komma efteråt då varje gång och säga till den som hade oturen att bli offer att det hela låter mycket osannolikt?
Citera
2016-08-05, 19:31
Medlem
Citat:
Ovanligt enfaldigt inpass- just saying. Tänk till och var öppen för verkligheten.
Citera
2016-08-05, 21:10
Medlem
Enligt ett TV inslag igår(?) ska asylsökande informeras om riskerna i svampskogen och hur man skiljer på ätliga och giftiga svampar.
Ett led i den påtänkta åtstramningen av invandringspolitiken(Rötter, bär och svamp är gratis mat. Av bark kan man baka bröd)?, Det illustrerades iaf på ett käckt sätt: kvinnor i huvudslöja och barbenta unga män irrande vilset runt i en modern ful odlingsskog...
De verkade skeptiska: är svampplockning farligt?
Den aspekten togs inte upp i reportaget.
Citera
2016-08-05, 21:31
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av findus73
För den som känner till området finns det inget galet i det hela. Det går många skogsstigar, grusvägar i området i skogen. Å svamp behöver inte växa mitt i skogen utan även längs skogsvägar.

Ja det är ju det jag påpekat i det ena av mina inlägg, dvs. att sannolikheten ökar för gruppvåldtäkt om den skett på ett ställe där man kan förvänta sig att andra människor rör sig.

Att ett gäng våldtäktsmän rör sig inne i en svampskog skulle däremot göra att jag drog öronen åt mig.
Hur som helst finns tydligen INGEN teknisk bevisning och DET är väl däremot högst märkligt?
Citera
2016-08-05, 21:59
Medlem
Citat:

Om det är i närheten av motionsspår eller nära bebyggelse är det väl inte mer konstigt än att någon kan bli våldtagen när hon är ute och springer, är på väg hem etc. Konstigt att kvinnliga brottsoffer ska ifrågasättas hela tiden.
Citera
2016-08-05, 22:06
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Det kan ju finnas ett asylboende eller liknande i närheten, det är som bekant bland dessa grupper man får söka då det handlar om gruppvåldtäkter.
Ditt resonemang tyder på grav efterblivenhet.
Etniska svenskar sysslar inte med sådant.
Leta gärna upp ett (1) enda fall med etniska infödda svenskar som gärningsmän på 2000-talet för att motbevisa mig.
Det är enkelt att nämna 10-tals fall med invandrat patrask däremot.
Citera
2016-08-05, 22:10
Medlem
Citat:
Och så står det tre somalier bakom granarna och hoppar på en och gruppvåldtar en? För vi vet ju att invandrarna för det mesta dräller runt i skog och mark eller hur? Troligt...
Men nu verkar det väl inte vara en skog där det är flera mil till närmaste hus utan den verkar ju ligga nära bebyggelse, så det är inte alls konstigt.
Citera
2016-08-06, 07:55
Medlem
Jodå, även svenska killar kan våldta i grupp: ta t ex ett uppmärksammat fall på Cypern i början av 2000-talet där några svenska killar från Växjö gav sig en svensk tjej. En av de drivande var polisson dessutom... Gissa vem som fick skulden för våldtäkten, i Växjö.... Jo tjejen... (Där tappade jag mycket av tilltron till växjöborna, män som kvinnor.)

Man pratar så gärna om kulturberikare o skit här på FB, och även om många invandrares kvinnosyn säkert är bedrövlig, särskilt arabers, så är det inte etniciteten som är det huvudsakliga problemet, utan männen, testosteron, och ett mycket knasigt manlighetsideal som i grupp kan påverka vanligen förståndiga män att bete sig vidrigt.
Citera
2016-08-06, 10:05
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namenvafaan
Jodå, även svenska killar kan våldta i grupp: ta t ex ett uppmärksammat fall på Cypern i början av 2000-talet där några svenska killar från Växjö gav sig en svensk tjej. En av de drivande var polisson dessutom... Gissa vem som fick skulden för våldtäkten, i Växjö.... Jo tjejen... (Där tappade jag mycket av tilltron till växjöborna, män som kvinnor.)

Man pratar så gärna om kulturberikare o skit här på FB, och även om många invandrares kvinnosyn säkert är bedrövlig, särskilt arabers, så är det inte etniciteten som är det huvudsakliga problemet, utan männen, testosteron, och ett mycket knasigt manlighetsideal som i grupp kan påverka vanligen förståndiga män att bete sig vidrigt.
Det är givet att detta främst är kulturellt betingat och har ett starkt samband med ursprung, främst mellanöstern och stora delar av Afrika.
Ta ditt feministiska skitsnack och stoppa upp det.
Citera
2016-08-06, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det kan ju finnas ett asylboende eller liknande i närheten, det är som bekant bland dessa grupper man får söka då det handlar om gruppvåldtäkter.
Ditt resonemang tyder på grav efterblivenhet.
Etniska svenskar sysslar inte med sådant.
Leta gärna upp ett (1) enda fall med etniska infödda svenskar som gärningsmän på 2000-talet för att motbevisa mig.
Det är enkelt att nämna 10-tals fall med invandrat patrask däremot.
Men Herre Gud vem är det som är efterbliven egentligen😂 Leta upp en (1) enda gång då jag har påstått att det inte skulle vara invandrade män! Jag är väl införstådd med vad invasionsstyrkorna av babbar och negrer sysslar med i Sverige. Självklart är det inte etniska svenskar, så lägg ner. PS. Inte 10-tals, 1000-tals DS.
Citera
2016-08-06, 13:00
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Du borde skriva en insändare i nån vänsterblaska istället, kära du. Den enorma överrepresentation av invandrare från MÖNA tyder på att etnicitet är högst relevant. Menar du på fullt allvar att de som begår dessa överfallsvåldtäkter är "vanligen förståndiga män"?!?!? Bara för att du hittat nått fall från Cypern för 15 år sedan ändrar inte på det faktum att de är så enormt överrepresenterade i dessa brott. Att ta ett fall är att relativisera statistiken och verkligheten. Löjligt!

Varför skriver du inte en insändare själv i nån vänsterblaska? Du verkar ju ha stenkoll på samhällsfrågor och därmed fylla det behov av kunskap som den ena halvan av befolkningen saknar enligt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in