2016-08-01, 22:43
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Politiskt korrekthet innebär att man är blind för några faktan, ifall i princip alla gärningsmän i festivaler är flyktingar/invandrare så måste man fråga sig hur relevant frågan om hur man uppfostrar sina barn är?
Ja exakt det är asylsökande eller invandrare.

Citat:
Politisk korrekthet innebär helt enkelt att man inte vågar vandra igenom mörka stigar där obekväma sanningar dyker upp, man söker istället genom de stigar man känner till, man känner sig mer bekväm att undra hur ens söner kan gå i grupp på åtta och omringa tjejer och köra in deras fingrar i deras slidor, då det är mer obekvämt ifall det verkligen bara är främmande män som gör sånt i grupp (mycket paradoxalt så är det mer obekvämt för dessa politiskt korrekta att peka ut främlingen än den kända, det är en pervers omvändelse av allt som är naturligt).
Ja alltså jag blir alldeles matt.
Vad det gäller Sven så förstår jag att det är jobbigt att se att allt man trodde på inte var som man trodde, Men unga killar. Alltså det bevisar ju bara att jag har rätt alltför många unga män är snöpta av feminismen. Jag skrev på hans vägg att de redan är "uppfostrade till nåt annat".

Citat:
Vi alla känner till den ensamma svenska moralbrottslingen, sådana monster som finns i någon omfattning i alla extremt moraliska länder. Anders Eklund och Hagamannen blev inte vad de blev pga deras uppfostran, eller för att deras vänner tyckte det var roligt att berätta grova sexskämt. Nej, dessa tysta förövare agerar med full förståelse att samhället de växte upp i känner extrem avsky för deras handlingar
Ja alla känner avsky för våldtäkt det är därför våldtäktskortet är så effektivt att dra för kvinnor. Och massor av kvinnog gör det, dvs skammar och skuldbelägger, och de har inte ens bliv våldtagna själva, ändå så används det flitigt.

Citat:
Tyvärr har marxismens gamla falska axiomer ensamt präglat akademiker inom samhällslinjer i universitet, de kan inte tänka sig att kriminella kan existera av mer mystiska och gamla biologiska förklaringar, och inte de träiga socioekonomiska förklaringsmodeller där samhället skapar brottslingen, och individen aldrig har någon skuld i frågan.

Problemet är att sociologin helt bortser från psykologi och biologi.
Från psykologin vet man att ens relation till det motsatta könet lärs in under tidiga år, långt innan vare sig skola eller samhället slår klorna i barnet. Från psykologin vet man också att de som utför våldsdåd lär sig gilla det mer och mer, och att man därför måste stämma i bäcken, innan det kommer i ån. Men det är alldeles för manligt handlingskraftigt.

Citat:
Sanningen är att den individuelle brottslingen alltid kommer existera, då kulminationen av ens lust att få vad andra har blandad med olika medfödda empatistörda inslag skapar de som lär sig att bryta mot samhällets regler för att få saker. Det finns en adrelaninkick där som några finner oemotståndligt när tomheten bryter sig in i deras vardagsliv.
Ja det blir även dopaminkickar som skapar ett jaktrus, hjärnan ändras och det går inte att ändra den tillbaka. Sedan är empati både ärftligt men också något som barnet lär sig genom att behandlas empatiskt de första två åren. Moral måste läras in före 8 års ålder. Så daltandet med tonåringar och äldre gör inget annat än sanktionerar beteendet.

Citat:
Men det är ju mer hoppfullt att tala om våldtäktskultur bland svenskar som skapar Anders Eklund, då kan du samtala om förändring med civiliserade män du kan kommunicera med istället för att försöka kommunicera med monster.

Det är ju en total vägran att se elefanten i rummet hos Sven.
Däremot så blev jag förvånad hur många unga män som höll med.

