2016-07-31, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Ställde några frågor till PR om att några hemtjänstkvinnor sett honom och hans bror på torget han svarade att det är omöjligt då dom inte var där den aktuella natten och varför fick han inte höra detta under förhören faktum är att det aldrig togs upp och varför kollades aldrig bilen upp är inte det tjänstefel.
Hans bror var en gång i Mariestad och åkte hem senare på kvällen så ingen kan känna igen honom skriver han vidare.

Det finns en liknande fall som Leif GW tidigt pekat ut ett annat händelseförlopp än det en alkoholist anses ansvarig för. Ni vet säkert vad.
Nu efter många år visar det sig att hans tankar runt fallet på nytt är aktuellt.
Jag undrar vad han anat redan på den tiden om Helenas försvinnande.
Citera
2016-07-31, 18:37
Medlem
Men jag undrar en sak som det inte pratats om så mycket här. Med reservation för att jag har missat något såklart. Den där engelsmannen...(Shane?)...I vilken omfattning har han hörts och har han alibi för kvällen? Någon som vet?
Han körde till Stadt ihop med BW efter en fest i Radbyn? Rätt?
Citera
2016-07-31, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Det finns en liknande fall som Leif GW tidigt pekat ut ett annat händelseförlopp än det en alkoholist anses ansvarig för. Ni vet säkert vad.
Nu efter många år visar det sig att hans tankar runt fallet på nytt är aktuellt.
Jag undrar vad han anat redan på den tiden om Helenas försvinnande.
Känner mig dåligt påläst...vilket fall syftar du på?
Citera
2016-08-01, 13:08
Medlem
Atervandsgrand4 vart tog du vägen nu då? Du förstår väl att det inte ser bra ut att du håller dig undan så fort frågorna blir för svåra?
Citera
2016-08-01, 13:26
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Atervandsgrand4 vart tog du vägen nu då? Du förstår väl att det inte ser bra ut att du håller dig undan så fort frågorna blir för svåra?

Han har förmodligen trasslat in sig i någon självgod,massfilosofisk meningsbyggnad.
Kan ta tid sådant där......
Citera
2016-08-01, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Känner mig dåligt påläst...vilket fall syftar du på?

En ganska känd statsman blev mördad på Sveavägen under 80-t. Den mordutredningen och utredningen på Helena Andersson är två av de mest omfattande utredningar som finns. Leif GW Persson pekade tidigt under utredningen på en annan gärningsman än Christer Pettersson. Under våren så har material kommit fram som styrker hans teorier. Det finns bl.a. tingest runt mordvapnet. Men eftersom det är ett annat fall så skriver jag inte mer om det.
( Läs Faller fritt som i en dröm av Leif GW Persson )
Leif GW har även pekat ut en GM i Helena fallet. Det var också han som satt anhållen ett tag.
Citera
2016-08-01, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Han har förmodligen trasslat in sig i någon självgod,massfilosofisk meningsbyggnad.
Kan ta tid sådant där......

Har han haft kontakt med grupper inom högerextremismen ?
Citera
2016-08-01, 14:20
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
En ganska känd statsman blev mördad på Sveavägen under 80-t. Den mordutredningen och utredningen på Helena Andersson är två av de mest omfattande utredningar som finns. Leif GW Persson pekade tidigt under utredningen på en annan gärningsman än Christer Pettersson. Under våren så har material kommit fram som styrker hans teorier. Det finns bl.a. tingest runt mordvapnet. Men eftersom det är ett annat fall så skriver jag inte mer om det.
( Läs Faller fritt som i en dröm av Leif GW Persson )
Leif GW har även pekat ut en GM i Helena fallet. Det var också han som satt anhållen ett tag.

Antar du syftar på PR men han har väl GW avfört.
Citera
2016-08-01, 15:32
Medlem
Vem gömde narkotikan som hittades i anslutning till hennes rum? Vem kände till att det fanns grejor hos HA? Ligger svaret i den frågeställningen? Kan en pundare gömma ett lik så bra att det inte hittas på 24 år?
Citera
2016-08-01, 22:26
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Har han haft kontakt med grupper inom högerextremismen ?

Det vet jag inte, men han brukar ju förneka nästan ALLA "kontakter" just året 1992.
Citera
2016-08-01, 22:47
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Vem gömde narkotikan som hittades i anslutning till hennes rum? Vem kände till att det fanns grejor hos HA? Ligger svaret i den frågeställningen? Kan en pundare gömma ett lik så bra att det inte hittas på 24 år?

Vem gömde narkotikan som hittades i anslutning till hennes rum ?
Reflektion: Rimligen en person som har tillgång till familjens bostad på legal väg.

Vem gömde narkotikan som hittades i anslutning till hennes rum ?
Reflektion: Kan det vara så att en person som har tillgång till familjens bostad förvarade en mindre mängd narkotika klassat preparat för eget bruk i bostaden.
Det behöver ju inte vara på det sättet att en tänkt GM " gömt " preparatet för att vilseleda polisen.

Vem kände till att det fanns grejor hos HA ?
Reflektion: Rimligtvis i vart fall minst en person som har tillgång till familjens bostad på legal väg. ( Här skall kanske åter påpekas att som vi förstått det hela så hittas preparatet i anslutning till HA:s rum ).

Vi skulle vilja lägga till en reflektion till. Det som vi uppfattar att man finner i HA:s bostad som för att citera utredarna " inte borde finnas " där är inte det preparatet som man finner.
Det man finner är " något " som om alla minns rätt om vad som hänt tidigare under dagen / kvällen borde befinna sig på ett helt annat ställe.
Citera
2016-08-01, 22:51
Medlem
Rudges avatar
Fast till hans försvar måste jag ändå inflika att det är mänskligt att glömma! Han minns iallafall vad andra gjorde...
Gällande narkotikan, tror inte att personen som lade det på plats är en pundaren i "den" bemärkelsen, kanske snarare en "finliraGällande narkotikan, tror inte att personen som lade det på plats är en pundaren i "den" bemärkelsen, kanske snarare en "finliraGällande narkotikan, tror inte att personen som lade det på plats är en pundaren i "den" bemärkelsen, kanske snarare en "finliraGällande narkotikan, tror inte att personen som lade det på plats är en pundaren i "den" bemärkelsen, kanske snarare en "finliraGällande narkotikan, tror inte att personen som lade det på plats är en pundaren i "den" bemärkelsen, kanske snarare en "finliraGällande narkotikan, tror inte att personen som lade det på plats är en pundaren i "den" bemärkelsen, kanske snarare en "finliraGällande narkotikan, tror inte att personen som lade det på plats är en pundaren i "den" bemärkelsen, kanske snarare en "finliraGällande narkotikan, tror inte att personen som lade det på plats är en pundaren i "den" bemärkelsen, kanske snarare en "finlirare" .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in