2016-08-01, 23:14
Medlem
Rudges avatar
Sorry
Citera
2016-08-01, 23:16
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Atervandsgrand4 vart tog du vägen nu då? Du förstår väl att det inte ser bra ut att du håller dig undan så fort frågorna blir för svåra?

Du förstår väl att det inte ser bra ut att du håller dig undan så fort frågorna blir för svåra?
Reflektion: Vi gjorde ett tappert försök att börja ställa lite frågor ( vi han väl med 4 st ).
Svaren kan du ju läsa. Tror även Prinzezzan han ställa några frågor som hon inte fick något svar på.
Till slut ställde vi en fråga som Atervandsgrand 4 både lyckades förstå och svara osedvanligt klart och entydigt på.

Efter det har vi inte ställt några fler frågor. Anledningen till detta är inte att vi inte har några frågor.
Det finns det många. Orsaken är väl snarast att om någon inte vill / kan svara så blir det ju helt meningslöst. Till det kan läggas att om dom eventuella svaren blir så komplicerade att dom överstiger våran intellektuella och logiska kapacitet så blir det rätt meningslöst även av den orsaken.
Citera
2016-08-01, 23:31
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Ska det vara så svårt att få reda på det måste väl finnas personer i tråden som bor i Mariestad och kan klargöra hur det ligger till med vänskap mellan flera av dom nämnda i tråden.

Ska det vara så svårt att få reda på det måste väl finnas personer i tråden som bor i Mariestad
Svar: Det gör det naturligtvis. Både sådana som fortfarande bor kvar i Mariestad med omnejd och sådana som flyttat från Mariestad till olika orter i landet. Personer som inte flyttat för att dom skulle ha något med fallet att gör. ( Studier, arbete, flickvänner m.m. ). Dessa personer fanns i och omkring de kretsar som fanns runt de olika eventuella GM som varit uppe på tråden. De lever i dag vanliga och andra liv, än på den tiden.

kan klargöra hur det ligger till med vänskap mellan flera av dom nämnda i tråden.
Svar: Visst är det så !

Vi hör av oss.
Citera
2016-08-01, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Fast till hans försvar måste jag ändå inflika att det är mänskligt att glömma! Han minns iallafall vad andra gjorde...
Gällande narkotikan, tror inte att personen som lade det på plats är en pundaren i "den" bemärkelsen, kanske snarare en "finliraGällande narkotikan, tror inte att personen som lade det på plats är en pundaren i "den" bemärkelsen, kanske snarare en "finliraGällande narkotikan, tror inte att personen som lade det på plats är en pundaren i "den" bemärkelsen, kanske snarare en "finliraGällande narkotikan, tror inte att personen som lade det på plats är en pundaren i "den" bemärkelsen, kanske snarare en "finliraGällande narkotikan, tror inte att personen som lade det på plats är en pundaren i "den" bemärkelsen, kanske snarare en "finliraGällande narkotikan, tror inte att personen som lade det på plats är en pundaren i "den" bemärkelsen, kanske snarare en "finliraGällande narkotikan, tror inte att personen som lade det på plats är en pundaren i "den" bemärkelsen, kanske snarare en "finliraGällande narkotikan, tror inte att personen som lade det på plats är en pundaren i "den" bemärkelsen, kanske snarare en "finlirare" .

Kan ju vara p-piller också. Dom förvaras på toaletten och inte i skrivbordslådan som kondomen
Citera
2016-08-01, 23:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Kan ju vara p-piller också. Dom förvaras på toaletten och inte i skrivbordslådan som kondomen

Skulle p-piller vara ett fynd värd någon märkvärdig notis för en 22-åring oavsett om det var toaletten, nattygsbordet eller köksskåp?
Citera
2016-08-02, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bickan
Vem gömde narkotikan som hittades i anslutning till hennes rum ?
Reflektion: Rimligen en person som har tillgång till familjens bostad på legal väg.

Vem gömde narkotikan som hittades i anslutning till hennes rum ?
Reflektion: Kan det vara så att en person som har tillgång till familjens bostad förvarade en mindre mängd narkotika klassat preparat för eget bruk i bostaden.
Det behöver ju inte vara på det sättet att en tänkt GM " gömt " preparatet för att vilseleda polisen.

Vem kände till att det fanns grejor hos HA ?
Reflektion: Rimligtvis i vart fall minst en person som har tillgång till familjens bostad på legal väg. ( Här skall kanske åter påpekas att som vi förstått det hela så hittas preparatet i anslutning till HA:s rum ).

Vi skulle vilja lägga till en reflektion till. Det som vi uppfattar att man finner i HA:s bostad som för att citera utredarna " inte borde finnas " där är inte det preparatet som man finner.
Det man finner är " något " som om alla minns rätt om vad som hänt tidigare under dagen / kvällen borde befinna sig på ett helt annat ställe.

