2016-08-02, 09:20
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WernillaPahlgren
Håller med Sven i allt det är klart det i grund och botten handlar om hur barn uppfostras.

Dessutom Zara Larsson jätteduktig artist och hon har rätt i det hon säger.

Hur uppfostra "barn" som kommer hit som mer eller mindre vuxna, med utsocknes uppfostran i bagaget?

Argumentet om föräldraansvar tillhörde en annan, och bättre, tid i Sverige.
Citera
2016-08-02, 09:30
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Sven har gjort en ny video. Där han säger att det är en gåta för honom att en oroväckande stor skara män kastar sig över Zara Larsson. Och han kan inte förstå varför. Han menar att om man kritiserar Zara så hamnar man på våldtäktsmännens sida.
Okey han förstår inte, han är en gammal man.

https://www.facebook.com/thesvenmelander/videos/1829738643924047/

Jaja jag förstår att han är oinsatt, jag förstår också varför kvinnor höjer honom till skyarna. Kampen är ju binär kvinnor mot män.

Men vad med alla de män som stämmer in i kören.

Och vad med Sven?

Han ser det som ett samhällsproblem och menar att

Men varför gör han inte det? Varför pratar alla först och tänker (eller låter bli att tänka, och låter bli att ta reda på fakta).

Han och vissa andra män har gått på den feministiska propagandan att våldtäkt handlar om brist på uppfostran.

Men ena frågan här, varför kan inte debatten höjas en nivå, varför måste man hela tiden ha en syndabock för ett komplext problem?

Vad är det som gör att de inte kan se att det är flera problem samtidigt?

Varför håller så många män med om att de ska bära kollektiv skuld?

Varför får han medhåll av så många män?
Anser de sig stå över andra män?
Hatar de sig själva?
Eller är de så osäkra så de inte kan tänka själva?

(rörigt men lågt blodsocker)
Jag tror inte han egentligen håller med Zara.
Jag tror att han är väl medveten om att hon är ung och dum, stor i truten som man kan var när man är sån och att hela diskussionen mer handlar om hur mycket skit hon förtjänar för sitt misstag (om det är det), eller den medvetna provokation (som jag tror) hon väljer att göra (helt oförstående över att stora delar av kritiken nu är befogad).
Jag tror Sven är så vänster/SJW/humanist efter alla år av indoktrinering i huset att han kan ha överseende med Zaras gärning för att reaktionen mot henna, av honom upplevs som oproportionell. Och att "de säger elaka saker" (buhuu, på internet av alla ställen. Internet skulle ju vara både sant och säkert?).
Well, jag tycker det är alldeles för många män som utpekats som brottslingar och jag tycker fler borde höra av sig till henne och säga "inteOk".
Men man kan väl vårda sitt språk? Tänk på att hon är ung och korkad.
Citera
2016-08-02, 09:33
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Den som är trögtänkt är du. Att kollektivt skuldbelägga alla män för invandrares våldtäkter skulle vara den enda tillåtna metoden i ett demokratiskt samhälle, det har du hittat på själv. Har ingenting med demokrati att göra. Och MENA-invandrare är inte utsatta, de har fler rättigheter än vad svenskar har. Deras offer däremot, de är utsatta.

Och nu vet inte jag någonting om ditt umgänge, men om du har vänner som begår sexuella övergrepp mot andra så bör du se över din bekantskapskrets istället för att "reagera" när det "händer". Vi vanliga män saknar självklart dessa.

I övrigt har du en väldigt arrogant ton men saknar både intelligens, argument eller några andra kvaliteter som skulle kunna motivera densamma. Det passade bättre när du hade en supande Charlie Sheen som avatar.

