Citat:
Ursprungligen postat av
Orientexpressen
Jag förstår precis vad du menar, och det är troligtvis därför så många har ställt sig bakom honom. Men om han är kontrollerad opposition?
Extremt riskfyllt att släppa fram en person som Trump till posten som amerikansk president och sedan hoppas att han ska göra som man säger. Han hade hela etablissemanget emot sig, och skickade sedan hela etablissemanget i golvet, det var bara han som stod upp när allt var över. Om etablissemanget är en så samtränad teaterensemble att de kan spela det teaterstycket till slut, utan att någon utomstående anar något, eller att någon "inomstående" läcker...då har de redan vunnit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Orientexpressen
...å andra sidan, då är slaget förlorat och vi tog den sista chansen vi fick. Dock ska man ju vara medveten om att hur det än ser ut, så sker ingenting inom maktens korridorer av en slump.
Alla beslut är förankrade och alla konsekvenser är med i beräkningen. Men allt som händer före och på sidan av besluten går inte att kontrollera. Jag anar att det varit extremt många konstigheter och oväntade händelser, inte minst i nomineringsprocessen, som ingen i maktetablissemanget riktigt hade kunnat förutsäga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Orientexpressen
Nåja, det är väl meningslöst att grubbla för mycket på saken. Ingenting kan bli värre än Hillary...
Nej, jag får ta det här som det blir. Mycket går förlorat med Trump, men mycket kommer också att utvecklas till det bättre under hans ledarskap i USA, och med inspiration av detta utanför USA. Kanske lite som Churchill, som vann kriget men förlorade imperiet.