Vad Sven säger är att om alla män och pojkar tog energin dom lägger på att hata Zara för att istället försöka få andra män att sluta skriva elaka saker och sluta att våldta så skulle det vara bättre.
Den biten är väl rätt och riktig men jag kan inte förstå hur medierna kan lyfta Zaras generella hat mot män till skyarna som något positivt.
Kalla alla män för våldtäktsmän och be om deras död så kommer jag att önska livet ur dig och kalla dig hora.
Konstruktivt!? Nej.
Tror inte att män kan stoppa våldtäkter, förutom möjligen genom att gå runt och vara civilpoliser i festivaler och badplatser.
Att vara kränkt för att hon "generaliserar" vore fel ord för vad jag känner, inte fan är jag rädd för manshat, men jag är rädd för att dagens paranoida Sverige inte har kapacitet att utpeka rätt problemgrupp av politiskt korrekta skäl.
Tänk på att Sven har uppnått en ålder där den egna världsbilden är självupplevd och inte ett instagramkonto.
Jag håller helt på Sven i detta fallet även om Zara inte är en favorit.
Varför lägga så jävla mycket energi på Zara? Vad ger det att skriva fitta, hora, knulla och våldta till henne?
Exakt VAD ger det förutom en viss tillfredsställelse för stunden.
Jag ser med avsmak vad Zara skrivit men inte fan tänker jag sänka mig till den nivån eller som vissa ännu lägre.
Exakt så är det. Han var rolig på 1800-talet och nu säger han att det finns annat att hetsa upp sig över än Zara Larsson, exakt så är det. Och det behövs inte mer än så. För han har fullkomligt rätt.
Eftersom vi knappast får se Zara Larsson eller kommunist-Sven så kanske du som håller med dom kan förklara för oss...
På vilket sätt anser du att du är ansvarig för våldtäkter och sexuella övergrepp?
Har du varit runt och fingrat småflickor på festivalerna i sommar eller har du gamla våldtäkter i bagaget?
Tråkigt att dessa satans vänstergökar ska stigmatisera våra söner för att hålla de verkliga skurkarna om ryggen. De män jag känner varken våldtar eller vill våldta. Men kanske kan Sven inte hjälpa att han känner sig som en våldtäktsman? En gång i tiden var han rolig, nu enbart patetisk. Men det händer väl många med åldern. Måste finnas en diagnos på det, kanske har Sven glömt att ta sina tabletter?
Tänk på att Sven har uppnått en ålder där den egna världsbilden är självupplevd och inte ett instagramkonto.
Varför lägga så jävla mycket energi på Zara? Vad ger det att skriva fitta, hora, knulla och våldta till henne?
Jag ser med avsmak vad Zara skrivit men inte fan tänker jag sänka mig till den nivån eller som vissa ännu lägre.
Nu behöver man kanske inte skriva att hon skall straffknullas osv, men tycker du att det är fel att gå emot en person som uttalar sig så jävla korkat offentligt och eller skall man tiga och skämmas bara av den anledningen att man är född med kuk?
Tror inte att män kan stoppa våldtäkter, förutom möjligen genom att gå runt och vara civilpoliser i festivaler och badplatser.
Att vara kränkt för att hon "generaliserar" vore fel ord för vad jag känner, inte fan är jag rädd för manshat, men jag är rädd för att dagens paranoida Sverige inte har kapacitet att utpeka rätt problemgrupp av politiskt korrekta skäl.
Där kan du nog vara inne på något och frågan är mer komplex än Zara.
Folk verkar vilja vara kränkta och springer till en kvällstidning och grinar för att dom fått en spikrak ostbåge.
Tidningarna är sen överlyckliga för att dom kan använda ord som "kränkt" och "rasar".
Kvarstår ändå det märkliga faktum att hennes osmakliga och generaliserande uttalanden hyllas av pressen.
Någon procentenhet trollar och larvar sig på det sättet. Det mer väsentliga är att personer måste stå upp för sanningen när media försöker kanalisera genom en flickidol absurda förklaringar till mycket allvarliga problem. Inte bara för våra söners skull, främst för våra tjejers skull.
Kan vi inte komma överens om på Flashback att inte skriva mer om bimbon "Zara"? Tröttsamt och totalt ointressant människa.
.... och Sven han är troligtvis bara mediakåt och vill synas lite då han var relevant typ 1974
Angående männen som håller med så är det bara sk. white knights som tror de ska bli populärare bland motsatta könet. Kanske blir dem det men det är ändå så jävla patetiskt och ovärdigt.
Senast redigerad av Kosmos. 2016-08-01 kl. 21:33.
Nu behöver man kanske inte skriva att hon skall straffknullas osv, men tycker du att det är fel att gå emot en person som uttalar sig så jävla korkat offentligt och eller skall man tiga och skämmas bara av den anledningen att man är född med kuk?
Hon blev väldigt upprörd på övergreppen...Och de förstår man kanske att det inte behöver tas personligt?
Sven har gjort en ny video. Där han säger att det är en gåta för honom att en oroväckande stor skara män kastar sig över Zara Larsson. Och han kan inte förstå varför. Han menar att om man kritiserar Zara så hamnar man på våldtäktsmännens sida.
Okey han förstår inte, han är en gammal man.
Jaja jag förstår att han är oinsatt, jag förstår också varför kvinnor höjer honom till skyarna. Kampen är ju binär kvinnor mot män.
