2016-08-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Saker som laga mat, butlering, hosting? Ja självklart. Vilken man vill gifta sig med en kvinna som inte kan sköta ett hem?

Ska de också suga av dem när de äter, slicka deras toaletter osv?
Citera
2016-08-04, 14:41
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Att toffla för sin man har blivit mer socialt accepterat se den här artikeln,

Are these the best (and most tolerant) girlfriends ever? Boyfriends reveal packed fridges, heartfelt sorry notes and brand new Xbox games left out for them by their better halves

här kan ni se unga kvinnor som lagar mat, ställer upp på sex, köper saker, och tofflar i allmänhet för sina män. Att laga mat för sin man var super-tabu när jag var ung för 10-15 år sen.

1) Kommer ni att förvänta er sån här service av era kvinnor?

2) Kommer de här kvinnorna att bli skämda av äldre bitter-fittor?

3) Hur kan vi få fler kvinnor att adopt the male supremacy lifestyle? Jag tänkte att vi kunde dela med oss av inspiration och praktiska tips för att få fler kvinnor att dedikera sina liv till att serva män.
Är det att toffla att ta hand om sin partner?
Tror inte det.

Det är väl fullkomligt normalt att man ser till sin partners behov och försöker få dem att må så bra som det bara går. Det viktiga är väl att det är ömsesidigt annars är det väl inte mycket till ett förhållande. Och laga mat... det är väl självklart att min fru gör det när det faller på henne att göra det lika väl som det kommer till mig eller ungarna att göra det när så behövs.

Vill jag ha en "husslav" anställer jag en hushållerska,
inte fan sätter jag min fru på att vara en.

Henne vill jag umgås med så mycket jag kan då hon är min bästa vän, och inte fasiken vill jag då att hon skall vara upptagen med att göra en massa hushållsarbete som går på nolltid att göra om alla i hushållet tar hand om det tillsammans.
Citera
2016-08-04, 15:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Är det att toffla att ta hand om sin partner?
Tror inte det.

Det är väl fullkomligt normalt att man ser till sin partners behov och försöker få dem att må så bra som det bara går. Det viktiga är väl att det är ömsesidigt annars är det väl inte mycket till ett förhållande. Och laga mat... det är väl självklart att min fru gör det när det faller på henne att göra det lika väl som det kommer till mig eller ungarna att göra det när så behövs.

Vill jag ha en "husslav" anställer jag en hushållerska,
inte fan sätter jag min fru på att vara en.

Henne vill jag umgås med så mycket jag kan då hon är min bästa vän, och inte fasiken vill jag då att hon skall vara upptagen med att göra en massa hushållsarbete som går på nolltid att göra om alla i hushållet tar hand om det tillsammans.

1) Ja bland kvinnor är det inte PK att ta hand om sin man.

2) Nej ömsesidigt är bögigt.

3) Så vad ska din fru göra annars om hon inte sköter hemmet?

4) Vilken "massa hushållsarbete" det går på kanske 1-2 timmar/dag.

5) Det är mindre bekvämt (+förnedrande) för mannen om han måste hjälpa till med hushållet.
Citera
2016-08-04, 15:13
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Om man kvinna har hittat sig en bra man och vill behålla honom så är det nog en stor fördel om man lagar mat till honom. En fitta har alla andra kvinnor också.

Att som kvinna vara feminin och signalera att man är en långsiktigt stabil partner är 100% säkert ett vinnande koncept.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2016-08-04 kl. 15:16.
Citera
2016-08-04, 15:20
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
1) Ja bland kvinnor är det inte PK att ta hand om sin man.

2) Nej ömsesidigt är bögigt.

3) Så vad ska din fru göra annars om hon inte sköter hemmet?

4) Vilken "massa hushållsarbete" det går på kanske 1-2 timmar/dag.

5) Det är mindre bekvämt (+förnedrande) för mannen om han måste hjälpa till med hushållet.
1) Skiter väl i vad som är "PK" eller ej, folk som lever efter andras uppfattning om vad som är rätt eller fel behöver skaffa sig en ryggrad mer än något annat.

2) Det får du väl tycka om du vill göra allt hushållsarbete själv.

3) Du menar vad vi skall göra, umgås och göra saker som är betydligt roligare än att göra hushållssysslor.

4) Beror nog mest på hur stort hus du har och hur stor familj du har och om du har djur som behöver städas efter och motioneras.

5) Förnedrande är det väl om jag tvingat min fru att göra allt...
Och bekvämt... det är det när vi har tid tillsammans eller kan göra saker som vi gillar var för sig i mitt fall att jaga och fiska, men det kräver att båda gör sitt till annars har man som sagt inte en partner utan en "husslav" och det är inget jag önskar mig.

