2016-07-31, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det har ju snackats en del om nån engelsman som är typ 27 år och spelar i Australien... Då skulle jag bli rätt besviken.

Tvärtom, typ. Australiensare som spelat i England(Bolton).
https://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Jamieson
2016-07-31, 21:55
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Räkna inte med det, hans sista säsong i AIK var svag och sisådär 2,5 år senare kommer han nog inte va mycket bättre. Hoppas ändå jag har fel då man alltid kommer ha ett gott minne av honom från hans sejour (säsongen 2012 och givetvis hans segermål mot CSKA Moskva).

När alternativen på vänsterbacken heter Logi Valgardsson eller Sebastian Ring spelar jag hellre en lite avdankad högerfotad Lorentzon där. Tro mig!

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Är det inte framför allt en vänsterback som behövs? Lorentzon är väl högerback?

Jo, bristen av lediga vänsterback på marknaden bidrog nog till denna lösning som innebär att vi förmodligen framöver kommer spela med två högerfotade ytterbackar. Antingen tar Lorentzon vänsterbacken eller så får Björnquist, som fick spela en del vänsterback när han kom till oss och nästan har en lika dålig vänster- som högerfot ändå, gå över till vänsterkanten.
Senast redigerad av nomadic 2016-07-31 kl. 21:58.
2016-07-31, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Självklart inte.

AIK kommer aldrig att presentera nyförvärv på en helgdag då AIK är börsnoterade.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Varför är det så många som tror detta?

Ett pressmeddelande är det enda som behövs för att man ska uppfylla börskravet.
2016-08-01, 09:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Kommer man att värva en ersättare till Aleesami eller finns han redan i truppen?

Jag ser helst att vi ger Billy Nordström chansen på riktigt där.
Australiensaren kanske är en bra backup en tid för att se om Billy håller men jag ser gärna ett lån bakom Billy där. Håller då inte Billy/lånet inte förlängs så kan vi inför nästa säsong värva en ny. Vi är inte i den sitsen att vi bör värva någon startspelare där när Billy är såpass lovande som han är.
Det är givetvis inte en garanti att håller för att han är lovande men han spelade mot Peking (var det väl?) och gjorde det bra, han har varit bra i U21 etc så han måste få chansen.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
När Haitam säljs, så kommer det nog värvas en vänsterback, sedan om det blir en tänkt startspelare eller ej är en annan femma. Billy vill jag gärna se som Haitams ersättare, men vi pratar om Jörgen nu, trots flera år med u-landslag så har han en generellt usel inställning till att ge våra yngsta chansen. Det skall bli intressant att se om Erlingmark jr får a-lagskontrakt så småningom, han är ett intressant prospekt.

Haitam får anses vara en av de bästa värvningarna på flera år(och då menar jag inte bara sportsligt), kostade väl runt en mille när han kom i början av 2015. Bra avkastning.

Erlingmark ja, tänk att man är så gammal att man minns både farsans och grabbens (kommande) a-lagsdebut i blåvitt... Dessutom tycker jag det är dags att få sjunga den gamla klassiska ramsan igen.

Haitam måste vara den ekonomiskt sett bästa värvningen ja, visst att hans norska klubb lär få del av kakan men vi lär ändå knappast göra en sådan grym värvning igen på ett tag. Hans sportsliga utveckling har ju varit enorm med, från norska tvåan till norsk landslagsman och seriens bästa vänsterback.
2016-08-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Haitam måste vara den ekonomiskt sett bästa värvningen ja, visst att hans norska klubb lär få del av kakan men vi lär ändå knappast göra en sådan grym värvning igen på ett tag. Hans sportsliga utveckling har ju varit enorm med, från norska tvåan till norsk landslagsman och seriens bästa vänsterback.

I och med att Nisse Johansson har flyttat in i mitten från sin vänsterposition kan jag möjligtvis köpa det där sista.
2016-08-01, 10:47
Medlem
mishimas avatar
Det här var ju lite udda.

http://www.fotbollskanalen.se/division-1/uppgifter-concha-blir-sportchef-i-oster/

Det finns ju inga pengar i Öster att göra något för. Det blir att försöka fynda och scouta bra. Kanske blir det någon inlåning från Malmö?
2016-08-01, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag ser helst att vi ger Billy Nordström chansen på riktigt där.
Australiensaren kanske är en bra backup en tid för att se om Billy håller men jag ser gärna ett lån bakom Billy där. Håller då inte Billy/lånet inte förlängs så kan vi inför nästa säsong värva en ny. Vi är inte i den sitsen att vi bör värva någon startspelare där när Billy är såpass lovande som han är.
Det är givetvis inte en garanti att håller för att han är lovande men han spelade mot Peking (var det väl?) och gjorde det bra, han har varit bra i U21 etc så han måste få chansen.

