2016-08-01, 23:40
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Är detta det bästa "pappa" hade att komma med?
Två procent av alla anmälda övergrepp begås av kvinnor, ska inte kvinnor ges kollektiv skuld för dessa?
Visserligen är det mycket förre än dom övergrepp som begås av män...men offren för dessa kvinnor mår lika dåligt som männens offer gör...ska kvinnornas övergrepp inte uppmärksammas?
Det enda du har att komma med är en massa osammanhängande dravel...om vi kollektivt pekar ut andra grupper så behöver heller inga av dessa känna sig utpekade om dom har rent mjöl i påsen.

Kollektiv bestraffning tillämpas inte i Sverige eftersom du inte kan straffas för ett brott du inte varit delaktig i, att kollektivt peka ut alla i en grupp som medskyldiga håller inte...
Det finns inget juridiskt hållbart att hålla alla män som ansvariga för sexuella övergrepp som sker, det finns heller inga vetenskapliga undersökningar som stödjer teorier om att mäns jargong eller nedsättande kommentarer skulle leda till en större benägenhet att begå övergrepp.

En anledning att jag absolut anser att man inte skall låta smörjan Zara, Sven och du sprider omkring sig är att jag har sett effekterna av våldtäkter, inte som gärningsman men jag har under min tid på akuten träffat över 100 kvinnor och några män som utsatts för våldtäkt...jag har även behandla kvinnor som mått så dåligt att dom försökt begå självmord och några av dessa lyckades tyvärr.

Att i en politiskt korrekt anda att för att inte "gynna mörka krafter" våga ta tag i problem och se den överrepresentation av asylsökande och ensamkommande har haft i sommarens alla övergrepp gynnar inte kvinnor.
Om du inte kan erkänna att det finns ett problem kan du heller aldrig lösa eller minska problemet, om vi inte gör något konkret nu kommer övergreppen förmodligen inte bara att fortsätta utan även öka...om vi exempelvis låter ensamkommande komma undan med en dask på handen så ger vi en signal att deras övergrepp inte ses allvarligt.
I deras hemländer hade dom fått dödsstraff om dom dömts för våldtäkt, här får dom samtalsterapi på socialkontoret.

Så du har inget annat än floskler och dravel att komma med?

Jösses, du är verkligen trögtänkt du. Sorgligt på sitt sätt. Men du kommer troligtvis att förstå saken bättre med tiden, och då kommer du komma och tänka på Pappa här, som förklarade så fint för dig hur det ligger till. Jaja, det finns inte mycket mer för mig att säga, mer än att Sven Melander for ever! For ever Zara Larsson!
Citera
2016-08-01, 23:48
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Jösses, du är verkligen trögtänkt du. Sorgligt på sitt sätt. Men du kommer troligtvis att förstå saken bättre med tiden, och då kommer du komma och tänka på Pappa här, som förklarade så fint för dig hur det ligger till. Jaja, det finns inte mycket mer för mig att säga, mer än att Sven Melander for ever! For ever Zara Larsson!

Den som är trögtänkt är du. Att kollektivt skuldbelägga alla män för invandrares våldtäkter skulle vara den enda tillåtna metoden i ett demokratiskt samhälle, det har du hittat på själv. Har ingenting med demokrati att göra. Och MENA-invandrare är inte utsatta, de har fler rättigheter än vad svenskar har. Deras offer däremot, de är utsatta.

Och nu vet inte jag någonting om ditt umgänge, men om du har vänner som begår sexuella övergrepp mot andra så bör du se över din bekantskapskrets istället för att "reagera" när det "händer". Vi vanliga män saknar självklart dessa.

I övrigt har du en väldigt arrogant ton men saknar både intelligens, argument eller några andra kvaliteter som skulle kunna motivera densamma. Det passade bättre när du hade en supande Charlie Sheen som avatar.
Citera
2016-08-01, 23:49
Medlem
S.Kandals avatar
Problemet är inte att någon säger ogenomtänkta saker. Huvudproblemet är att denna någon bara blir mer och mer övertygad/fanatisk (hjärnspöken) ju mer folket (läs pöbeln) kritiserar vederbörandes uttalanden. Zara Larsson är ett typexempel. Sven Melander lär gå åt samma håll om kritiken mot honom bland pöbeln blir hård.

