Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-01, 15:18
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viking39
Det går ju dessutom åt en extra person som vaktar henne så hon inte råkar ut för en olycka
"Sten-Erik Kvarnström håller ett extra öga på henne när de jobbar då hon saknar det visuella skydd som arbetskläderna annars innebär."
--"That was stupid, I wouldn't survive without you anyway", sa hon när han skyddande hade kastat sig över henne under en granatattack eller nåt.

Minns det från nån roman jag läste i tonåren.
Och jag tänkte då, att det var ju inte bara pinsamt, utan också osant sagt.
Det tänker jag inte nu.
Har blivit lite mer ödmjuk.
Lite mer verklighetsförankrad.

Sten-Erik måste hela tiden vara beredd, beredd på att kasta sig mellan henne och bilen.

Sen har vi ingen Sten-Erik mer.
Men vi har henne.

Sten-Erik vill jag inte vara utan.
Henne vill jag definitivt inte ha.
Citera
2016-08-01, 15:47
  #122
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAMam
Den finns i en länk på sida 2 eller 3 om jag inte missminner mig.
Och ja, bilden i artikeln som TS länkade är utbytt mot en bild på en ensam svensk, vit blond flicka..
Nu vill alltså Partille kommun dölja faktum när det ifrågasätts. Visar också på en attityd av att inte vilja ta till sig kritik. Men man kanske inte ska bli förvånad.

Nåja. Tur då att vi har påpassliga fb:are som gett en annan länk till bilden.
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det här var nåt av det fulaste jag sett. Saknar ord.
Helbild och inte klippt som i tidningen:

https://www.partille.se/siteassets/n.../StandardImage
Citera
2016-08-01, 16:07
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bristpafantasi
... hennes klädsel utgör, som många redan påpekat, en direkt hälsorisk! Det är inte för skojs skull vi har dessa kläder, det är inte för att kränka folk som har andra kläder, det är inte för att man skall få folk att se dumma ut - det är för att det är optimalt för arbetet.
Hur fånigt kändes det inte att ta på sig den blå pappmössan man tvunget skulle ha i storköket, inte en hårslinga fick hamna utanför.
Och då gällde det knappast bara ens egen säkerhet, folk skulle inte få hår i maten.
Tack och lov såg alla lika fåniga ut.
Så nej, hon kommer inte nöja sig med mindre än att alla går klädda likadant.

Hår i maten.
Ett hårstrå i maten, vad är det mot att orsaka en hel seriekrock, kan bli hur många döda som helst.
Den mulimska kvinnan, hon kan hon.

När gossarna i min generation åkte in i lumpen, det var tvång då, 80-tal, så klippte flera sig plötsligt, redan innan, för
--Va faan, man är ju tvungen att ha hårnät annars.
Vet inte om det är sant men man fick intrycket att befälet stod där med hårnätet i ena handen och en fårsax i den andra.
Bättre att själv gå till en frisör.

Man kan väl säga att dom gossarna, som idag och sedan länge är hennes värddjur, inte tvekade inför det som behövde göras.
Helt naturligt, värddjuret tvingas anpassar sig efter parasiten.
Citera
2016-08-01, 16:13
  #124
Moderator
OYs avatar
Jag har skummat igenom kommunens dokument angående skyddskläder, såvitt jag kan bedöma så räcker det med att muslimskan använder en väst EN 471 klass 3 om hon vistas invid väg med lite trafik.

Dock så undrar jag om kommunens webbredaktör har inhämtat hennes uttryckliga medgivande för publicering av personuppgift(bild) på webben, finns kanske lite extra kränkningspengar för henne att hämta här.
Citera
2016-08-01, 16:20
  #125
Medlem
"Det är bara att kavla upp ärmarna"
Säger vi till oss själva
Och till varandra

Man förstår ju att denna kvinnas folk inte har tänkt så.

I en liten bok om somalier stod det att det är kvinnorna som arbetar medan männen "håller kontakter".
Således kavlar männen upp ärmarna ännu mindre.
Citera
2016-08-01, 16:29
  #126
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Slöjan i muslimska kulturer uppstod för att muslimska män inte kunde se skillnad på muslimska kvinnor och slavar. Slavar kunde dom göra lite som dom ville med men när dom gav sig på muslimska kvinnor uppstod det problem. Så för att män skulle kunna se skillnad på en slav och en muslimsk kvinna så infördes regler för att muslimska kvinnor skulle täcka sig. På det sättet kunde muslimska kvinnor slippa bli utsatta för våldtäkter och liknande av muslimska män.

