Citat:
Ursprungligen postat av
Deski
OM ford focus är en bättre bil - varför finns det då dyrare - om man för 50 k får en bättre
bil varför köper folk dyrare.
Men skall man inte kunna spara ordentligt o få ihop 10 mkr under några år INK HA
JUSTE BIL UNDER TIDEN (senare borde man ju ha råd om man inte en snåljävel) så att man kan
känna sig rik o få må bra i bästa o rikaste landet i världen - ja då är det ju åthelvete fel
på systemet ink lönesystemet och det ifrågasätts märkligt nog inte.
Hur många % av befolkningen är goda för 10 mkr i Saudi, kuwait Oman o UAE?
Den bilen jag köpte var en Ford focus 01 och den var bättre än min gamla bil som var en Jetta från 84 som jag var glad om den starta på morgonen.
Klart du kan klara nå 10 miljoner även med en bil. Det hänger på övriga utgifter och inkomster.
Jag mår inte bättre av att ha en bil snarare tvärtom.
Varför hänger du upp dig på att det finns personer som inte anser en bil som en nödvändighet?
Att välja att inte ha bil är förutom ekonomiskt bra för hälsan och miljön.
Du anser att vi betalar för mycket för tex drivmedel. Jag skulle gärna se högre skatter på bilar och bensin och att kollektivtrafiken istället blir gratis.