Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-01, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
När jag pluggade på ett s.k. liberal arts college i PA hade jag inte fullt stipendium, så jag fick jobba i biblioteket bl.a. för att finansiera. Min helt anekdotiska erfarenhet var att Brad och Chad och Chet och allt vad de hette som betalade full hutlös tuition ur föräldrarnas fickor eller sina trust funds inte jobbade ihjäl sig akademiskt. De visste att de kunde betala sig in på vilken grad school de ville ändå. En av mina kursare där på biblioteket beskrev deras college-upplevelse som "day camp for assholes".

Donald kan säkert ha lagt pannan i djupa veck och studerat hårt, disciplinerat och effektivt. Det går ju inte att utesluta. Men jag skulle tro att Donald nog mer var en kille som jagade townies och hade en fattig slav som skrev hans papers.

Tro kan man alltid göra men vi vet inte mer än att han är en framgångsrik miljadär.
2016-08-01, 17:56
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Så du avskyr honom men har inte sett och hört honom?

Han är riktigt kul! Representative från NY, en rätt stor figur utan att vara tjock, lätt läspande. Pratar snabbt. Är såpass senior att han blir kvar där tlls han blir talman nån dag

EDIT: Vanligt återkommande gäst hos Bill Maher

Citat:
Citat bludderbladder:
Kom jag på dig att ljuga nu igen. Verkar vara det enda du gör. Jag ville ha bevis för ditt påstående att han var jude och att denna gifta man var bög. Tog du det bara ur röven som allt annat du svamlar om?
Hade dock varit intressant om det stämde med tanke på hur dysfunktionella paret Clinton är. Så länka gärna källor.

Trumps supportrar påminner en del om sin lille maskot. Barney Frank har varit en av Trumps fränaste kritiker, men även stenhård mot Bernie-folket. Jag förstår att du och Trump inte gillar honom.

Men du, bludderbladder, kan vi vara överens om att det var du som ljög där? Jag hörde aldrig av dig efter att jag lagt upp boken med ISBN-nummer och allt, du vet. Här kommer den igen:

Weisberg, Stuart: Barney Frank: The Story of America's Only Left-Handed, Gay, Jewish Congressman. ISBN 9781558497214. University of Massachusetts Press 2009.
2016-08-01, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Tro kan man alltid göra men vi vet inte mer än att han är en framgångsrik miljadär.

Han gick nästan i konkurs i slutet av 80-talet med hela sitt imperium - och skulle ha gått i konkurs rakt av, om han inte räddats av vissa utländska miljardärkompisar som gav honom kredit och stöd. Kommer inte ihåg ifall det var ryssar eller araber den gången, men det var definitivt den slags utländska moguler som han idag framställer som ett hot mot USA:s framtid.

Naturligtvis är detta inte med i hans redigerade version av sin livssaga.
2016-08-01, 18:06
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Vad menar du? Ryssland har som du själv påpekar rustat upp och invaderat grannländer, det är naturligtvis inget som Hillary accepterar, och hon vill föra en hårdare linje än Obama för att mota olle i grind, det är ju inget fel med det.
Jo, Hillary och Obama accepterar det. Varenda dag. Det är så de har misslyckats med att "styra" USA i 8 år. Demokraternas utrikespolitik, ledd av Hillary, är att alltid ge efter. Ge efter till Ryssland. Ge efter till Turkiet. Ge efter till Iran. Låt fienden diktera villkoren och bara acceptera dem passivt, är Hillarys utrikespolitik. Det är vad Obama och Hillary verkligen faktiskt har gjort. Detta är hennes faktiska track record, hennes "meriter". Med hundratusentals dödade som följd.

Varför tar du upp vulgärpropaganda om vad Hillary ljuger? Hon har aldrig fört någon hård linje inom utrikespolitiken Du vet ju bättre än att trooo på vad crooked Hillary säger samtidigt som hon tar emot mångmiljonmutor från världens allra mest korrumperade tyrannier, gulfstaterna. Vad får dig att inbilla dig att hon skulle föra en hård politik mot de som mutar henne till girig politisk mångmiljonär? Kom igen, hitta på en förklaring till varför hon skulle vilja göra det som hon hittills aldrig har gjort. Kom igen! Hur svårt är det att förklara?
2016-08-01, 18:16
Medlem
PsychoPaulsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Kom igen, hitta på en förklaring till varför hon skulle vilja göra det som hon hittills aldrig har gjort. Kom igen! Hur svårt är det att förklara?

Jag förstår verkligen varför man kanske inte gillar Donald Trump, men hur kan man gilla Hillary? Det är verkligen helt oförklarligt.
2016-08-01, 18:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Khizr Khan responds to the latest from Trump: ‘Typical of a person without a soul’

Det verkar som att Trumpen har lyckas klanta till det rejält först att först häckla föräldrar till en stupad soldat (Det är inte rekommenderat att göra det i USA)
För att sen svamla om att Trump minsann också har gjort "uppoffringar.