Så varje gång du ser en muslimsk kvinna bära slöja så är det för att hon vill att muslimska män ska kunna se skillnad på henne och en slav (de utan slöja).
Det påminner ju lite om anledningen till att bära varselkläder... På det sättet kan arbetare slippa bli utsatta för bilar som träffar dem i hög fart.

Hela problemet här är att de dumreligiösa människor som kommer från stenålderskulturer inte fattar att deras regler, som ibland kan vara/har varit bra, inte alltid är bra. Om hennes gud nu finns vill han troligen att hon ska överleva arbetsdagen.
Citera
2016-08-01, 20:40
  #127
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Tycker det är bra hon kommer ut och får göra nåt arbete.

Men varför anpassa in i absurdum för en religon ? vad är nästa steg ?

kan en pastafarian vägra jobba utan durkslag på huvet ? anpassar sig kommunen för detta ?

Nej givetvis inte varför är det altid islam som det ska anpassas och fjäskas för ? kan ju vara det att den skiljer så extremt mkt jämfört med hur vi lever våra liv i västvärlden men ska det inte vara samma för alla religoner ? vad är värt att behålla våra regler (Som fyller en funktion) eller bronsåldersreligion ?

bra att hon jobbar och visst bra att de anpassar för annars får hon inte jobba

känns som det behövs tydligare regler antingen så ska man göra alla religösa saker till lags eller ingen als.

hur vill vi ha samhället ska vi ändra på rätt grundläggande regler bara för att en person ska ut i arbetet en sommar ? eller ska man stå på sig, synd om tjejen men bättre för tydligheten.

alla ni som skriver att hon är så ful. snälla håll käften och försök diskutera vuxet, sen hur snygg hade ni varit om ni sveper en trasa över huvet och spänner fast den så kinder osv pressas fram ?
Citera
2016-08-01, 21:38
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Nu vill alltså Partille kommun dölja faktum när det ifrågasätts. Visar också på en attityd av att inte vilja ta till sig kritik. Men man kanske inte ska bli förvånad.

Nåja. Tur då att vi har påpassliga fb:are som gett en annan länk till bilden.

Bilderna är naturligtvis borta och ersatta av något helt annat. Undrar om någon har anmält detta missförhållande till Arbetsmiljöverket?
Citera
2016-08-01, 22:20
  #129
Medlem
goran744s avatar
Undra om någon med asatro får ha på sig vikingahorn och dylikt också inom den kommunala verksamheten?
Ska det va så ska det....
Sjukt! Du gamla du galna du våldtagna land......
Citera
2016-08-01, 23:36
  #130
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Och dessa sommarjobbare skattejämkar, så de ynka kronorna 15-19åringen jobbar ihop under sina 3 veckors arbete, blir det inte så värst mycket skatt på.

Du har en poäng där, dock bättre med den lilla skatten än ingen alls. Sedan ökar hon sina chanser till nya anställningar som hon sedan kan skatta mer på. Hänger du med?
Citera
2016-08-01, 23:48
  #131
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Du har en poäng där, dock bättre med den lilla skatten än ingen alls. Sedan ökar hon sina chanser till nya anställningar som hon sedan kan skatta mer på. Hänger du med?



Jag misstänker att det är kört med en anställning inom Vägverket i alla falla.

En människa som sätter religiösa attribut före säkerheten passar inte på en enda svensk arbetsplats, jag tror att arbetsgivarna och de flesta anställda håller med om det.
Citera
2016-08-01, 23:53
  #132
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY


Jag misstänker att det är kört med en anställning inom Vägverket i alla falla.

En människa som sätter religiösa attribut före säkerheten passar inte på en enda svensk arbetsplats, jag tror att arbetsgivarna och de flesta anställda håller med om det.

Japp, dock kan det finnas någon arbetsplats där ute som hon kan arbeta på. Exempelvis som telefonist hos miljöpartiet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback