Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
Jag har läst artikeln. Den tillför inget nytt, utan är mest Thomas Bodströms tankar. Han säger bland annat att när det hände trodde han att det skulle vara löst inom en vecka, då det finns DNA. Hans främsta teori är att mordet var planerat, och att det troligen var ett motiv mot pojkens familj. Han utesluter inte att mördaren bor i Baltikum. Däremot tror han inte på GW:s teori att mördaren är en tonåring, Bodström menar att en så ung GM inte skulle kunna hålla tyst så länge.
Fallet är invecklat och omfattar - möjligen - även GM:s familj på ett sätt som många inte tänker sig. Ibland krävs en elektriker för att finna alla kopplingar, om jag säger så.
Sverige är inte befriat från korruption och vissa näringar som byggsvängen är ökända. Kriminalvården i Norrköping då ett nytt superfängelse skulle byggas solkades ned av en mutskandal på 40 miljoner kr: man hade struntat i lagen om offentlig upphandling. Fastighetschefen för kriminalvården - som fått sköna slantar i sin ficka - fick tre års fängelse.
I Dubbelmordet i Linköping kan finnas okända kopplingar av liknande art. Säg så här: tjänster och gentjänster, där gentjänsten skyddar mördaren.
Ribban ligger högt när jag är med och hoppar...
Skulle mördaren bo i Baltikum? Bodström läser kiosklitteratur o dåliga deckare