Det är nästintill omöjligt för denna typ av människa att sedan någonsin ändra åsikt, oavsett bevis. Den följer med ända till graven. Jag ser ner på denna typ, de är ytterst inskränkta och i mina ögon osmarta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ja exakt det är asylsökande eller invandrare.

Ja alltså jag blir alldeles matt.
Vad det gäller Sven så förstår jag att det är jobbigt att se att allt man trodde på inte var som man trodde, Men unga killar. Alltså det bevisar ju bara att jag har rätt alltför många unga män är snöpta av feminismen. Jag skrev på hans vägg att de redan är "uppfostrade till nåt annat".

Ja alla känner avsky för våldtäkt det är därför våldtäktskortet är så effektivt att dra för kvinnor. Och massor av kvinnog gör det, dvs skammar och skuldbelägger, och de har inte ens bliv våldtagna själva, ändå så används det flitigt.

Problemet är att sociologin helt bortser från psykologi och biologi.
Från psykologin vet man att ens relation till det motsatta könet lärs in under tidiga år, långt innan vare sig skola eller samhället slår klorna i barnet. Från psykologin vet man också att de som utför våldsdåd lär sig gilla det mer och mer, och att man därför måste stämma i bäcken, innan det kommer i ån. Men det är alldeles för manligt handlingskraftigt.

Ja det blir även dopaminkickar som skapar ett jaktrus, hjärnan ändras och det går inte att ändra den tillbaka. Sedan är empati både ärftligt men också något som barnet lär sig genom att behandlas empatiskt de första två åren. Moral måste läras in före 8 års ålder. Så daltandet med tonåringar och äldre gör inget annat än sanktionerar beteendet.

Det är ju en total vägran att se elefanten i rummet hos Sven.
Däremot så blev jag förvånad hur många unga män som höll med.

Men samtidigt så är dessa män som försvarar Sven och Zara inte sällan otroligt elaka och aggressiva.
det verkar symptomatiskt med de som anser sig tillhöra de goda, att de går till angrepp.
Det är ju bara att se på feministerna här på forumet. Man kan tro att de äter taggtråd till frukost.

Nu brukar inte feinistmän vara inlästa på vare sig biologi och psykologi............men inse fatta och förstå....vad fan skulle hända med en man som skulle ge luft åt det du insett? Han skulle få löpa gatlopp på Söder...och hur kul är det.....för Melander som nämrar sig 70 bast.
Citera
Medlem
Oj, tur att man har bra minne.

Den där snubben var kul under en kort period.
Några år senare, och det måste varit en 25 år sen, blev en kompis och hennes sällskap inbjudna till hans båt när dom passerade på bryggan. Det kanske inte var hans båt men han satt i den.
Förmodligen var det i Sandhamn.

Först tyckte dom ju det var himla skojigt att sitta där och gaffla med honom.
Men sen blev det så pinsamt, för han hade noll självinsikt, fattade inte alls att han var helt passé.
Han förödmjukande sig själv fullständigt för att dom inte skulle gå.
Citera
2016-08-01, 23:51
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Att män ska beskyllas kollektivt är den enda metoden som går att genomföra i ett demokratiskt samhälle.

Vaddå går, det är ju inte ens en funktionell metod? Inget gott kommer ur den annat än att enstaka Manginas får knulla.

Citat:
Det är därför den används, och så länge du vet om att du har rent mjöl i påsen, så skadar det dig inte om du därtill blir uppmanad att ta hand om dina medkamrater, så inte de gör något dumt.

Är det din syn på män att så fort de inte övervakas så smiter de iväg och kastar sig över någon

Citat:
Vad som däremot skulle skada och ses som odemokratiskt i dagens samhälle vore att peka ut en syndagrupp hos en grupp som redan är utsatt och utpekad för allt ont i samhället.
Jag tror du driver.