Men samtidigt så är dessa män som försvarar Sven och Zara inte sällan otroligt elaka och aggressiva.
det verkar symptomatiskt med de som anser sig tillhöra de goda, att de går till angrepp.
Det är ju bara att se på feministerna här på forumet. Man kan tro att de äter taggtråd till frukost.
Citera
2016-08-01, 22:43
Medlem
S.Kandals avatar
Ja, varför kommer dessa uttalanden om alla mäns skuld? Svaret är enkelt, de tror att det är på detta vis.
Man frågar sig dock hur många av alla dessa vita svenska män som verkligen upplevt eller ens känner någon som tafsar helt random. Jag personligen känner inte till ett enda "tafsfall" utförd av svensk vit man. Denna debatt är mycket märklig....men visst ja vi bor ju i landet Sverige.
Citera
2016-08-01, 22:52
Medlem
snigel1s avatar
Svempa är gammal och pass'e. Han är dessutom villig att ställa upp som pk.
Citera
2016-08-01, 23:01
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Eftersom vi knappast får se Zara Larsson eller kommunist-Sven så kanske du som håller med dom kan förklara för oss...
På vilket sätt anser du att du är ansvarig för våldtäkter och sexuella övergrepp?
Har du varit runt och fingrat småflickor på festivalerna i sommar eller har du gamla våldtäkter i bagaget?
Ibland älskar man bara flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Någon procentenhet trollar och larvar sig på det sättet. Det mer väsentliga är att personer måste stå upp för sanningen när media försöker kanalisera genom en flickidol absurda förklaringar till mycket allvarliga problem. Inte bara för våra söners skull, främst för våra tjejers skull.

Exakt, jag förstår inte varför det aldrig kan nyanseras, det är ett litet antal troll, men de flesta är förnuftiga och nyanserade. Tom jag som gammal tant blir bortviftad som rassetroll av etablissemanget. Det är galet.
Citera
2016-08-01, 23:14
Medlem
Sven är en levande legend. Starkt och modigt av honom att gå ut och markera här.
Citera
2016-08-01, 23:16
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Jaja, nu får nog lugna ner dig lite, det är inte så det är eller är menat att vara. Att män ska beskyllas kollektivt är den enda metoden som går att genomföra i ett demokratiskt samhälle. Det är därför den används, och så länge du vet om att du har rent mjöl i påsen, så skadar det dig inte om du därtill blir uppmanad att ta hand om dina medkamrater, så inte de gör något dumt.

Vad som däremot skulle skada och ses som odemokratiskt i dagens samhälle vore att peka ut en syndagrupp hos en grupp som redan är utsatt och utpekad för allt ont i samhället. Samhället har ingenting att vinna på att sparka på den här gruppen ännu mer. Men om de beskyller alla män, då kan man komma undan på ett demokratiskt sätt att försöka förändra mäns attityder kring sex och kvinnor. Det är ganska enkelt, så jag undrar hur du inte kan ha förstått detta?

Givetvis kommer det aldrig komma något medgivande från de som för den här debatten att det är så, för det vore detsamma som att peka ut den specifika gruppen, sålunda gör man på detta sätt. Och inte mig emot, det är så här vi måste ta i tu med det om vi vill lösa frågan, för motsvarande lösning är utesluten i ett demokratiskt samhälle.

Sedan finns det också som många i den här gruppen påpekar män av alla sorter som begår våldtäkter även om representationen ser annorlunda ut. Men det finns och alltså är det inte ett problem med endast en adressat. Så sluta ömka er själva, och gör någonting åt detta i stället. Säg till när ni ser era kompisar gå för långt, säg till när ni ser övergrepp ske ute på krogen, eller festivaler, var trevliga pojkar, så lovar jag er att det inte kommer vara någon som pekar ut er för perversiteter eller vansinnesdåd.
Är detta det bästa "pappa" hade att komma med?
Två procent av alla anmälda övergrepp begås av kvinnor, ska inte kvinnor ges kollektiv skuld för dessa?
Visserligen är det mycket förre än dom övergrepp som begås av män...men offren för dessa kvinnor mår lika dåligt som männens offer gör...ska kvinnornas övergrepp inte uppmärksammas?
Det enda du har att komma med är en massa osammanhängande dravel...om vi kollektivt pekar ut andra grupper så behöver heller inga av dessa känna sig utpekade om dom har rent mjöl i påsen.