Varför har du problem med att skuldbelägga alla män, när du själv sitter och skuldbelägger alla "invandrare"? Jag brukar gnälla om alla domedagsprofeter på flashback, men något har dom ju rätt i. Svenska skolväsendet verkar ju ha brakat ihop totalt när man läser vad du skriver.
Citera
2016-08-02, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Om du tar av dig dom feministiska genusglasögonen som gör ALLA män till våldtäktsbenägna monster för en stund och försöker se verkligheten som den är...
Om den enda gemensamma nämnaren när det gäller våldtäkter är att det är MÄN, borde då inte våldtäktsbenägenheten och antalet våldtäkter vara ungefär densamma världen över?
Trots att många länder i Afrika har dödsstraff för våldtäkt sker det fler våldtäkter där.
http://www.svd.se/sydafrikas-valdtakter-som-i-krig

Hur förklarar du dessa siffror, är det svenska medelålders heterosexuella män som vallfärdat till Sydafrika för att våldta, är det svarta som har det i hudfärg eller gener, är det MSFs franske läkare som flyttat till Sydafrika för att hjälpa våldtäktsoffer som ljuger för att han är rasist eller kan det kanske vara så att brist på lag och ordning och en vidrig kvinnosyn är orsaken?
Vissa av våra undersökningar pekar på att nästan 75% av alla flickor i Sydafrika blivit utsatta för övergrepp innan dom fyllt 18 år, är det en utveckling du vill se här eller borde vi kanske ta tag i problemet innan det växt oss över huvudet?
Hur många kvinnor skall behöva utsättas innan politiskt korrekta tokfeminister vågar ta bladet från munnen och kräva att myndigheterna gör något?

Och med att göra något menar jag inte att dela ut armband, göra mansfria zoner eller annan idioti.
Kvinnor skall ha frihet att röra sig, ha valfri klädsel, supa till, vara ute efter att det blivit mörkt utan att behöva utsättas för våld eller övergrepp...är du beredd att offra fler kvinnor i rädsla för att trampa på "fel" tår....gärningsmännens.

Om du tar av dig DINA rasistglasögon som i inlägget ovan pekar ut hudfärg framför genus som huvudorsak till våldtäkt så kanske vi kan börja prata.

Och Precis….

"Hur många kvinnor skall behöva utsättas innan politiskt korrekta tokfeminister vågar ta bladet från munnen och kräva att myndigheterna gör något?"

Kan jag ju omgående översätta till:

Hur många kvinnor skall behöva utsättas innan antifeministiska idioter och män som grupp klarar fatta sammanhangen och inse att OM det ska ske en förändring så är det män som måste göra den. Män i alla kulörer, eftersom ja, män av alla kulörer våldtar kvinnor av alla kulörer världen över av ungefär samma anledning, och är inget som någon myndighet kan göra speciellt mycket åt utan det ligger i en vilja att förändra mansnormer.

Att sitta på FB och motarbeta och hata Zara, feminister, kvinnor, invandrare etc. etc. hjälper verkligen inte ett skit utan tvärtom. Män som våldtar kvinnor har just detta gemensamt, de är män och de "hatar" kvinnor och de tänker fan inte ändra sig...

Så? varför tar inte män bladet från munnen och börjar fundera på varför så många män verkar "hata" kvinnor? och speciellt de kvinnor som verkligen tar bladet från munnen som Zara ex.
Citera
2016-08-02, 10:00
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Någon procentenhet trollar och larvar sig på det sättet. Det mer väsentliga är att personer måste stå upp för sanningen när media försöker kanalisera genom en flickidol absurda förklaringar till mycket allvarliga problem. Inte bara för våra söners skull, främst för våra tjejers skull.

Pudelns kärna och du har helt rätt i det. Zara Larsson är i sammanhanget ointressant, det kunde lika gärna varit någon annan 18 åring som valts ut att kanalisera de här dimridåerna .

Det viktiga som upplyst och fosterlandsvän är att stå upp för vad som är sant och att bemöta den förhärskande diskursen med denna sanning.
Att ungdomar runt 17-18 ser världen på ett visst sätt och är frasradikala är ju en sådan sanning och så har det alltid varit. Det viktiga då är att inte problematisera personen utan snarare vilka mediala och andra krafter som lyfter fram dom som språkrör.
Senast redigerad av NietzschesHorse 2016-08-02 kl. 10:03.
Citera
2016-08-02, 10:07
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Sven har gjort en ny video. Där han säger att det är en gåta för honom att en oroväckande stor skara män kastar sig över Zara Larsson. Och han kan inte förstå varför. Han menar att om man kritiserar Zara så hamnar man på våldtäktsmännens sida.
Okey han förstår inte, han är en gammal man.

https://www.facebook.com/thesvenmelander/videos/1829738643924047/

Jaja jag förstår att han är oinsatt, jag förstår också varför kvinnor höjer honom till skyarna. Kampen är ju binär kvinnor mot män.

