2016-08-03, 12:31
Medlem
Måste man tacka ja till utbildningen eller dylikt nu i urval 2? Såsom urval 1?
Citera
2016-08-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertusCaesar
Affärsjuridisk grundkurs kör jag, antar att det inte är samma? Annars hade vi blivit kursare nu

Antagen, hade mer eller mindre räknat med det som 2a reserv, men vafan. Det känns gött att få det bekräftat. Luuuuund
Jag tror jag kom också in på Affärsjuridisk grundkurs fast det är Campus i Helsingborg som gäller
Citera
2016-08-03, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ECAsson
Måste man tacka ja till utbildningen eller dylikt nu i urval 2? Såsom urval 1?

Om du blev antagen i urval ett och tackat ja till din plats behöver du inte göra något mer.
Citera
2016-08-03, 14:27
Medlem
A46ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Jag tror jag kom också in på Affärsjuridisk grundkurs fast det är Campus i Helsingborg som gäller
Kul kurs. Läste den i höstas. Lycka till.
Citera
2016-08-03, 14:32
Medlem
ubiconcordias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmpa
Nej, det innebär att de tog in 3 personer i urval 1 och bara 2 efter urval 2. En av de tre i urval 1 tackade visserligen nej, men det räcker ändå inte för dig i dagsläget.

Varför skulle det inte att räcka?
Citera
2016-08-03, 15:13
Medlem
JudgeBootys avatar
Hej alla, och grattis till de som slapp in!
Jag sökte till jurist vid SU, och fick följande meddelande på antagning.se: till dig som blivit antagen blablabal..
Men jag fick inget mejl (som det stod att de skulle skicka).
Betyder detta att jag är antagen??
Citera
2016-08-03, 15:14
Medlem
RobertusCaesars avatar
Fan, såg nu att jag vart 2a reserv på 34 antagna på Nationalekonomi Grundkurs.. Jag var 100% säker att jag inte skulle komma så nära, och lär väl komma in inom några veckor. Men nu har jag ju redan kommit in på affärsjuridiken. Fick en riktigt jobbig känsla nu, vet ej om jag ska ta nationalekonomi om jag kommer in.. Vilken slår högst på arbetsmarknaden tror ni? SKulle uppskatta ett bra svar.

Klarar jag att göra både nationalekonomi OCH affärsjuridik samtidigt, eller blir det för mycket? (min första termin på högskola nu) Är medveten om att man endast "får" göra 45hp per termin, men det går väl att fixa en specialare?

Men som sagt, frågan jag främst vill ha hjälp med är vilken som lär slå högst på arbetsmarknaden:
Affärsjuridisk Grundkurs eller Nationalekonomi Grundkurs. NEK Är väl främst för statligt arbete, men kasnke funkar för bank-sektorn? Gärna dit jag vill.
Citera
2016-08-03, 15:25
Medlem
Nalixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeBooty
Hej alla, och grattis till de som slapp in!
Jag sökte till jurist vid SU, och fick följande meddelande på antagning.se: till dig som blivit antagen blablabal..
Men jag fick inget mejl (som det stod att de skulle skicka).
Betyder detta att jag är antagen??

Du är antagen, de har skrivit ut att hotmail osv haft problem att ta emot mejl och att de kan komma upp till 24 h senare. Grattis!
Citera
2016-08-03, 15:33
Medlem
Nalixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle13
Varför kan jag inte lägga till de två kurser jag vill ha nu, i sista stund? Enligt SU så ska man kunna lägga till kurser efter andra urvalet? Från sidan.

"Stockholms universitet tar inte bort några anmälningsalternativ från anmälan och därför är det viktigt att du tänker igenom vad du vill söka och om du är behörig. Om du redan sökt 20 alternativ, kan du söka ytterligare 5 efter urval 2."

Ska jag bara vänta tills imorron och söka eller vad är tanken? Kan inte ens ta bort två kurser som jag la till i sen anmälan. Trodde man skulle kunna ändra sina ansökningar oavsett om man skickat in dem?

Vänta tills imorgon och sök
Citera
2016-08-03, 15:59
Medlem
Fhitals avatar
Har en generell fråga; minns att vi i urval ett var runt 95 personer som blev antagna. I urval två står cirka 75 som antagna.

Är det nu 75 totalt sett, eller är det 75+95 som har blivit antagna? Programmet har 55 platser, så 170 pers låter väääääldigt mycket.
Citera
2016-08-03, 16:07
Medlem
Nalixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fhital
Har en generell fråga; minns att vi i urval ett var runt 95 personer som blev antagna. I urval två står cirka 75 som antagna.

Är det nu 75 totalt sett, eller är det 75+95 som har blivit antagna? Programmet har 55 platser, så 170 pers låter väääääldigt mycket.

95 blev antagna i 1a urvalet, minst 20 tackade nej och ni är nu totalt 75 kvar men fler kan tacka nej i urval 2 så det kan bli ännu färre

det är inte 95+75 som du säger
Citera
2016-08-03, 16:52
Medlem
Anberss avatar
Denna fråga har säkert ställts massor med gånger förut, men när brukar man få reda på om man kommit in eller ej med sen anmälan? Står "Handläggning pågår" på samtliga av mina sent anmälda kurser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in