Citat:
Ursprungligen postat av
heino
Nej, det är fortfarande rena fantasier och idiotargument.
Det har dock inte hindrat folk att framföra de.
Det finns mycket fantasier och ren idioti framförd i den här tråden. (Liksom många andra på Flashback).
Citat:
Ursprungligen postat av
heino
Går inte att tvinga någon till något i en marknadsekonomi. Då är man ett litet barn som inte förstår det basala i samhället.
I Sverige dock, kan den lagstiftande makten tvinga folk till både de ena och det andra. Och gör det.
Citat:
Ursprungligen postat av
heino
Det handlar då i sådanafall att folk förordar subventioner och klassisk socialdemokratisk politik. Att politikerna styr genom subventioner och företagen blir kompenserade.

Nej det har handlat om tämligen vanlig vänsterretorik från väljare. Dvs de gamla vanliga tvångsåtgärderna som fyller 90-100% av gamla kommunistpartiets åtgärdslista.
Det är med tvångsåtgärder som vänstern styr. För vänstern är det mer en fråga om hur de ska se ut.