2016-08-01, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Hela gänget har blivit curlade av samhället i hela deras liv, så jag anser att du har rätt. Nu får det vara nog. Det här gänget har orsakat nog med skit. Ska vi fortsätta ge mördaren vård trots att det uppenbarligen inte har hjälpt den stackars mannen alls under sina 45 år?

För all del. Skatten måste ju användas till något bra. Jag har hört att Portugal skriker efter asylsökande. Jag ska börja odla skägg, gå ner "lite" i vikt sedan skriva mitt nya arabiska namn på en papyrusrulle. Hyra gummibåt (1), "råka" stranda i Portugal (2) och sedan bara casha in (3). Kanske även odla druvor, göra vin (4). Jag kallar det fyrstegsmetoden. Madde hade gjort detsamma om hon inte hade varit för godhjärtad och försökt rädda de som inte kan bli räddade.

Nu gick jag en aning OT igen, ber om ursäkt och blottar halsen.
45 har vaknat upp- sent. vad annat kan tilläggas+
i övrigt -tack för den fina humorn som ibland får vara kvar- men oftast plockas bort.
Humorn blir ett glatt smil för oss andra, mitt i eländes-historien.
Citera
2016-08-01, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Klokt resonerat, håller med.
Dessa idioter ska inte ha någon jävla behandling utan det ska vara inlåsning. Ord kan inte beskriva hur trött jag är på daltet och gullandet med grovt kriminella i Sverige. Offret och anhöriga ska ha upprättelse i första hand, förövarens känslor är inte viktiga!

Nu darrar minsann hjärnisarna på läppen. POH är ju pinsam! Men annat kanske jag inte ska förvänta mig...
ja-offret glöms bort, alltid. vad är det för fel på oss människor ?
är så glad att dessa åkte fast, trodde att de kanske skulle slippa undan, sker nog allt för ofta.
Citera
2016-08-01, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nej- du har mera stil än så-hedrande för offret att du går dit.
dessa personer har "spottat,förnedrat och plågat sitt offer"- nu sitter de vid skampålen-
så vi får vara nöjda med rättskipning på det civiliserade sättet.mvh.

Ja, det är den största anledningen, att hedra Madde.
Stå upp för henne

Och ja, nog tror jag att när fup kommer detta hjärngäng bli bespottade verbalt av alla!
Tror inte de får det lätt efter avtjänat straff heller. Vart de än kommer, så är de gansters, hjärngänget..
Citera
2016-08-01, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spettish
Jag vet, tänkte samma sak när jag skrev det.. Hur fn ser en mördare ut? Jonna Henriksson såg inte heller ut som en styckmördeska. Dumt uttryckt av mig!
jo nu när man vet vad Jonna gjort så helt plötsligt ser hon ju ut som en samvetslös styckmördare.
Och så detta gänget- nu när vi vet vad de gjort, typiska såna !
Trodde B. H skulle bli Hinsan-tjej, men hon är bara 17
Citera
2016-08-01, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Ja, det är den största anledningen, att hedra Madde.
Stå upp för henne

Och ja, nog tror jag att när fup kommer detta hjärngäng bli bespottade verbalt av alla!
Tror inte de får det lätt efter avtjänat straff heller. Vart de än kommer, så är de gansters, hjärngänget..
De flyttar runt i Sverige och byter namn, men som du tror- sanningen om deras brott kommer alltid
att förfölja dem.
Citera
2016-08-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mielke
Da det begynner å bli en hel del personer innvolvert i denne suppa (hve faen kunne tro "hjernegjengen" skulle være så stor som en hjernesvulst?!) og det har vært en del forandringer av hva enkeltpersoner er mistenkt for i tillegg til at et par er satt på fri fot (fortsatt som mistenkte dog), så tenkte jeg det kunne være lurt å sammenstille en ny overikt over de innvolverte i vårt kjære (ironivarsel) hjernegjeng:

