Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Ibland försöker du framstå som seriös och ibland slår du huvudet rätt genom taket av galenskap.
Du kommenterar saker du inte förstår eller ens hört själv och kommer med en foliehatts-varning om än med liten brasklapp om att det kanske inte kommer hända.
Det finns väl egentligen inget som tyder på att dina farhågor skulle bli verklighet? Definitivt inte dina värsta..
Är det inte dags att du förklarar lite mer ingående om vad Trump faktiskt sa istället för att begagna dig av liknande trams? Du brukar ju kräva förklaringar av andra så det har du säkert inga problem med.
Tror du missar min "OBS" bit och att det är det absolut värsta som skulle kunna hända.
33% importskatt på allt kan vara bärande eller bristande för småföretagare i USA då det automatiskt leder till att de måste välja mellan att höja sina priser för att kunna köpa in varor som de sedan skall sälja vidare och om det är så att företaget inte skulle kunna klara av att höja priserna så kommer de att slås ut.
Jag förstår om 33% enbart hade vart mot Kina och/eller Mexiko men om det gäller exakt all import så kommer konsumenterna att känna av det precis som vi känner av det i Sverige.
Sedan så är det väl antingen otydligt om han skall lägga till ytterligare 33 procentenheter på importerade varor från Mexiko så att det blir 66% importskatt på allt som importeras från Mexiko eller om han svamlar förbi det då de 33% som han menar egentligen handlar om all import och att han egentligen inte har något planerat för Mexiko är en helt annan femma.
Men det många missar är att Trump är det etablisemang som folk hatar, han har varit en av de företagare som har mutat politiker osv så det är egentligen inte helt fel att ha megacorporations i bakhuvudet när han pratar om skatter och företagspolitik.
(Tillagt)
Du behöver självfallet inte hålla med mig, men de som blint tror att Trump är The God Emperor himself behöver ta en liten paus och faktiskt läsa eller lyssna på vad han säger för även om de gillar vissa delar av det han säger så är det otroligt mycket onödigt fluff som han inte hade behövt säga.
Jag tror Trump hade tjänat på att vara helt rak med sina svar och påståenden istället för att tramsa runt som han gör.