2016-08-01, 22:17
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Rohdén läkarundersöks hos Crotone imorgon, 500 000 euro till Elfsborg. Jaha ja. Den kan inte Elfsborg vara helt nöjda med? Eller? Liiite mer borde man ha kunnat kräma ur.

Det hade jag inte varit missnöjd med om AIK betalade det för honom.
2016-08-02, 06:18
Avslutad
Citat:
Rohdén läkarundersöks hos Crotone imorgon, 500 000 euro till Elfsborg. Jaha ja. Den kan inte Elfsborg vara helt nöjda med? Eller? Liiite mer borde man ha kunnat kräma ur.
Är ett lån med köpoption om nu ryktet stämmer
2016-08-02, 07:44
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det här var ju lite udda.

http://www.fotbollskanalen.se/division-1/uppgifter-concha-blir-sportchef-i-oster/

Det finns ju inga pengar i Öster att göra något för. Det blir att försöka fynda och scouta bra. Kanske blir det någon inlåning från Malmö?

Han lär väl se det som en chans att få ett sportchefsnamn och sedan gå till en större klubb skulle jag tro.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tyvärr tror jag nog man värvar. Men jag, likt Eagles och kostymnisse hade nog alla hellre sett Billy få chansen. Kanske inte enbart pga hans egna talang, som jag vet ytterst lite av utan snarare utifrån det faktum att Blåvitt måste bryta mönstret att ersätta alla spelare med nya när vi går så mycket minus.

En spelare som Billy kan om han slår igen bli en ren vinstaffär minus då lön men den är ju obefintlig i sammanhanget.

En värvning av den här 28-åringen från Australien kostar typ 4 miljoner, och vi blir aldrig någonsin få tillbaka de pengarna för honom, såvida han inte gör dundersuccé.

Blåvitt måste måste måste sluta värva spelare i åldern 26-30 för tillfället och sikta in sig på spelare såsom Haitam t.ex som vi värvade från norska andradivisionen med mycket utvecklingspotential.

Fyra mille för den australiensaren känns inte bra nä. Värdet i att låta Billy spela och för en gång skull visa för ungdomarna i klubben att man satsar på det sättet är värt mer.
28 år är dessutom för gammalt för att vi ska göra annat än en förlust på typ 3,5 mille iaf på den gubben.
Även om vi måste ha spelare med rutin och inte bara ungtuppar i truppen så är det ju inte direkt rutinen som saknas nu...

Haitam lär stanna över HJK och sedan lämna så låt Billy spela mot DIF!
2016-08-02, 11:47
Medlem
civilians avatar
Citat:

Inte nöjd, men jag är inte heller förvånad. Jag ser det som att vi, istället för att sälja honom dyrt, har haft äran att behålla honom lite "för" länge. Räknade honom som förlorad redan för tre säsonger sedan.

500 000 är dock i underkant alldeles oavsett.
2016-08-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eriks86
AIK kommer presentera Obasi och en spelare till imorgon. Detta i halvlek hemma mot Falkenberg!
Obasi spelade tydligen i U19 matchen mot Bajen och gjorde två mål. Någon som såg honom?
2016-08-02, 18:54
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Obasi spelade tydligen i U19 matchen mot Bajen och gjorde två mål. Någon som såg honom?
Stark, låg tyngdpunkt. Löste target hyfsat så länge han fick den på fötter och inte nickduell men styrkan satt i djupledsspelet. Skadefri hade jag gärna tagit in honom, men han gick av skadad i andra halvlek och nigerianer med löneposter utan att spela har vi tillräckligt med. Kluven
2016-08-02, 19:05
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Stark, låg tyngdpunkt. Löste target hyfsat så länge han fick den på fötter och inte nickduell men styrkan satt i djupledsspelet. Skadefri hade jag gärna tagit in honom, men han gick av skadad i andra halvlek och nigerianer med löneposter utan att spela har vi tillräckligt med. Kluven

Det är en stressfraktur på skenbenet som spökat för honom i massvis av år, frågan är om den har läkt pga. lång vila eller om det är som en permanent skada på benet. Är lätt att hetsa i en situation när man bara har en stressfraktur så den går upp igen.

Men.... skadebenägen så det heter duga i ena benet, misstänker att resterande benskador beror på att han belastar/gör något fel eftersom han gått med stressfraktur. Då får man inte jämn träning i musklerna, drar en sträckning, får en blödning, skadar knät, osv osv.

Var skadade han sig?
2016-08-02, 22:35
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Det är en stressfraktur på skenbenet som spökat för honom i massvis av år, frågan är om den har läkt pga. lång vila eller om det är som en permanent skada på benet. Är lätt att hetsa i en situation när man bara har en stressfraktur så den går upp igen.

Men.... skadebenägen så det heter duga i ena benet, misstänker att resterande benskador beror på att han belastar/gör något fel eftersom han gått med stressfraktur. Då får man inte jämn träning i musklerna, drar en sträckning, får en blödning, skadar knät, osv osv.

Var skadade han sig?
såg ut att vara foten.
2016-08-03, 14:27
Medlem
skrudiss avatar
Så börjar säcken kring Colley-affären knytas samman. Logiskt och väntat med en försäljning till Gent, men man hade ändå kanske hoppats att man behållit honom på det sjunkande skeppet för att rädda det som räddas kan. Ceesay är säkert ersättaren, en ok sådan men som märkbart inte är 100 % matchtränad ännu. Eftersom krisen är NU är det därför allt viktigare att täppa till.

Lägg sedan till att JUL är i Brasilien, så ter det bara mörkare...
2016-08-03, 14:53
Medlem
Gallachers avatar
Sensationellt att man blir sparkad 6 veckor efter man skrivit ett nytt tvåårs-avtal. Italienska Djurgården?

Får han lön i två år nu eller? ;-)
2016-08-03, 15:31
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
såg ut att vara foten.

Ok, tycker personligen att vi är i skriande behov av anfallare. I mina ögon är Isak egentligen den enda av våra 4 anfallare jag vill ha kvar i truppen. Resterandes lönekostnader hade jag kunnat byta ut mot andra spelare. Var inne på Antonsson före säsongen men han visade sig för bra. Atashkadeh i Örgryte tycker jag är intressant också, frågan är om han vill spela tredje eller fjärdefiol i allsvenskan, det är där jag ser honom i truppen. Ser nog tyvärr inte Obasi som ersättare i första- eller andrapositionen i anfallet.

Svårt. Silva skulle jag inte ha något emot heller, vi har ju varit intresserade av honom redan i Sirius. Men ser ingen #1 där heller.
2016-08-03, 17:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Mark Dempsey är ny chefstränare i Djurgården.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in