/Nog om detta.
Citera
2016-08-04, 15:30
Medlem
Snälla Babian, jag känner mig ganska förvirrad eftersom du ibland verkar vara en man, och ibland denne mans kvinna.

Kan vi räkna med att du är kvinna, tills du skriver något annat?
Citera
2016-08-04, 15:35
Medlem
Babianens avatar
Citat:
2) Det får du väl tycka om du vill göra allt hushållsarbete själv.

Vad är grejen? Jag har diskmaskin + tvättmaskin + det tar 15 minuter att damsuga och skura golvet + det tar 20 minuter att laga en måltid. Den totala arbetstiden är kanske 90 minuter/dag och jag hade varit tvungen att göra det om jag levde ensam också.

Citat:
3) Du menar vad vi skall göra, umgås och göra saker som är betydligt roligare än att göra hushållssysslor.

Till exempel?

Citat:
4) Beror nog mest på hur stort hus du har och hur stor familj du har och om du har djur som behöver städas efter och motioneras.

Jag har 160 kvadrat + 2 barn som måste motioneras.

Citat:
5) Förnedrande är det väl om jag tvingat min fru att göra allt...
Och bekvämt... det är det när vi har tid tillsammans eller kan göra saker som vi gillar var för sig i mitt fall att jaga och fiska, men det kräver att båda gör sitt till annars har man som sagt inte en partner utan en "husslav" och det är inget jag önskar mig.

/Nog om detta.

1) Men det är det som kvinnor är till för? Att göra mannens liv så bekvämt som möjligt.

2) Att sköta hem + barn tar inte mer än 4-5 timmar/dag (för mig). En vanlig dag har 12 timmar då har man 7 timmar över. Vad ska man göra resten av tiden? Man kan ha sex i 1 timme, passa upp i 1-2 timmar. Men det blir fortfarande en massa tid över. Så det är verkligen ingen big deal att kvinnor anstränger sig lite för sina män.

Citat:
Ursprungligen postat av Nattyxne
Snälla Babian, jag känner mig ganska förvirrad eftersom du ibland verkar vara en man, och ibland denne mans kvinna.

Kan vi räkna med att du är kvinna, tills du skriver något annat?

Ja jag är kvinna tills jag skriver något annat.
Citera
2016-08-04, 17:55
Medlem
Du skrev väl någonstans här, att du har barn. Är dina barn pojkar eller flickor, och uppfostrar du dem enligt att flickor är värdelösa hål?
Citera
2016-08-04, 18:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du skrev väl någonstans här, att du har barn. Är dina barn pojkar eller flickor, och uppfostrar du dem enligt att flickor är värdelösa hål?
Är du ett värdelöst hå?
Eller projicerar du bara?
Citera
2016-08-04, 19:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Pojkar.

2) Jag uppfostrar dem med att de bara får umgås med flickor från en bra släkt.
Citera
2016-08-04, 20:39
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Pojkar.

2) Jag uppfostrar dem med att de bara får umgås med flickor från en bra släkt.
Vad innebär det då, flickor som viker ut sig på nätet klädda i fula latexkläder och leker med dildos och skriver meningslösheter på flashback? Eller kanske såna som går i burqa och förespråkar våldtäkt och misshandel? Det är ju bra grejer enligt dig..
Citera
2016-08-04, 21:37
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Vad innebär det då, flickor som viker ut sig på nätet klädda i fula latexkläder och leker med dildos och skriver meningslösheter på flashback? Eller kanske såna som går i burqa och förespråkar våldtäkt och misshandel? Det är ju bra grejer enligt dig..

1) Flickor som kommer från familjer där männen är framgångsrika och kvinnorna är snygga.

2) Det spelar ingen roll vad tjejen gör det som räknas är stamtavlan.

3) Här är mer belägg för att kvinnors attityder har förändrats,

Did the feminists burn their bras for nothing? Majority of British women would pick being a housewife over having a career

Citat:
Women aged 25 plus in a relationship and full time jobs were polled
62% admitted they 'secretly' wished to be a housewife
74% said they felt pressure from other women to be independent
78% said they wouldn't mind being financially dependent on their partner

Citat:
Bobbie Malpass, editor of mycelebrityfashion.co.uk, said the results of the survey came as a shock.
She said: 'I am so shocked to hear the majority of women would rather be housewives that go after a career. You hear so often about how we should embrace being strong independent women; I mean Destiny’s Child sang about it enough!
'I think the most shocking statistic is how many women wouldn’t be bothered if they were financially dependent on their partner, as being a 'kept woman' isn’t something that would appeal to everyone.'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in