De flesta som intresserar sig för detta är intresserade av vilka de är för att de skall få ta ansvar för sina handlingar. De sk, Flyktingarna som grupp är av media och politiker omhuldade som spädbarn

Citat:
Samhället har ingenting att vinna på att sparka på den här gruppen ännu mer. Men om de beskyller alla män, då kan man komma undan på ett demokratiskt sätt att försöka förändra mäns attityder kring sex och kvinnor. Det är ganska enkelt, så jag undrar hur du inte kan ha förstått detta?
det handlar inte om att sparka på denna grupp, för alla sk flyktingar våldtar inte och begår inte övergrepp, en liten del av dem gör det, och kommer undan med det eftersom de ses som offer och inte anvsariga för sina handlingar.

Citat:
Givetvis kommer det aldrig komma något medgivande från de som för den här debatten att det är så, för det vore detsamma som att peka ut den specifika gruppen, sålunda gör man på detta sätt. Och inte mig emot, det är så här vi måste ta i tu med det om vi vill lösa frågan, för motsvarande lösning är utesluten i ett demokratiskt samhälle.
Så att lagföra brottslingar oavsett hudfärg är inte demokratiskt.
Är du släkt med Romson?

Citat:
Sedan finns det också som många i den här gruppen påpekar män av alla sorter som begår våldtäkter även om representationen ser annorlunda ut. Men det finns och alltså är det inte ett problem med endast en adressat. Så sluta ömka er själva, och gör någonting åt detta i stället. Säg till när ni ser era kompisar gå för långt, säg till när ni ser övergrepp ske ute på krogen, eller festivaler, var trevliga pojkar, så lovar jag er att det inte kommer vara någon som pekar ut er för perversiteter eller vansinnesdåd.

Hur många Svennar är vän med asylanterna, hur många Svennar är vänner med en våldtäksman tror du- driver du eller är du bara inte så genomtänkt?

Kaka söker maka - fattar ni inte att ni inte når de som begår brott genom att bussa vanliga svennar på dem? Haha så tunna som dessa manginas är så skulle de inte våga säga pip till nån.

De som har kompisar som gör sånt här, gör sånt här själva.
Alternativt så gör de som gör det här när ingen ser på.
Jezzuus jag har bestämt mig för att vara civiliserad, men herregud kända våldtäktsmän, hur många av deras omgivning visste? De i deras omgivning efter att de kommit in i kriminalvården brukar klå upp dem.

Säg att du driver - pleaze!
Citera
2016-08-02, 00:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Men teori är att dessa män har gubbsjuka. (och då pratar jag inte om urinvägsbesvär)

Förmodligen Svenne kanske limmar på Zara

Citat:
Jaja, det finns inte mycket mer för mig att säga, mer än att Sven Melander for ever! For ever Zara Larsson!

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Och nu vet inte jag någonting om ditt umgänge, men om du har vänner som begår sexuella övergrepp mot andra så bör du se över din bekantskapskrets istället för att "reagera" när det "händer". Vi vanliga män saknar självklart dessa.
Han driver. But good point, det jag undrar är angående de som håller med, vilket umgänge har de egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Problemet är inte att någon säger ogenomtänkta saker. Huvudproblemet är att denna någon bara blir mer och mer övertygad/fanatisk (hjärnspöken) ju mer folket (läs pöbeln) kritiserar vederbörandes uttalanden.

Grejen är ju att de ser alla som inte håller med som pöbel.
Citera
2016-08-02, 00:03
Medlem
Diamondgrits avatar
Han har ju rätt, vi måste se efter varför det blir så här. Och det är vi män som måste se efter, eftersom kvinnorna verkar oförmögna att göra det. Men vi har ju sett efter, och alla vet varför det blir såhär. Alla vet också vad som är det enda som kan göras för att lösa problemet. Men - det är det som folk blir sura över: när man verkligen säger rakt ut att just det behövs göras, så är det just sådana som Zara Larsson som säger emot. Istället vill sådana som hon göra det enda som inte har någon chans alls att lösa problemet, nämligen skylla på de som är oskyldiga.
Citera
2016-08-02, 00:05
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och på vilket sätt är Zara ansvarig för våldtäkter och sexuella trakasserier?

