Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-01, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Alla satans kulturkoftor och kreatörer är mot Trump och republikanerna, t o m tecknad film-animatörer.

Man kan tyvärr köpa sig tv tid serier i USA.

Tror Clinton hade köpt något i teen choice award där man gjorde henne till vinnare över Trump.

Hennes Team satsar stort nu för att hon ska bli mer populär bland unga vilket inte fungerar så bra då hon inte ens är populär bland unga kvinnor.
2016-08-01, 23:22
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jo, men saken är ju den att om en naken, lesbisk och piskad first lady upplevs som ett hinder för i sig konservativa väljare för att rösta på Trump så finns det ju åtminstone tre allternativ: 1) Sofflocket (Kanske troligast), 2) Clinton (I första hand för de som oroar sig för presidentskapts värdighet, utan att vara alltför långt ut till höger), och 3) Någon oberoende kandidat (Om det nu finns någon som kan vara acceptabel för en konservativ). I samtliga fall förlorar ju Trump på det.

Samma sak går att säga om militärer/försvarsvänner och grönt sinnade konservativa (ja, sådana finns!)

Absolut det är ju en möjlig väg för dessa väljare.
2016-08-01, 23:24
Medlem
knarkparks avatar
Citat:
Jag skrattar alltid högt när de limsniffande dyslektikerna tror att Donald Trump står för mångkultur.

Jag påstog inte direkt att han är för mångkultur. Men det är löligt att tro att han är emot det, en Amerikan kan i princip inte vara emot det utan att vara en gigantisk hycklare.

Citat:
Han värderar alla etniciteter lika - han har t ex oräkneligt med afrikanskättade personer framför allt i sin fastighetsverksamhet - men att amerikansk majoritetskultur med engelska som språk är det som gäller, och inget annat, det är så självklart så att det inte ens behöver sägas. Kommer du med multikultisnack till The Donald, så trycker han ner dig i papperskorgen och skickar ut dig genom fönstret på 75:e våningen.

"multikultisnack". Pojknationalister som dig blir alltid väldigt känsliga så fort man använder ordet mångkultur eller påpekar felaktigheter i erat synsätt. Ni utgår från att mångkultur per definition betyder "mer muslimer". Det gör det inte.

Det enda jag påpekar är att USA redan är extremt mångkulturellt, håller man inte med så vad man inte vad ordet "mångkultur" betyder. Då vet man ingenting om USA's historia.

Och du kan skippa machodyrkandet av Trump. Det imponerar ingen. Runka av till han om du känner för det.
2016-08-01, 23:26
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Man kan tyvärr köpa sig tv tid serier i USA.

Tror Clinton hade köpt något i teen choice award där man gjorde henne till vinnare över Trump.

Hennes Team satsar stort nu för att hon ska bli mer populär bland unga vilket inte fungerar så bra då hon inte ens är populär bland unga kvinnor.

Ja, Clinton den förre satt en gång med i något frågeprogram på MTV och frågades ut om bl a sina kalsonger. Bisarrt - men medierådgivarna hade väl mätt, räknat och vägt och kommit fram till att det var lönsamt. The Donald skulle kasta en stol på den pajas som frågade om hans kalsonger.
2016-08-01, 23:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag förstår dig inte. I ditt klipp talar han om sina fingrar, precis som jag sa. Har du problem?

Antingen så är du oskuld och helt oskyldig av dig (vad gör du på flashback i sådana fall?) eller så är du ett riktigt dåligt troll, han pratar även om sitt könsorgan utan att nämna det specifika ordet.
2016-08-01, 23:30
Medlem
knarkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
USA är uppbyggt av vita européer ja. Sådana förfäder som Trump har. Som alltid har ett lands framgång en baksida. I USAs fall handlar det om att rikedomen attraherat miljoner människor från länder som aldrig lyckats skapa något annat än misär, hög brottslighet och korruption. Det är folket som skapar landet och inte tvärtom. Många Trumpanhängare tar nog fasta på att Trump verkar vara medveten om det.