Kollektiv bestraffning tillämpas inte i Sverige eftersom du inte kan straffas för ett brott du inte varit delaktig i, att kollektivt peka ut alla i en grupp som medskyldiga håller inte...
Det finns inget juridiskt hållbart att hålla alla män som ansvariga för sexuella övergrepp som sker, det finns heller inga vetenskapliga undersökningar som stödjer teorier om att mäns jargong eller nedsättande kommentarer skulle leda till en större benägenhet att begå övergrepp.

En anledning att jag absolut anser att man inte skall låta smörjan Zara, Sven och du sprider omkring sig är att jag har sett effekterna av våldtäkter, inte som gärningsman men jag har under min tid på akuten träffat över 100 kvinnor och några män som utsatts för våldtäkt...jag har även behandla kvinnor som mått så dåligt att dom försökt begå självmord och några av dessa lyckades tyvärr.

Att i en politiskt korrekt anda att för att inte "gynna mörka krafter" våga ta tag i problem och se den överrepresentation av asylsökande och ensamkommande har haft i sommarens alla övergrepp gynnar inte kvinnor.
Om du inte kan erkänna att det finns ett problem kan du heller aldrig lösa eller minska problemet, om vi inte gör något konkret nu kommer övergreppen förmodligen inte bara att fortsätta utan även öka...om vi exempelvis låter ensamkommande komma undan med en dask på handen så ger vi en signal att deras övergrepp inte ses allvarligt.
I deras hemländer hade dom fått dödsstraff om dom dömts för våldtäkt, här får dom samtalsterapi på socialkontoret.

Så du har inget annat än floskler och dravel att komma med?
Citera
2016-08-01, 23:18
Medlem
Alltid lika trist när personer man gillar kommer ut som PK-cucks
Citera
2016-08-01, 23:25
Avslutad
För att han är så pass gammal och lurad av etablissemanget att han inte förstår att han begår ett medialt självmord. Det var annat på hans tid. Men nu ser samhället annorlunda ut.

Han vistas nog varken ute så mycket eller hänger på sociala medier för att kunna avgöra att vinden har vänt nu.

Men den egentliga grunden är lågt testosteron och därmed obefintligt med mod. Möjligt att han alltid varit en pussy (de växte fram under 70-talet), men åldern har nog även gjort sitt. Han vet hur det ligger till naturligtvis och tror inte ett ord på vad han säger själv, men är för feg.

Han blir helt enkelt knullad.

Jag hoppas han inte blir lika hatad som Schyffert blivit bara, och att han förstår ta det lite lugnt med PK:ismen.
Senast redigerad av redlineoffside 2016-08-01 kl. 23:34.
Citera
2016-08-01, 23:25
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Sven är en levande legend. Starkt och modigt av honom att gå ut och markera här.

När syntes han i tv senast. När var han ens relevant. Ingen under 30 år vet vem han är. Eftersom vi gillar generaliseringar. Det är modigt att gå med vinden och markera Att han sen trots sin höga ålder är helt pantad säger en del. Alla som inte håller med står på våldtäktsmännens sida. Ursäktar honom för att han är gammal. Förstår nog inte vad han själv sa. Han är ju white as fuck, vita människor
Senast redigerad av systemkollaps 2016-08-01 kl. 23:29.
Citera
2016-08-01, 23:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Nu anser jag inte att det är rätt att skicka hot eller hat till henne, problemet med att ta debatten offentligt ser du om du läser vad den gamle alkisen och kommunisten och gamle aftonbladetjournalisten Sven skriver...
"Går du emot Zara så ställer du dig på våldtäktsmännens sida"
På samma sätt resonerar kommunisterna på aftonbladet i många andra ämnen...har du inte samma åsikt som oss är du rasist/nazist/fascist/antifeminist...
Skulle du skriva en lugn och samlad insändare baserad på fakta och sunt förnuft så skulle du ändå stämplas som nazist.