Men vad med alla de män som stämmer in i kören.

Och vad med Sven?

Han ser det som ett samhällsproblem och menar att

Men varför gör han inte det? Varför pratar alla först och tänker (eller låter bli att tänka, och låter bli att ta reda på fakta).

Han och vissa andra män har gått på den feministiska propagandan att våldtäkt handlar om brist på uppfostran.

Men ena frågan här, varför kan inte debatten höjas en nivå, varför måste man hela tiden ha en syndabock för ett komplext problem?

Vad är det som gör att de inte kan se att det är flera problem samtidigt?

Varför håller så många män med om att de ska bära kollektiv skuld?

Varför får han medhåll av så många män?
Anser de sig stå över andra män?
Hatar de sig själva?
Eller är de så osäkra så de inte kan tänka själva?

(rörigt men lågt blodsocker)

Det finns ingenting i din långa post som pekar på att han har fel och varför. Håller du egentligen med honom eller var du bara lat?

Löjligt att påstå att en man inte skulle kunna vara feminist.
Citera
2016-08-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om du tar av dig DINA rasistglasögon som i inlägget ovan pekar ut hudfärg framför genus som huvudorsak till våldtäkt så kanske vi kan börja prata.

Och Precis….

"Hur många kvinnor skall behöva utsättas innan politiskt korrekta tokfeminister vågar ta bladet från munnen och kräva att myndigheterna gör något?"

Hur många kvinnor skall behöva utsättas innan antifeministiska idioter och män som grupp klarar fatta sammanhangen och inse att OM det ska ske en förändring så är det män som måste göra den. Män i alla kulörer, eftersom ja, män av alla kulörer våldtar kvinnor av alla kulörer världen över av ungefär samma anledning, och är inget som någon myndighet kan göra speciellt mycket åt utan det ligger i en vilja att förändra mansnormer.

Att sitta på FB och motarbeta och hata Zara, feminister, kvinnor, invandrare etc. etc. hjälper verkligen inte ett skit utan tvärtom. Män som våldtar kvinnor har just detta gemensamt, de är män och de "hatar" kvinnor och de tänker fan inte ändra sig...

Så? varför tar inte män bladet från munnen och börjar fundera på varför så många män verkar "hata" kvinnor? och speciellt de kvinnor som verkligen tar bladet från munnen som Zara ex.

Men hjälp oss på traven då. Ta mig som exempel; jag känner inte en endaste mansperson som inte fördömer våldtäkt, vad ska jag säga till dem? Vad exakt säger du till dina vänner av manligt kön för att få dem att förstå att våldtäkt är fel. Eller hur lyckades du övertyga din far?

Jag menar att datan du tillhandahåller är oanvändbar, hur ska vi kunna spendera våra resurser effektivt baserat på den informationen, i gruppen män ingår 97-åringar, 18-åringar, psykiskt friska och sjuka, pingstvänner, Göteborgare, somalier, din far, antifeminister och Stefan Löfven osv osv osv osv osv osv osv. Men djupare analys motsätter du dig?

Ta en liknelse, Münchhausens syndrom, det är ett kvinnoproblem, det är all data du får. Vad gör du för att komma till bukt med problemet?

Jag ger dig rätt, våldtäkt är ett mansproblem, men sen då? Vad gör vi nu för vettigt konkret?
Citera
2016-08-02, 11:01
Medlem
Man blir lite trött när det alltid heter att "vi borde titta på problemen och hitta en lösning". Ja. Det gör flera redan. Det är komplicerat och fullt med gråzoner. Kom in i spelet istället och gör något av substans istället för att sitta och pimpla kaffe med media och skrocka "hå hå, det här har ingen tänkt på! Det här borde vi undersöka!".
Citera
2016-08-02, 11:17
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Sturarna-Old
Men hjälp oss på traven då. Ta mig som exempel; jag känner inte en endaste mansperson som inte fördömer våldtäkt, vad ska jag säga till dem? Vad exakt säger du till dina vänner av manligt kön för att få dem att förstå att våldtäkt är fel. Eller hur lyckades du övertyga din far?