Jag har funderat på om det är plånboken som dom har hittat? För den skulle ju ha glömts på festen i Töreboda? Har för mig att jag har läst det!
Citera
2016-08-02, 01:20
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
Jag har funderat på om det är plånboken som dom har hittat? För den skulle ju ha glömts på festen i Töreboda? Har för mig att jag har läst det!

Var det inte några nycklar på driven också ?
Dom som HA behövde för att komma in hemma om dörren var låst.
Citera
2016-08-02, 01:37
Medlem
Men låter det inte som om Helenas syster borde känna till vad som hänt? Vem skulle eventuellt lämnat nycklar eller plånbok i bostaden? Helena ska ju enligt systern aldrig kommit hem och dessutom sagt att hon glömt både sin plånbok och sina nycklar på förfesten???
Citera
2016-08-02, 02:08
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Antar du syftar på PR men han har väl GW avfört.

Det var väl märkvärdigt ändå! Den tidigare Professorn vid RPS Leif GW Persson kan varken avföra eller åtala någon. Det kan bara åklagaren göra. Vad ovan nämnde Professor emeritus kan göra är att ha en uppfattning precis som vi alla om vad som kan ha hänt eller vem som kan vara GM.

När han arbetade med GMP-profilering så hade han både en direkt insyn i utredningarna och därmed tillgång till all information ( vilket vi inte har ) och en kunskap samt erfarenhet inom vissa områden. Han var en nog så viktig del av en mordutredning. Men inte mordutredare. Det är det poliser som är - tillsammans med åklagare.
Många gånger har dom olika GMP profileringarna som den gode Professorn varit delaktig i varit nog så riktiga och varit till stor hjälp för mordutredarna för att ringa in GM. Ibland har det inte blivit riktigt lika lyckat.

Och slutligen för sista gången, att man har blivit avförd innebär inte att man är oskyldig.
Låt oss citera den personen som nu avses i inlägget från Henis:
Citat:
Fanns mycket som pekade på mig men vi hade svar på allt och därför lade dom ner utredningen inte för att jag var oskyldig utan brott ej kunde styrkas. Slut Citat.

Avförd på grund av att brott ej kan styrkas.
Citera
2016-08-02, 17:49
Medlem
Kan ju vara så enkelt (om vi nu leker med tanken att plånbok och/eller nycklar var vad man hade hittat hemma i huset) som att hon glömt dessa (den) saker (saken) redan innan hon åkte iväg till Töreboda. Sen, när hon väl upptäcker att de saknas, tar hon för givet att hon tappat dessa grejer på förfesten. När väl polisen finner en eller båda av de här sakerna så reagerar man starkt på detta eftersom hon själv uppgett för sin syster att hon glömt dom i Töreboda.

Kanske kompisen-hon som var med i ett avsnitt av Veckans Brott (minns tyvärr inte hennes namn...Pernilla?...och orkar inte gå tillbaks för att kontrollera)-kan bekräfta (om hon nu läser denna tråd) om så är fallet. Hon, om någon, borde väl minnas hur det förehöll sig med just den här saken.

Tyvärr...som så många redan har påpekat...finns det fortfarande en hel del frågetecken (som antagligen inte har ett dyft med Helenas försvinnande att göra) som behöver rätas ut. Ju mer av dessa vi kan stryka ur handlingen desto lättare att ringa in de avgörande detaljerna. De som verkligen har betydelse.
Citera
2016-08-02, 18:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Marple
Kan ju vara så enkelt (om vi nu leker med tanken att plånbok och/eller nycklar var vad man hade hittat hemma i huset) som att hon glömt dessa (den) saker (saken) redan innan hon åkte iväg till Töreboda. Sen, när hon väl upptäcker att de saknas, tar hon för givet att hon tappat dessa grejer på förfesten. När väl polisen finner en eller båda av de här sakerna så reagerar man starkt på detta eftersom hon själv uppgett för sin syster att hon glömt dom i Töreboda.

Kanske kompisen-hon som var med i ett avsnitt av Veckans Brott (minns tyvärr inte hennes namn...Pernilla?...och orkar inte gå tillbaks för att kontrollera)-kan bekräfta (om hon nu läser denna tråd) om så är fallet. Hon, om någon, borde väl minnas hur det förehöll sig med just den här saken.

Tyvärr...som så många redan har påpekat...finns det fortfarande en hel del frågetecken (som antagligen inte har ett dyft med Helenas försvinnande att göra) som behöver rätas ut. Ju mer av dessa vi kan stryka ur handlingen desto lättare att ringa in de avgörande detaljerna. De som verkligen har betydelse.

Har skummat tråden ..så kan ha missat något. Något som inte borde finnas där låter som något hon kanske haft med sig. Man antar att hon inte någonsin kom hem och hittar skorna och ringarna ute.
Citera
2016-08-02, 19:47
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
*
Att man hittat plånboken är väl inte så konstigt. Om den glömts i Töreboda så har den ju lämnats tillbaka när PW kom för att leta efter Helena.
Att man skulle ha hittat något narkotikarelaterat i Helenas rum har jag mycket svårt att tänka mig.
Var har ni fått detta från?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in