Bassert på hva SVT sier i disse to artiklene
Fyra personer begärs omhäktade
Tre omhäktade i mordhärva
og hva vi vet siden tidligere i tråden, har jeg kommet frem til følgende liste som jeg tror er korrekt. Har noen rettelser eller flere detaljer så hjelp gjerne til (alternativt kanskje oversette til svensk )

Forlenget varetekt (Omhäktade) i to uker 2016-07-29:

Dan*el V*berg W*hlgren (*=i,i,a) f. 19950330
Omhäktad mt för mord

Erica Axelsson f. 1986
Omhäktad mt för medhjälp til mord.
(tidligere mt för underlåtenhet att avslöra brott)

D*n M*lmberg (*=a) f. 19790614
Omhäktad mt för medhjälp til mord.
(tidligere mt för underlåtenhet att avslöra brott)

P*r-Ol*v Höfflin*r (*=e,o,e) f. 19701006
Fortsatt häktad mt for mord

De fem som tidligere er varetektsfengslede (Häktade) i 4 uker frem til ca. 12. August (Har noen presis dato?):

Benit* Hokk*nen (*=a) f. 19951213
Häktad mt för mord

Annel* L*ndström (*=i) f. 19941130
Häktad mt för mord alt. medhjälp till mord.

Mart*n* Brol*ng (*=i) f. 19930518
Häktad mt för mord

Joak*m Hessl*ng (*=i)f. 19900621
Häktad mt för underlåtenhet att avslöja brott
(Personoversikten på førstesida i tråden sier häktad 160706 mt för mord mens bildeoversikten sier mt för underlåtenhet att avslöja brott, har ikke lyktes med å få frem korrekt info vedr. mistanke.)

M*ts H*din (*=a,i) 19711120
Häktad mt för mord

Satt på fri fot men fortsatt mistenkte:

Mar*e J*smo (*=i) f. 19870510
Satt på fri fot 160704. Fortsatt mt för underlåtenhet att avslöra brott

Mar*e Er*ksson (*=i) "LME" f. ????????
Satt på fri fot 160729. Fortsatt mt för underlåtenhet att avslöra brott
Tack för sammanställning av uppgifter o namn, är detta mordet känt i Norge redan ?
Citera
2016-08-01, 18:48
Medlem
Citat:
De flyttar runt i Sverige och byter namn, men som du tror- sanningen om deras brott kommer alltid
att förfölja dem.

MBs far ändrade sitt namn och flyttade till Danmark. Det ligger lite i släkten för hjärngänget, så de kan antagligen få tips på hur man hanterar svåra situationer. Kan bli rusning till tågstationen när de alla släpps fria.
Citera
2016-08-01, 18:54
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
jo nu när man vet vad Jonna gjort så helt plötsligt ser hon ju ut som en samvetslös styckmördare.

Nej, BH är 20 (född 951213). Men det kanske krävs 21 för att få ett ordentligt straff?
Citera
2016-08-01, 18:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Nej. Hon är född 1995.
Citera
2016-08-01, 18:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Nej, BH är 20 (född 951213). Men det kanske krävs 21 för att få ett ordentligt straff?

Man håller väl ned det på utmätta straffet. Det är lag att det ska beaktas vid straffmätningen.
Citera
2016-08-01, 19:16
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Man håller väl ned det på utmätta straffet. Det är lag att det ska beaktas vid straffmätningen.

Ja, det finns ju någon slags ungdomsrabatt. Har aldrig fått klart för mig hur länge man räknas som ung i juridiska sammanhang dock. Vore verkligen surt om flera i det här gänget får straffrabatt...
Citera
2016-08-01, 19:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Ja, det finns ju någon slags ungdomsrabatt. Har aldrig fått klart för mig hur länge man räknas som ung i juridiska sammanhang dock. Vore verkligen surt om flera i det här gänget får straffrabatt...
BH är under 21 så hon kan inte dömas till livstid...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in