2016-08-02, 16:05
Medlem
lupacs avatar
Saxat direkt ur en av de kvinnohatande antifeministernas mest besökta "alternativmedia" Hänt i Sverige:

https://hantisverige.wordpress.com/2014/05/22/joakim-modig-demokratin-ar-ogiltig-pa-grund-av-den-kvinnliga-rostratten/

"”Demokratin” är ogiltig på grund av den kvinnliga rösträtten!"

"En sann demokrati måste inskränka rösträtten till att endast gälla män! För det är vi män som ska styra samhället! Kvinnorna hör hemma i köken och i sängkamrarna.
"

När korkade och trångsynta kvinnohatare har dessa ålderdomliga åsikter bör de fråntas sin rösträtt. De är inte mentalt mogna att kunna utföra mer intellektuellt krävande uppgifter som att rösta utifrån sina rationella beslut.
Citera
2016-08-02, 16:13
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistofeles
Företrädare för feminister, IS-krigare och nazister kan vara mycket intelligenta. Problemet är att de saknar sunt förnuft.

Jag tillhör inte någon av dessa grupper.
Men antifeministisk högermupp är du. Nazister är socialt konservativa, nationalistiska och antifeministiska högerextremister. Alla antifeminister saknar sunt förnuft. Fascister och alla andra högerextremister också. Det är därför förnuftiga människor hellre röstar på något av partierna i "sjuklövern" än på SD.
Citera
2016-08-02, 16:14
Medlem
BadMFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Ännu mer misogynt dravel från en antifeministisk kvinnohatare. Desto större anledning till att sådana där fördomsfulla och trångsynta muppar inte ska ha rösträtt.

Hur kan man INTE vara antifeminist efter åratal av feminismens osmakligt misandristiska utspel?
Vem var det som börja?

Men om detta handlar inte denna tråden! Män är "doers" och är av det rätta virket för att kunna styra och ställa! Kvinnor är gnällers och bekräftelsesökande "Non-doers" som likt barn bara försinkar processer och handlande när de av snällhet nån gång involveras i beslutsfattandet!

Nej, jag ser ingen anledning till att kvinnor ska ha rösträtt, slöseri med skattepengar bara att trycka upp valsedlar till kjoltyg som ändå inget begriper!

Moderaterna var inne på rätt spår där när de 1919 sa Nej till kvinnlig rösträtt!
Citera
2016-08-02, 16:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du tänker nog på ett mansstyre som de hade i det antika Grekland fast man använde ordet demokrati (demos kratein = folket härskar). Egentligen borde det ha kallats paterkrati (mannen härskar). På den tiden, runt 500 år f v t var det endast de fria männen som fick vara med och bestämma om skatter och andra politiska frågor. Kvinnor, slavar och utlänningar var däremot uteslutna från den politiska sfären och förvägrades inflytande över besluten.

Jag antar att du hellre vurmar för paterkrati än demokrati. Där männen styr och kvinnorna syr.
Nix, jag tänker nog mest på hur korkad du kan bli om du verkligen försöker, när du naturligt redan är på denna nivå.
Men din fantasi över vad jag kan tänkas fundera på förutom den klartext jag skriver är anmärkningsvärd.
Du hade fel, jag tänkte inte på mansstyre. Gjorde du?
Citera
2016-08-02, 16:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Saxat direkt ur en av de kvinnohatande antifeministernas mest besökta "alternativmedia" Hänt i Sverige:

https://hantisverige.wordpress.com/2014/05/22/joakim-modig-demokratin-ar-ogiltig-pa-grund-av-den-kvinnliga-rostratten/

"”Demokratin” är ogiltig på grund av den kvinnliga rösträtten!"

"En sann demokrati måste inskränka rösträtten till att endast gälla män! För det är vi män som ska styra samhället! Kvinnorna hör hemma i köken och i sängkamrarna.
"

När korkade och trångsynta kvinnohatare har dessa ålderdomliga åsikter bör de fråntas sin rösträtt. De är inte mentalt mogna att kunna utföra mer intellektuellt krävande uppgifter som att rösta utifrån sina rationella beslut.
Vad var det nu man kallade de där som går ut på nätet nånstans, hittar något riktigt fånigt och sen återkommer och flinande tycker att "vi är korkade som läser sånt"?

