Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Säkert vill han inte se Kelly i närheten.
Jag läste Sarah Palins bok
Going Rogue för flera år sedan och tänkte att detta måste vara den mest korkade och mest
entitled bok av en politiker jag någonsin stött på. Massor av passager signalerade att hon ansåg att det var högst orättfärdigt att utsätta henne för normal journalistisk granskning, eller att förvänta sig att hon skulle vara i alla fall 70% så kunnig som andra politiker som dyker upp i en nationell valkampanj. Mest av allt var det här tydligt när hon tog upp den beryktade intervjun hos Katie Couric, som hade skadskjutit hennes kampanj pga en del grovt korkade och okunniga svar...
Det var då det - men om Trump förlorar i höst kommer han nog att kunna skriva en ännu mer surt arrogant bok om sin kampanj.

En av Trumps mest fascinerande traits är hans enorma inre motstånd mot att backa. Han verkar se användandet av strategisk reträtt som en indikation på bristande karaktär och/eller ledarskap snarare än en långsiktig överlevnadsstrategi. Det är nära besläktat med att motiveras av prestige, vilket kan vara förödande. Detta är personlighet.
Jag ska inte utveckla min analys av Trumps psyke, men för mig är det uppenbart att det också finns en psykisk patologi för vilken han förhoppningsvis får adekvat vård. Om han får sådan vård är han inte automatiskt diskvalificerad från ämbetet på grund av sjukdomen. Personligheten går emellertid inte att medicinera bort.
Är inte detta något som oroar den andel Trumpingar som spökar här? För ni ifrågasätter väl inte att mannen är, för att uttrycka sig försiktigt, lite eljest?