2016-08-03, 23:40
Medlem
sparvsylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Legit. I princip alla män blir förnedrade i sina relationer det är bara mer subtilt typ kvinnan kräver att mannen gör saker, hon vägrar att ställa upp på sex, mobbar mannen genom att vara fittig, såna saker.
Du måste vara den mesigaste jävla tofflan om du inte lämnar ett förhållande du inte trivs i. Vad har fått dig att tänka dessa tankar?
Citera
2016-08-04, 00:03
Medlem
Pansarveckets avatar
Kvinnor tofflar för sina män, en tråd som växer?

Vad är det som händer? Är det gammalt hederligt hyfs och heder som börjar komma i mode igen?
Ni kanske inte hört talas om det, men förr baserade man ofta förhållanden på ömsesidig respekt och hjälptes åt överallt där det kunde behövas.

Man skapade en situation där ett + ett kunde bli tre.
Idag uppfyller man bara skit på sin bucketlist och skiljer sig efter ett par år.
Citera
2016-08-04, 03:20
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvsylt
Då får hon väl framställa sig själv som ett jävla offer, kamma till pungkulorna och uppför dig som en karl istället. Det låter enbart som om ni har dåliga relationer med era morsor. Vad jag föredrar i ett förhållande är inte någon jävla hjärntvätt, det är mina preferenser. Jag hoppas att du träffar kvinnan som du vill göra uppoffringar för och lämnar ungkarlslivet bakom dig.

Faktumet att du använder matriarkala härskartekniker som "uppför dig som en karl istället", är ännu en demonstration på att du är en hjärntvättad feminist.

Det är du som förnekar din sexualitet så det är ju du som den hjärntvättade i den relationen.
Citera
2016-08-04, 03:25
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Kvinnor tofflar för sina män, en tråd som växer?

Vad är det som händer? Är det gammalt hederligt hyfs och heder som börjar komma i mode igen?
Ni kanske inte hört talas om det, men förr baserade man ofta förhållanden på ömsesidig respekt och hjälptes åt överallt där det kunde behövas.

Man skapade en situation där ett + ett kunde bli tre.
Idag uppfyller man bara skit på sin bucketlist och skiljer sig efter ett par år.

Jag tycker många har en förskönad syn på hur det var förrut, visst det var kanske bättre, men kvinnor hade fortfarande ett högre värde än män och det var män som var tvungna att vinna kvinnans intresse.
Citera
2016-08-04, 04:33
Medlem
Christopher.s avatar
Tror det handlar om skillsmässogeneration som växt upp nu, som ser en ensamstående mamma och pappa och all skit det medförde i deras barndom, de resonerar kanske att de får ge efter för att relationen inte ska bli som mammas. Kanske beror det på ett hårdare samhällsklimat och att de vill ha säkerhet. Jag tror det finns flera faktorer.
Citera
2016-08-04, 08:18
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Jag tycker många har en förskönad syn på hur det var förrut, visst det var kanske bättre, men kvinnor hade fortfarande ett högre värde än män och det var män som var tvungna att vinna kvinnans intresse.
Det här var innan man värderade människor som köttbitar med kön. Man var summan av det man kunde uträtta, sin sociala kompetens, sin verbala kapacitet och sitt utseende och intellekt.
Upp till bevis liksom.
Citera
2016-08-04, 08:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Tror det handlar om skillsmässogeneration som växt upp nu, som ser en ensamstående mamma och pappa och all skit det medförde i deras barndom, de resonerar kanske att de får ge efter för att relationen inte ska bli som mammas. Kanske beror det på ett hårdare samhällsklimat och att de vill ha säkerhet. Jag tror det finns flera faktorer.
Det ligger nära till hands att tro att mamma hatar män också efter ett antal plastfarsor hon släpat med sig hem.
Citera
2016-08-04, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.

Självklart handlar det om att suga ut män på pengar, det är liksom det som kvinnor lever för. Det är deras biologi.

Tänk såhär också, utan män så hade varken spelkonsoller eller mat funnits. Så tekniskt sett så har dessa kvinnor inte gjort ett skit för sina män annat än att agerat som knullhål.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-08-04 kl. 09:02.
Citera
2016-08-04, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf

Det är helt sjukt hur mycket kvinnan har fått genom historien för ingenting.

Staten borde börja subventionera bordeller och tvinga arbetslösa kvinnor att jobba på dessa.
Citera
2016-08-04, 12:52
Medlem
Tycker du att små tjejer ska serva sina pappor och bröder, så att de får lära sig hur det ska vara från början?
Citera
2016-08-04, 13:06
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Fan va nice!!!
Nya generationer kommer kanske få se kvinnor med hederligt vett. Se sig själva som hederliga och vettiga, i förhållande till det feministismens aborterade socialt konstruerade samhällssabbotage/familjesabotage.
Citera
2016-08-04, 13:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattyxne
Tycker du att små tjejer ska serva sina pappor och bröder, så att de får lära sig hur det ska vara från början?

Saker som laga mat, butlering, hosting? Ja självklart. Vilken man vill gifta sig med en kvinna som inte kan sköta ett hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in