Melander har komplett rätt.
Och det finns ett passande ordstäv för detta fenomen: don't kill the messanger.

Inte detta sammanhang kanske bättre översatt till: don't hate the messanger.

Världen överlag har problem med aggressiva, våldsamma, brottsliga, risktagande, sexuellt attackerande, kvinnohatande i vissa fall manshatande män…a fact!
Statistiken kan liksom inte vara tydligare.
och återigen don't hate the messanger!
Ingen säger eller menar att detta gäller ALLA män, men det går inte att komma ifrån att den enda gemensamma nämnaren för denna typ av aktiviteter är…män och manlighet, tätt följt av unga dito.
Så sorry guys…men: Huston we have a problem.

Så istället för att bli apförbanande på alla feminister och människor som påpekar detta dilemma, Zara ex. eller Melander kanske vi hellre borde lägga ner energi på att ta reda på varför…och anstränga sig att göra något åt problemet?

För problemet lär ju inte försvinna via att sitta och spy hat över Zara och co.
Vilket är exakt det som melander på sitt förtjänstfulla sätt säger.
Hon är väl lika skyldig till övergrepp som du och jag är...(förutsatt att varken hon eller du begått övergrepp)
Två procent av övergreppen begås av kvinnor, det var ett av fallen under festivalerna i sommar där en man och en kvinna utsatte en flicka för övergrepp(minns inte vilket tillfälle men du kan säkert googla fram det)
Så om alla män är medskyldiga så borde väl du och Zara vara det ni med eller?
Eller finns det ett magiskt antal övergrepp som måste överskridas för att det skall vara ett problem?
Jag tror att en kvinna som utsatts av en annan kvinna ser detta lika allvarligt som om GM varit en man.
Om du utsattes för våldtäkt av en kvinna så skulle du tycka att det var ok?

Det upprepas gång på gång att det är MÄN som våldtar, man nämner inte alla...men man förklarar eller påtalar heller aldrig att det inte gäller alla män, man utesluter även att ta med att även kvinnor begår övergrepp.

Nu har ju riksdagen av någon anledning man inte vill förklara hemligstämplat statistiken om våldtäkter...
Jag tillhör inte dom som påstår att våldtäktsbenägenheten ligger i gener eller hudfärg, men om man växt upp i ett samhälle där myndigheter i princip struntar i våldtäkter eller där hela samhället genomsyras av kvinnoförakt och kvinnor kan säljas eller bytas bort för giftemål så tror jag att detta påverkar en hel del.
Gå gärna in på MSFs (läkare utan gränser) hemsida, så kan du se hur det ser ut med våldtäkter och statistik i dom länder där vi har kliniker för att hjälpa våldtäktsoffer.
Finns mycket matnyttigt att läsa där, bland annat om en av Johannesburgs förorter där det begås två våldtäkter per minut(400000 inv) polisen ses lika ofta där som du ser en afrikan på prispallen i ett skid-VM.
Skulle vi ha det lika illa i Göteborg så skulle det ske ca 130 våldtäkter per timme 24/7 alla dagar på året...varför tror du att det är en sådan skillnad?
Hudfärg eller hur samhället ser ut?

Att som vissa vill att män skall prata om hur fel det är kommer inte att leda till någonting, en våldtäktsman skulle aldrig erkänna att han var våldtäktsman.
Om jag pratade med alla mina manliga vänner skulle jag bli mycket förvånad om Berra eller Sven sade...fan är det fel och olagligt att våldta, fan då får jag nog sluta med det...