Ah du blir refuserad. Du får inte komma till tals, jag blev refuserad på aftonbladet, och censurerad på aftonbladet debatt. De enda ställen jag får komma till tals, är på flashback och på min egen blogg.

Citat:
Ursprungligen postat av udon
Bra och träffsäkert av Sven Melander! Snubbar som tror att våldtäkt och övergrepp är en nyligen introducerad aktivitet är efterblivna.
Det är ingen som tror att våldtäkt och övergrepp är en ny företeelse.

Vad som däremot är nytt är att utföra detta i grupp. Detta har escalerat i år.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-08-01 kl. 23:41.
Citera
2016-08-01, 23:37
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Sven har gjort en ny video. Där han säger att det är en gåta för honom att en oroväckande stor skara män kastar sig över Zara Larsson. Och han kan inte förstå varför. Han menar att om man kritiserar Zara så hamnar man på våldtäktsmännens sida.
Okey han förstår inte, han är en gammal man.

https://www.facebook.com/thesvenmelander/videos/1829738643924047/

Jaja jag förstår att han är oinsatt, jag förstår också varför kvinnor höjer honom till skyarna. Kampen är ju binär kvinnor mot män.

Men vad med alla de män som stämmer in i kören.

Och vad med Sven?

Han ser det som ett samhällsproblem och menar att

Men varför gör han inte det? Varför pratar alla först och tänker (eller låter bli att tänka, och låter bli att ta reda på fakta).

Han och vissa andra män har gått på den feministiska propagandan att våldtäkt handlar om brist på uppfostran.

Men ena frågan här, varför kan inte debatten höjas en nivå, varför måste man hela tiden ha en syndabock för ett komplext problem?

Vad är det som gör att de inte kan se att det är flera problem samtidigt?

Varför håller så många män med om att de ska bära kollektiv skuld?

Varför får han medhåll av så många män?
Anser de sig stå över andra män?
Hatar de sig själva?
Eller är de så osäkra så de inte kan tänka själva?

(rörigt men lågt blodsocker)

Men teori är att dessa män har gubbsjuka. (och då pratar jag inte om urinvägsbesvär)
Citera
2016-08-01, 23:38
Medlem
Citat:
Eftersom vi knappast får se Zara Larsson eller kommunist-Sven så kanske du som håller med dom kan förklara för oss...
På vilket sätt anser du att du är ansvarig för våldtäkter och sexuella övergrepp?
Har du varit runt och fingrat småflickor på festivalerna i sommar eller har du gamla våldtäkter i bagaget?

Och på vilket sätt är Zara ansvarig för våldtäkter och sexuella trakasserier?

Melander har komplett rätt.
Och det finns ett passande ordstäv för detta fenomen: don't kill the messanger.

Inte detta sammanhang kanske bättre översatt till: don't hate the messanger.

Världen överlag har problem med aggressiva, våldsamma, brottsliga, risktagande, sexuellt attackerande, kvinnohatande i vissa fall manshatande män...a fact!
Statistiken kan liksom inte vara tydligare.
Män har något slags problem med att bara vara man och så är det bra med det, utan de tär ett konstant hävdelsebehov som åstadkommer allt detta skit vi har i världen.
och återigen don't hate the messanger!
Ingen säger eller menar att detta gäller ALLA män, men det går inte att komma ifrån att den enda gemensamma nämnaren för denna typ av aktiviteter är…män och manlighet, tätt följt av unga dito.
Så sorry guys…men: Huston we have a problem.

Så istället för att bli apförbanande på alla feminister och människor som påpekar detta dilemma, kommer med teorier, förslag eller aktiverar sig: Zara ex. eller Melander kanske vi hellre borde lägga ner energi på att ta reda på varför…och anstränga sig att göra något åt problemet?

För problemet lär ju inte försvinna via att sitta och spy hat över Zara och co. låtsas som det inte finns, eller inte är ett av världens absolut allvarligaste problem, själva grunden för mycket av övriga problem vi dras med.
Vilket är exakt det som Melander på sitt förtjänstfulla sätt säger.
Senast redigerad av Merapi 2016-08-01 kl. 23:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in