Om du gillar att läsa sånt där, så är det helt upp till dig. Men de har knappast blivit en del av ämnet förrän du drog hit dyngan.
Citera
2016-08-02, 16:52
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nix, jag tänker nog mest på hur korkad du kan bli om du verkligen försöker, när du naturligt redan är på denna nivå.
Men din fantasi över vad jag kan tänkas fundera på förutom den klartext jag skriver är anmärkningsvärd.
Du hade fel, jag tänkte inte på mansstyre. Gjorde du?
Nej, jag tänkte faktiskt på demokrati (folket härskar). Du vet väl att folket består av både män och kvinnor? Utveckla gärna vad du tänkte på. Jag vet att du innerst inne vill ha paterkrati där endast männen styr och ställer.
Citera
2016-08-02, 16:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nej, jag tänkte faktiskt på demokrati (folket härskar). Du vet väl att folket består av både män och kvinnor? Utveckla gärna vad du tänkte på. Jag vet att du innerst inne vill ha paterkrati där endast männen styr och ställer.
Nej, du vet inte vad jag tänker på. Du vet inte ens vad du själv tänker på. Du hoppar in i en diskussion som du inte ens vet vad den handlar om och snackar fullständigt i nattmössan. (Det i sig är i och för sig inget nytt)
Frågan, som var en följdfråga, var inte ens till dig, men det verkar inte hindra dig att svara närhelst du har lust. Förra gången var det på en fråga till Merapi, där du klev in och svara i hennes ställe.

Lurpak, kan du inte göra "alla" här en tjänst?
Läs innan du svarar vad tråden eller posten du ska svara på handlar om.
Du beter dig som en åsna just nu.
Citera
2016-08-02, 17:10
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Vad var det nu man kallade de där som går ut på nätet nånstans, hittar något riktigt fånigt och sen återkommer och flinande tycker att "vi är korkade som läser sånt"?

Om du gillar att läsa sånt där, så är det helt upp till dig. Men de har knappast blivit en del av ämnet förrän du drog hit dyngan.
Vilka är det som länkar till dynga som Black Pigeon Speaks, Hänt i Sverige, Avpixlat, Jämställdhetsfeminstern, Exponerat, Fria Tider, Genusdebatten, Metapedia och annan "alternativmedia" med diverse konspirationsteorier och andra tokerier? Feministerna?

Det är verkligen underhållande och skrattframkallande att läsa antifeministernas och rasisternas ovannämnda favoritsidor och veta att det finns trångsynta korkskallar som låter sig hjärntvättas av tramset där. T ex Black Pigeons mest delade youtube-klipp om att kvinnor förstör civilisationer.
Citera
2016-08-02, 17:15
Medlem
Citat:
Vilka är det som länkar till dynga som Black Pigeon Speaks, Hänt i Sverige, Avpixlat, Jämställdhetsfeminstern, Exponerat, Fria Tider, Genusdebatten, Metapedia och annan "alternativmedia" med diverse konspirationsteorier och andra tokerier? Feministerna?

Det är verkligen underhållande och skrattframkallande att läsa antifeministernas och rasisternas ovannämnda favoritsidor och veta att det finns trångsynta korkskallar som låter sig hjärntvättas av tramset där. T ex Black Pigeons mest delade youtube-klipp om att kvinnor förstör civilisationer.

Det gör dem också, kvinnor borde landaförvisas från Sverige.
Citera
2016-08-02, 17:17
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Nej, du vet inte vad jag tänker på. Du vet inte ens vad du själv tänker på. Du hoppar in i en diskussion som du inte ens vet vad den handlar om och snackar fullständigt i nattmössan. (Det i sig är i och för sig inget nytt)
Frågan, som var en följdfråga, var inte ens till dig, men det verkar inte hindra dig att svara närhelst du har lust. Förra gången var det på en fråga till Merapi, där du klev in och svara i hennes ställe.

Lurpak, kan du inte göra "alla" här en tjänst?
Läs innan du svarar vad tråden eller posten du ska svara på handlar om.
Du beter dig som en åsna just nu.
Jodå, jag följer alltid med i en diskussion. Berätta nu för mig vilka faktorer som ligger bakom uppkomsten av modern demokrati. Du anser att den skapats av helt andra faktorer än kvinnlig rösträtt. Ge mig då exempel på moderna demokratier av anno 2016 där endast män har rösträtt. Klarar du det?
Citera
2016-08-02, 17:24
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Du?
Black Pigeon Speaks har du uppenbarligen aldrig sett och du har ingen som helst rätt att tala om för andra vilka källor de kan eller bör titta eller lyssna på, eller läsa. Du sitter inte på den rättmätige sanningen, bara så du vet.
Den sortens argumenterande är bara barnsligt och funkar bara i vänsterkretsar.
Ta in detta så fort och smärtfritt som möjligt!
Jag tittar på exakt vad jag vill, när jag vill och hur jag vill och bryr mig inte ett dugg om vad du tycker om det. Okej gullet?

Det handlar om vad man säger, och sällan eller aldrig om vem som säger något för en tänkande människa.
Citera
2016-08-02, 17:26
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jodå, jag följer alltid med i en diskussion. Berätta nu för mig vilka faktorer som ligger bakom uppkomsten av modern demokrati. Du anser att den skapats av helt andra faktorer än kvinnlig rösträtt. Ge mig då exempel på moderna demokratier av anno 2016 där endast män har rösträtt. Klarar du det?
Du kan behålla den hästskon också.
Du är fortfarande off själva sakfrågan. Du har uppenbarligen inte förstått den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in