Tror du problemet slutar om alla i hela världen håller med om att det är män som våldtar och att vi skall känna kollektiv skuld?
Citera
2016-08-02, 00:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nu brukar inte feinistmän vara inlästa på vare sig biologi och psykologi............men inse fatta och förstå....vad fan skulle hända med en man som skulle ge luft åt det du insett? Han skulle få löpa gatlopp på Söder...och hur kul är det.....för Melander som nämrar sig 70 bast.

Nej jag har förstått att man måste vara bög eller kvinna för att protestera.
Även om du har försökt klistra kvinnohatare på mig också-

Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Det finns inget juridiskt hållbart att hålla alla män som ansvariga för sexuella övergrepp som sker, det finns heller inga vetenskapliga undersökningar som stödjer teorier om att mäns jargong eller nedsättande kommentarer skulle leda till en större benägenhet att begå övergrepp.
Nej de flesta förövare har själva varit någon form av offer i barndomen.
Det handlar ju om hämnd.
Citat:
En anledning att jag absolut anser att man inte skall låta smörjan Zara, Sven och du sprider omkring sig är att jag har sett effekterna av våldtäkter, inte som gärningsman men jag har under min tid på akuten träffat över 100 kvinnor och några män som utsatts för våldtäkt...
Det där är ju en sak också, det finns de som har velat lyfta problemet med män som våldtas, eftersom de ofta bemöts negativt, då går järnridån ned. Ska se om jag hittar länk i morgon.

Likaså är det som händer på våra fängelser något som man anser att män "bara ska ta"
Ingen skyddar män där. Den forskning som finns på det i USA visar att det är en dominanshandling.
Precis som mot kvinnor så det har inget med värderingar att göra alls.

Svempa bara hoppar på tåget för han vill ligga med Zara

Citat:
Att i en politiskt korrekt anda att för att inte "gynna mörka krafter" våga ta tag i problem och se den överrepresentation av asylsökande och ensamkommande har haft i sommarens alla övergrepp gynnar inte kvinnor.
Exakt, men som jag redan påpekat, kvinnorörelsen skiter i vad som är bäst för kvinnor som kollektiv, de vill bara själva ha mera makt.

Citat:
Om du inte kan erkänna att det finns ett problem kan du heller aldrig lösa eller minska problemet, om vi inte gör något konkret nu kommer övergreppen förmodligen inte bara att fortsätta utan även öka...om vi exempelvis låter ensamkommande komma undan med en dask på handen så ger vi en signal att deras övergrepp inte ses allvarligt.
This

Citat:
I deras hemländer hade dom fått dödsstraff om dom dömts för våldtäkt, här får dom samtalsterapi på socialkontoret.
Det är olika beroende på land. I vissa länder är det olagligt men ingen polis arresterar dig.
Citera
2016-08-02, 00:09
Medlem
katten80s avatar
Zara Larson må vara barnslig men att gnälla på henne är ännu barnsligare. Tumme upp Sven Melander
Citera
2016-08-02, 00:09
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Han driver. But good point, det jag undrar är angående de som håller med, vilket umgänge har de egentligen?

Om man räknar bort suputer, knarkare och andra asociala personer så kan jag tänka mig att det är mycket vanligare bland unga i vänsterkretsar. Just bland dessa sexuellt frustrerade "manginas" som du kallar dem, som blir "vänner" med en massa tjejer de egentligen vill ligga med (men inte får) som i värsta fall utnyttjar dem. Som tror att kvinnor vill ha ryggradslösa småpojkar som anpassar sina åsikter för att maximera sina chanser att hitta en partner. Sen blir de fulla och får sig en knäpp, förgriper sig på en kvinna i sin egna krets. Inte undra på att bilden om att alla män är potentiella våldtäktsmän är så stark bland dessa när "till och med" deras egna "självmedvetna" och "feministiska" killar har en Mr. Hyde inom dem.

Det är ganska många gånger jag läst om vänstertjejer som reagerat över alla sexuella övergrepp som sker i deras kretsar samtidigt som det vad jag sett aldrig någonsin förekommit bland mina vänner.
Senast redigerad av KlausStein 2016-08-02 kl. 00:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in