Erlingmark ja, tänk att man är så gammal att man minns både farsans och grabbens (kommande) a-lagsdebut i blåvitt... Dessutom tycker jag det är dags att få sjunga den gamla klassiska ramsan igen.

Yup, Billy har gjort en match från start, och det var mot Peking, då Haitam var avstängd, ett Peking som just då var riktigt bra. Han gjorde absolut inte bort sig på något sätt, Haitam har ju dock en offensivlusta i sig som är svårslagen i allsvenskan, men Billy kom upp några gånger Peking också, han kan nog växa med uppgiften, bakåt kommer jag ihåg hans insats som väldigt stabil dock. Klarar han av att spela stabilt mot Peking bör han utan problem klara av att starta mot lag som FFF.

Erlingmark Jr har ju börjat smyga sig in i A-laget lite smått, var väl med på lägret i Smögen osv. Jag var en småtting när Magnus var kung, men det hade varit kul som fan med två generationer Erlingmark i Blåvitt, en ny dynasti ... är inte Alexanderssons grabb ganska lovande också?
2016-08-01, 13:55
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Erlingmark Jr har ju börjat smyga sig in i A-laget lite smått, var väl med på lägret i Smögen osv. Jag var en småtting när Magnus var kung, men det hade varit kul som fan med två generationer Erlingmark i Blåvitt, en ny dynasti ... är inte Alexanderssons grabb ganska lovande också?

Jepp, han kom med i P15-landslaget häromsistens.
2016-08-01, 16:13
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Kommer man att värva en ersättare till Aleesami eller finns han redan i truppen?

Tyvärr tror jag nog man värvar. Men jag, likt Eagles och kostymnisse hade nog alla hellre sett Billy få chansen. Kanske inte enbart pga hans egna talang, som jag vet ytterst lite av utan snarare utifrån det faktum att Blåvitt måste bryta mönstret att ersätta alla spelare med nya när vi går så mycket minus.

En spelare som Billy kan om han slår igen bli en ren vinstaffär minus då lön men den är ju obefintlig i sammanhanget.

En värvning av den här 28-åringen från Australien kostar typ 4 miljoner, och vi blir aldrig någonsin få tillbaka de pengarna för honom, såvida han inte gör dundersuccé.

Blåvitt måste måste måste sluta värva spelare i åldern 26-30 för tillfället och sikta in sig på spelare såsom Haitam t.ex som vi värvade från norska andradivisionen med mycket utvecklingspotential.
2016-08-01, 20:32
Avslutad
Anton Tinnerholm, 25, kan komma att lämna Malmö FF för spel i England. FotbollDirekt.se skriver att en icke namngiven Championship–klubb är redo att lägga ett bud i storleksordningen 5,7–6,7 miljoner kronor på högerbacken.

Sajten menar också att Malmö FF ska vara redo att sälja Tinnerholm, om ett tillräckligt bra bud kommer in.

Oddsen att klubben är Leeds? AIK nobbade bud på Hauksson så de kanske kikar för någon annan?
2016-08-01, 21:33
Medlem
4522s avatar
Rohdén läkarundersöks hos Crotone imorgon, 500 000 euro till Elfsborg. Jaha ja. Den kan inte Elfsborg vara helt nöjda med? Eller? Liiite mer borde man ha kunnat kräma ur.
2016-08-01, 22:00
Medlem
junazs avatar
Så Bajen värvar alltså Pa Dibba, först nästa säsong??

Vi behöver 2-3 nyförvärv av bra Allsvensk klass som kan gå in i startelvan (defensiven) nu direkt och säkra kontraktet. Istället tar vi in en habil djupledslöpare från GIF Sundsvall som inte kommer att ansluta förrän först nästa säsong? Logiken, Jingblad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in