Jag menar att datan du tillhandahåller är oanvändbar, hur ska vi kunna spendera våra resurser effektivt baserat på den informationen, i gruppen män ingår 97-åringar, 18-åringar, psykiskt friska och sjuka, pingstvänner, Göteborgare, somalier, din far, antifeminister och Stefan Löfven osv osv osv osv osv osv osv. Men djupare analys motsätter du dig?

Ta en liknelse, Münchhausens syndrom, det är ett kvinnoproblem, det är all data du får. Vad gör du för att komma till bukt med problemet?

Jag ger dig rätt, våldtäkt är ett mansproblem, men sen då? Vad gör vi nu för vettigt konkret?

Svårt att säga, det går inte ändra på sånna män. Men ställer verkligen till det för andra. Det spelar ingen roll vad man säger
Sen är det lättare att skylla ut kvinnan för att spara på deras rykte.
Som att kvinnor måste haft helt rätt kläder, eller haft helt rätt tankar för att slippa undan våldtäkt annars var det hennes eget fel? Man ska pricka ut felen varför det hände just henne. Som att det är okej att göra mot vissa kvinnor och de borde ändra sig.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-08-02 kl. 11:21.
Citera
2016-08-02, 11:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Räcker det inte med att vi skuldbelagt alla män? Fattar de inte att "vi har problem här" och det är dags för dem att göra något åt det?
Att ni krävt representation på alla nivåer av makt, inklusive regeringen, alla större lärosäten och till och med har bias inför lagen för att få till stånd förändringar och fått det, men ändå står som fån inför problemen säger dig ingenting?

Du förstår fortfarande inte?
Det finns inte mer makt än så att uppbringa i ett demokratiskt samhälle.
Sen är det dessutom lite beklämmande att kasta skulden för de ogenomtänkta besluten att ha öppna gränser, stå handfallen inför avslagen och utvisningsbesluten som ofta slutar i blodbad eller våldtäkter och sitta i morgonsoffan och tycka synd om förövarna eller ännu hellre beklaga sig för dem som varnat för riskerna.
Hur är det strategiskt intelligent?
Hur är det strategiskt intelligent att hata någon och sen kräva att den kommer och hjälper dig, när du får problem?

Fuck you!

#inteerman
Citat:
Hey, som man ropar får man svar. Jag förstår inte varför så många låter henne hållas. Hon är en offentlig person. Hon borde ta ansvar för vad hon kläcker ur sig. Hon är myndig, så där finns inga förmildrande omständigheter.[quote]
Citat:
Det gör vi! Hata oss, och vi vänder er ryggen. Problem solved.[quote]
Vill du uppnå ett annat resultat får du komma med en annan attityd. "Vi" är inte skyldiga er ett jävla skit.
Citera
2016-08-02, 11:25
Medlem
Han har rätt i att svenska män måste sluta bry sig om Zara Larsson.
Sverige är inte längre Hylands Hörna, Geigert, Arne med folket, Lasse Berghagen, och allt det där. Sverige är numer polariserat, och de som inte gillar vänstermuppar och blåsta bimbos bör helt sonika sluta titta på dessa muppar.

Själv insåg jag detta för 10-15 år sedan, att mitt Sverige är inte massmedias Sverige. Blåsta 17-åringar sätter diskursen i Sverige. De äldre undrar varför vi säljer ut landet men ingen lyssnar på dem. Därför ser det ut som det gör.

Sen har Melander fel i att "vi måste uppfostra våra pojkar bättre". Han måste ha missat att det inte är något fel på svenska pojkar.
Men, jag bryr mig inte om Melander heller. Redan när jag var liten pojke förstod jag inte "humorn" i att se honom gå upp på en scen och säga "Det är jag som är Lloyden", och alla i publiken skrattade. Jag försökte skratta men jag hade mycket svårt för det.
Citera
2016-08-02, 11:27
Medlem
Bodickers avatar
Så att män (och kvinnor) blir trötta på den här snorungen och reagerar när hon twittrar att hon hatar killar och allt det där så ställer man sig på våldtäktsmannens sida om man blir irriterad att hon får stå oemotsagd i media? Jaha ja, logik. Sven Melander tycker vi ska fokusera på problemet.

Så när politiker och nättroll skriker blattejävel, och muslimsvin så ska media inte fokusera på det utan fokusera på problemet islam istället. Tack Sven
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in