Men vad med alla de män som stämmer in i kören.
Och vad med Sven?
Han ser det som ett samhällsproblem och menar att
Men varför gör han inte det? Varför pratar alla först och tänker (eller låter bli att tänka, och låter bli att ta reda på fakta).
Han och vissa andra män har gått på den feministiska propagandan att våldtäkt handlar om brist på uppfostran.
Men ena frågan här, varför kan inte debatten höjas en nivå, varför måste man hela tiden ha en syndabock för ett komplext problem?
Vad är det som gör att de inte kan se att det är flera problem samtidigt?
Det är dels ett brottsligt problem
Det är också ett lagtekniskt problem detta med att underåriga glider mellan maskorna.
Det är också ett integrationsproblem - det som skett i sommar.
Det är också ett problem på individnivå där vissa saknar respekt för andras gränser.
Vet man något om det så vet man att ska man ha nolltolerans för våldtäkter så måste man ha nolltolerans för psykisk störning.
Det är också ett kulturellt problem, där det hos vissa kulturer och vissa subgrupper är mer accepterat hos vissa. Men det går inte att tala om det som ett samhälleligt problem i Sverige, eller prata om det som en struktur då så få Svenska män anser att det är en acceptabel handling.
Skall man leta strukturer så bör man kanske titta på varför så pass få förövare kan komma åt så pass många offer ur flera olika vinklar. Men på den nivån hittar jag ingen vara intresserad av problemet, utan att folk i gemen gillar bara att penga finger. Leta upp ett offer och en förövare.
Varför håller så många män med om att de ska bära kollektiv skuld?
Varför får han medhåll av så många män?
Anser de sig stå över andra män?
Hatar de sig själva?
Eller är de så osäkra så de inte kan tänka själva?
(rörigt men lågt blodsocker)
Han är en gammal man, det leder också till att han drar förhastade slutsatser som inte sällan baseras på tidigare erfarenheter och floskler som har hållits vid liv på tok förlänge istället för att utmanas. Utan närmare efterforskningar kan man konstatera att Sven växte upp i en annan samhällskultur.
Den mest intressanta frågan att analysera är faktiskt varför han håller med en (annan) kändis, är det ryggdunkeri/cirkelrunkeri, är det ett desperat utfall för medial uppmärksamhet eller kan det vara så att han faktiskt håller vid åsikten?
Sven raljerar över hur det skulle vara en uppfostransfråga, jag tror inte ens att jag behöver tillägga hur löjligt det är. Detta då den med empati och sunt förnuft redan vet att det är fel att skada andra människor, för det behövs inga lagar eller religiösa riktlinjer. Det behöver ingen säga till mig eller någon av de 99% andra män som inte gör en fluga förnär.
Skam och skuld är något djupt rotat hos individer, att spela på det är ungefär lika lätt som det är för en amerikansk politiker att spela på rädsla. Självklart kommer att drivor av ryggradslösa kretiner att slänga sig på knä och erkänna sin skuld och försöka dra med resterande män i en masspsykos. Har man dessutom en predisposition för att följa massorna så är man ett lätt byte för en agitator som gör vad som helst för rampljusets charm och smicker.
Min analys säger att även om det inte talas om det explicit så är dessa skuldbärare en grupp som anser sig lite bättre och lite finare än resterande medmänniskor. Jämför med ateister, icke-rökare, icke-drickare och knarkantagonister som absolut vet vad som är föredömligt och inte.
Följaktligen har inte självföraktet flytit upp till den medvetna nivån för att sedan utvecklas till regelrätt självhat, istället förblir de nyttiga idioter till andra sociala gruppers gagn. Varken feminister eller män kan fullt ut relatera till den här gruppen.
Slutligen undrar jag om dessa karaktärer har haft en barndom med alkoholister till föräldrar eller liknande, där de själva upplevde stark skam eller var tvungna att ta ansvar för andra som själva vägrade ta ansvar för sitt uppförande.
Lättläst sammanfattning: Självförnekelse och en nivå av kollektivt medberoende som nästan angränsar det psykstörda.
Kan vi inte komma överens om på Flashback att inte skriva mer om bimbon "Zara"? Tröttsamt och totalt ointressant människa.
.... och Sven han är troligtvis bara mediakåt och vill synas lite då han var relevant typ 1974
Hon har gjorts till en för stor symbol för att inte skriva om henne, hon är ju den främsta rösten i dagens Sverige för de fruktansvärda brott som händer i hennes egna konserter.
Istället för att ha någon som Leif GW Persson tala om brotten så har vi tack vare vår usla media fått henne att förklara varför saker går åt helvete med kvinnofriden i vårat land i talande stund.
Hon blev väldigt upprörd på övergreppen...Och de förstår man kanske att det inte behöver tas personligt?
Nu har hon ju uttalat sig på detta sättet flera gånger, hon har även försvarat sitt uttalande och aldrig som exempelvis Parnevik behövt pudla för sitt korkade uttalande.
Om någon annan kändis Twittrat att denne : "hatar, hatar, hatar muslimer" efter något av dom senaste terrorattentaten...tror du denne hade kommit undan med att hen var "upprörd"?
Två procent av alla anmälda sexuella övergrepp begås av kvinnor, behöver du känna en kollektiv skuld i det eller måste man komma över en viss procent innan man kan avkrävas kollektivt ansvar?