Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-02, 19:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoPaulson
Haha Trump hatar bäbisar! nu är det kört.

It's my turn - Clinton, blir ny president.

Nej. Han skämtar ju.
2016-08-02, 19:11
Medlem
Det är fascinerande att följa Donalds uppgång och fall. Det här är inte primärvalen längre lille man, du spelar i den stora ligan nu.

Seriöst, hans kampanj håller på att implodera för tillfället.
2016-08-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag är förvånad trotts att Trump kört 300+rallyn? så inte en ändå gång "Kära Örebroare". Manuslöst i pumped high energy mode alltid dessutom. Inte bara Stat utan även Stad nämner Trump ändå flera ggr under sina tal.

Mr. Trump är som en robot, en Trumpinator!
2016-08-02, 19:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Det är något fel på denna man. https://vine.co/v/5AFAzwhubeZ/card?api=1

Snarare fel på dig som tar en Vine seriöst
Året är 2016...
2016-08-02, 19:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Det är fascinerande att följa Donalds uppgång och fall. Det här är inte primärvalen längre lille man, du spelar i den stora ligan nu.

Jag har alltid sagt att Clinton kommer att vinna.
Hon för den politik som näringslivet och folket vill ha.
2016-08-02, 19:15
Medlem
PsychoPaulsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nej. Han skämtar ju.

Oroa dig inte, jag vet
Dessutom är amerikanare bra mer hårdhudade än gemene svensk på internet.
2016-08-02, 19:16
Medlem
Citat:

Trump kommer att vinna, Finland du förstår inte den tysta majoriteten precis som i Brexit. Till och med Michael Moore har sagt att Trump kommer att vinna, googla hans inlägg så förstår du mer.
2016-08-02, 19:17
Medlem
PsychoPaulsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Trump kommer att vinna, Finland du förstår inte den tysta majoriteten precis som i Brexit. Till och med Michael Moore har sagt att Trump kommer att vinna, googla hans inlägg så förstår du mer.

Parallellerna till Brexit är verkligen slående, inte minst hur vänstern i sverige är så övertygade om seger. För allt annat vore ju vansinne? Som Bush sa, fool me once, fool me twice, i wont be fooled again.

Edit:

"“There's an old saying in Tennessee — I know it's in Texas, probably in Tennessee — that says, fool me once, shame on — shame on you. Fool me — you can't get fooled again.” " - George W. Bush

För bra citat för att uselt berättas från mig.
Senast redigerad av PsychoPaulson 2016-08-02 kl. 19:20.
2016-08-02, 19:24
Medlem
Citat:

Det enda som händer just nu är att media förstorar upp en händelse. Trump har sitt på det torra. Snart nog kommer det ett terrordåd, polisskjutning, upplopp, läckta Hillary-mail eller något dylikt och Trump drar till sig ytterligare röster. Det är bara en tidsfråga.
2016-08-02, 19:41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoPaulson
Oroa dig inte, jag vet
Dessutom är amerikanare bra mer hårdhudade än gemene svensk på internet.

Jag vet inte om jag ska direkt tro på det. Amerikanen blir mer och mer mjuk i sina åsikter så att dom röstar på politiker som vill kriga.
2016-08-02, 19:41
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han hånade henne och hennes religion för att hon inte vill tala då hon tycker att det är tungt att prata om sin son.

Vart är det svåra med och förstå det?

Jag har fått intrycket - och nu kommer en spekulation och debattmässig överdrift - av att Tom tillsammans med vissa andra i tråden är så ultracyniska att de betvivlar autenciteten av all information som passerat en kameralins eller mikrofon innan den når dem. Trump verkar tänka på samma sätt, ständig oro för att bli lurad eller duperad.

Citat:
Han hade kunnat gjort det genom att inte säga att han har offrat likt dem eller menar du att skapandet av arbeten är en lika stor uppoffring som att mista ett barn?

Att betala någon för arbete är inte någon uppoffring alls, om man inte medvetet kalkylerar med högre löner än nödvändigt utan tanke på avkastning. Men även om man av någon anledning vill vara marknadsledande inom löner så är det sällan detta sker utan någon motsvarande nyttighet. Det var betydligt värre att dra till med arbetssvaret än det hade varit att erkänna att han var renons. Men han kan ju inte ta tillbaka ett uttalande han blivit kritiserad för, som det verkar på grund av prestige.
Senast redigerad av Pazuzu80 2016-08-02 kl. 19:47.
2016-08-02, 19:44
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag har alltid sagt att Clinton kommer att vinna.
Hon för den politik som näringslivet och folket vill ha.

Nja, Clinton är den mest hatade kandidaten men man får väl säga att matchen Trump-Clinton har polariserat det amerikanska folket på ett sätt som det var länge sen vi såg. Sen är det i princip bara Wall Street som stödjer Clinton, det finansiella kapitalet alltså. Men jag kan lova att Trump har ett enormt stöd inom industrin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in