2016-07-31, 13:41
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Oj jag visste inte att det var mongon som är totalt inkapabla till att förstå ett enkelt resonemang här. Jag skulle så klart ha skrivit fler ån två gånger att det är min gissning och spekulation. Det är folk som du som är problemet med Sverige, naiva blåögda stackare som köper allt folk säger. Läs om vänster-dåren jag länkade till ovan istället och inse att det är högst vanligt att folk ljuger om sådana här händelser.
Jag skiter väl för helvete i hur vanligt eller ovanligt det är med falska våldtäktsanmälningar

Det finns INGENTING som tyder på att den aktuella kvinnan ljuger om händelsen så du kan ta dina anklagelser och stoppa upp där du stoppar upp saker annars.

Jag är varken naiv eller blåögd men du är en idiot.
Citera
2016-08-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag skiter väl för helvete i hur vanligt eller ovanligt det är med falska våldtäktsanmälningar

Det finns INGENTING som tyder på att den aktuella kvinnan ljuger om händelsen så du kan ta dina anklagelser och stoppa upp där du stoppar upp saker annars.

Jag är varken naiv eller blåögd men du är en idiot.
Men skit i att svara då😂 För fjärde gången, spekulationer, inte anklagelser. Jag är ju för helvete inte den enda här som reagerade på att det är konstigt att plocka svamp klockan 22:00. Men skit samma, va ett klapphjon och svälj allting som du matas med utan att ifrågasätta nånting. Det är pga svenskar som dig som gör att Sverige går käpprätt åt helvete. God natt på dig nu.
Citera
2016-08-04, 16:30
Medlem
Citat:
Men skit i att svara då😂 För fjärde gången, spekulationer, inte anklagelser. Jag är ju för helvete inte den enda här som reagerade på att det är konstigt att plocka svamp klockan 22:00. Men skit samma, va ett klapphjon och svälj allting som du matas med utan att ifrågasätta nånting. Det är pga svenskar som dig som gör att Sverige går käpprätt åt helvete. God natt på dig nu.
Ok så här är det. Man tar sin svampkorg och ska bara gå en sväng i närmsta dunge för klockan är mycket och det blir snart mörkt.
Så hittar man lite svamp, o lite till, o lite till.
"Ajdå om det är mycket svamp här så kanske det är svamp längre bort. Jag hinner dit innan det blir för mörkt."
Och vips så är man inte på väg hemåt förräns det är mörkt. Men man plockade svampen INNAN man gick hemåt då mörkret började falla sörrdu. Är det så svårt att lista ut!?!
En svamptur kan ta både 2 och 3 timmar.
Citera
2016-08-04, 17:36
Medlem
spoilers avatar
"Tre okända gärningsman jagas av polisen men i nuläget finns det ingen misstänkt.

– Utredningen lever och vi håller fortsatta förhör. Vi försöker få fram mer uppgifter och vi arbetar med inre spaning, säger polisens pressinformatör Ewa-Gun Westford."

http://24kalmar.se/2016/08/04/ingen-misstankt-for-gruppvaldtakten-utredningen-lever/
Citera
2016-08-04, 17:49
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Men skit i att svara då😂 För fjärde gången, spekulationer, inte anklagelser. Jag är ju för helvete inte den enda här som reagerade på att det är konstigt att plocka svamp klockan 22:00.

Förmodligen avspeglar det skillnaden mellan svampplockare och de, som sällan/aldrig plockar svamp. Svampplockare tycker inte att det är konstigt, om någon som gått ut vid 18-19 tiden för att plocka svamp är på hemväg ca kl 22.
Citera
2016-08-04, 21:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Förmodligen avspeglar det skillnaden mellan svampplockare och de, som sällan/aldrig plockar svamp. Svampplockare tycker inte att det är konstigt, om någon som gått ut vid 18-19 tiden för att plocka svamp är på hemväg ca kl 22.

Har ingen koll på detta så måste fråga; Ska hon ha blivit överfallen mitt i svampskogen eller ska det ha skett på en mer livligare plats, dvs. en plats där man kan förvänta sig att andra rör sig i grupp?

Jag menar att det är galet osannolikt att stöta på ett gäng våldtäktsmän i svampskogen, det är inte direkt deras normala habitat... Har det däremot skett någon annan stans EFTER svampplockningen så är sannolikheten betydligt högre (även om den fortfarande kan vara låg förstås).
Senast redigerad av Addhoc 2016-08-04 kl. 21:16. Anledning: Felstavning
Citera
2016-08-04, 23:20
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Tre okända gärningsman jagas av polisen men i nuläget finns det ingen misstänkt.

– Utredningen lever och vi håller fortsatta förhör. Vi försöker få fram mer uppgifter och vi arbetar med inre spaning, säger polisens pressinformatör Ewa-Gun Westford."

http://24kalmar.se/2016/08/04/ingen-misstankt-for-gruppvaldtakten-utredningen-lever/

Okej nu läser jag att det var under svampplockningen som det ska ha skett. Som jag skrev i inlägget före så måste det vara galet osannolikt att ett gäng våldtäktsmän strövar runt i svampskogen.
Dessutom finns INGEN teknisk bevisning att skicka för analys.

Lutar nog åt att detta läggs ned och förmodligen med all rätt, men visst, jag kan ha fel.
Citera
2016-08-05, 09:43
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Okej nu läser jag att det var under svampplockningen som det ska ha skett. Som jag skrev i inlägget före så måste det vara galet osannolikt att ett gäng våldtäktsmän strövar runt i svampskogen.
Dessutom finns INGEN teknisk bevisning att skicka för analys.

Lutar nog åt att detta läggs ned och förmodligen med all rätt, men visst, jag kan ha fel.

För den som känner till området finns det inget galet i det hela. Det går många skogsstigar, grusvägar i området i skogen. Å svamp behöver inte växa mitt i skogen utan även längs skogsvägar.
Citera
2016-08-05, 10:42
Medlem
Citat:

Nej det är inte speciellt konstig att plocka svamp vid den tiden, brukar själv plocka på kvällar och det kan hinna bli sent på sommarkvällarna, går vi ut vid 19.00 så hinner klockan bli bortåt 2100-22.00.
Citera
2016-08-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av findus73
För den som känner till området finns det inget galet i det hela. Det går många skogsstigar, grusvägar i området i skogen. Å svamp behöver inte växa mitt i skogen utan även längs skogsvägar.

Brukar plocka både svamp och blåbär i närhet av motionsspår och skogsvägar där det rör sig en hel del folk men det verkar inte alla fatta att man kan göra.
Citera
2016-08-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husarbarn
Ok så här är det. Man tar sin svampkorg och ska bara gå en sväng i närmsta dunge för klockan är mycket och det blir snart mörkt.
Så hittar man lite svamp, o lite till, o lite till.
"Ajdå om det är mycket svamp här så kanske det är svamp längre bort. Jag hinner dit innan det blir för mörkt."
Och vips så är man inte på väg hemåt förräns det är mörkt. Men man plockade svampen INNAN man gick hemåt då mörkret började falla sörrdu. Är det så svårt att lista ut!?!
En svamptur kan ta både 2 och 3 timmar.
Och så står det tre somalier bakom granarna och hoppar på en och gruppvåldtar en? För vi vet ju att invandrarna för det mesta dräller runt i skog och mark eller hur? Troligt...
Citera
2016-08-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nä okej, jag tycker det är konstigt att någon plockar svamp klockan tio på kvällen och blir överfallen och våldtagen av främmande män mitt i skogen är underligt iallafall..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in