Ungefär som under 1800-talet då? När miljontals fattiga människor emigrerade eller snarare flydde från Europa från länder som inte lyckats skapa något annat an fattigdom och misär, krig och våld.
2016-08-01, 23:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Oj. Vilka ord. Tror du jag är rädd för dig va? Det är bara att sätta igång. Kom igen då.

Sorry, den sista meningen var inte menad till dig, skrev samtidigt till Fri (är rätt säker på att jag även avbröt det svaret) så jag höll på med två svar samtidigt. (och missade med största sannolikhet att jag skrev i fel svar)

Ber det ödmjukaste om ursäkt för att ha kallat dig för kommunist då det absolut inte var menat till dig.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-08-01 kl. 23:38.
2016-08-01, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
USA är uppbyggt av vita européer ja. Sådana förfäder som Trump har. Som alltid har ett lands framgång en baksida. I USAs fall handlar det om att rikedomen attraherat miljoner människor från länder som aldrig lyckats skapa något annat än misär, hög brottslighet och korruption. Det är folket som skapar landet och inte tvärtom. Många Trumpanhängare tar nog fasta på att Trump verkar vara medveten om det.
Nja asiater och svarta har ju en stor del i uppbyggnaden också. Och trots rasismen i samhället så det var ju ändå toleransen mot andra det som gjorde USA till vad det är idag. Så rapa om vita människor som Trump gör visar ju enbart på en inskränkthet
och okunnighet som bara en person född med silversked kan ha. I vanliga livet gör dessa människor vanligtvis ingen större skada, men som presidentkandidater kan dom vara livsfarliga. Undrar om något har rotat i Trumps tyska ursprung och vart det leder. Finns kanske några smånassar till kusiner eller farbröder.
2016-08-01, 23:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingkongbundy
Men kuba är ett riktigt fattigt land och när sovjetbidraget försvann gick det ännu mer åt helvete, ön är ju kvar men fattigt. När usa öppnar igen så blir det rikt av exilkubaner,
hur kan du argumentera för kuba som ett exempel på ett framtida trumpblockerat kina? Lol.

Fast Kuba har aldrig gått i konkurs vilket var det man pratade om skulle ske med Kina om de tappade den amerikanska handeln (Flytta inte målstolpen helt enkelt) för det krävs att både Europa och USA startar en blockad för att det ska genuint försvaga en nation. (Den amerikanska marknaden är inte den enda marknaden helt enkelt)
2016-08-01, 23:33
Medlem
knarkparks avatar
Citat:
Haha. Du är en riktig pajas. Kör på, det är underhållning utan att du förstår det själv.

Ett sånt där svar är i princip alltid ett bevis över att man vann argumentet, tack.

Jag tror förövrigt att du har mig totalt förvirrad med någon tokig genus predikande vänsterfeminist. När det enda jag påpekar är att USA redan är och alltid har varit mångkulturellt.
2016-08-01, 23:35
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Alla satans kulturkoftor och kreatörer är mot Trump och republikanerna, t o m tecknad film-animatörer.

Hehe en minut senare:

Citat:
Ursprungligen postat av Izna
Sen rekommenderar jag alla starkt att kolla på den här dokumentären "Clinton Cash".
Skrämmande hur korrupta Mr & Mrs Clinton är..
'(
Denna är 100% skriven och finnasierad av konservativa och kalla det för dokumentär känns lite som Putin gör en dokumentär om sin kompis Donald.

Båda sidor är lika goda kålsupare.... Fast Simpsons orkade jag kolla på.
2016-08-01, 23:40
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Hehe en minut senare:

Denna är 100% skriven och finnasierad av konservativa och kalla det för dokumentär känns lite som Putin gör en dokumentär om sin kompis Donald.

Båda sidor är lika goda kålsupare.... Fast Simpsons orkade jag kolla på.

Clinton Cash ligger redan på historiens sophög. Det yttersta beviset: den citeras av Åsa Linderborg på Aftonbladet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in