Nu har Trumpen ännu en gång svamlat när han skulle göra en "ursäkt"

Kahns svar på trump

Kahn hade mindre smickrande ord om Trumpen

https://www.washingtonpost.com/politics/khizr-khan-responds-to-the-latest-from-trump-what-he-said-originally--that-defines-him/2016/07/31/450f78dc-56d6-11e6-b7de-dfe509430c39_story.html

http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/trump-till-soldatens-far-jag-har-gjort-uppoffringar/

Trumps värsta fiende är hans ego och hans tunna hud, den karln har ett lika stort ego som han är tunnhudad (han ger åtminstone det skenet)
2016-08-01, 18:20
Medlem
godhetsapostelns avatar
Trump läste väl något år i östeuropa (tjeckoslovakien?) så någon partynisse tycker jag ni skall glömma direkt...plus ivy-league.

ANLEDNINGEN TILL ATT Trump inte kursade var att han skulder va så enorma att ingen vågade begära honom i konkurs och överta värdelösa tillgångar (och därmed skriva ner bankens tillgångar och starta en ond spiral där bankerna måste minska sin utlåning och kräva in ännu fler lån och så vidare i all oändlighet). Han var to big to fail helt enkelt. Vi har sett samma sak i sverige med GP/stampen där bankerna inte vill ta över värdelösa (osäljbara) tryckerier eller skriva ner sina tillgångar (nu har man en låtsasfodran man aldrig får tillbaka på tillgångssidan).
Ekonomi är svårt- Ännu svårare när banker får lov att skapa pengar ur tomma luften. Se-banken lär ha 500-miliarder i gamla derivatförluster dom bara rullar runt i böckerna som om inget hänt. Det funkar så länge ränterna är rekordlåga.
2016-08-01, 18:29
Medlem
bludderbladders avatar
Tror Trump vill se lite Rysslands korrespondans i nästa Hitlary batch från Wikileaks. En sak är säker med de nya uppgifterna om Skolkovo är att Hitlary sket i det blå skåpet ang Trumps i det närmaste obefintliga rysskopplingar.

Citat:
Trumps supportrar påminner en del om sin lille maskot. Barney Frank har varit en av Trumps fränaste kritiker, men även stenhård mot Bernie-folket. Jag förstår att du och Trump inte gillar honom.

Men du, bludderbladder, kan vi vara överens om att det var du som ljög där? Jag hörde aldrig av dig efter att jag lagt upp boken med ISBN-nummer och allt, du vet. Här kommer den igen:

Weisberg, Stuart: Barney Frank: The Story of America's Only Left-Handed, Gay, Jewish Congressman. ISBN 9781558497214. University of Massachusetts Press 2009.

Jag pratar om Hillarys VP som du anklagade för att vara bög och sen hittar på att du menar denna nisse. Vet inte varför du vill bli överbevisad om att du är en lögnare.
2016-08-01, 18:46
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Tror Trump vill se lite Rysslands korrespondans i nästa Hitlary batch från Wikileaks. En sak är säker med de nya uppgifterna om Skolkovo är att Hitlary sket i det blå skåpet ang Trumps i det närmaste obefintliga rysskopplingar.

Trump har betydande kopplingar till Ryssland, och det är minst sagt suspekt att han ljuger om att han inte pratat med Putin. Den tydligaste kopplingen är naturligtvis Paul Manafort och hans kopplingar till Yanukovych-regimen, samme man som i dagarna ljög och sade att han inte var ansvarig för ändringarna i GOPs plattform visavi Ukraina.

Detta börjar verkligen bli en fråga på riktigt nu, men det är ändå inte på minsta sätt lika allvarligt som hela debaclet med krigshjälten. Veteranorganisationer, soldatmödrar, republikaner och vanligt folk tycker INTE om den typen av argumentation, och det har snabbt börjat visa sig nu.
2016-08-01, 18:53
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Trump har betydande kopplingar till Ryssland, och det är minst sagt suspekt att han ljuger om att han inte pratat med Putin. Den tydligaste kopplingen är naturligtvis Paul Manafort och hans kopplingar till Yanukovych-regimen, samme man som i dagarna ljög och sade att han inte var ansvarig för ändringarna i GOPs plattform visavi Ukraina.

Detta börjar verkligen bli en fråga på riktigt nu, men det är ändå inte på minsta sätt lika allvarligt som hela debaclet med krigshjälten. Veteranorganisationer, soldatmödrar, republikaner och vanligt folk tycker INTE om den typen av argumentation, och det har snabbt börjat visa sig nu.
Länka gärna Trumps påstådda kopplingar och bevis på när han skall ha pratat med Putin.
2016-08-01, 18:53
Medlem
Klockrent av Dick Erixon om Trump vs Clinton angående vem som "farligast":

http://erixon.com/blogg/2016/08/hillary-clinton-den-varste-krigshetsaren/

Citat:
Det är sällan man hör det, så det måste rapporteras här i bloggen. Under veckomagasinet “Dateline London” i BBC i helgen, där en panel med utrikeskorrespondenter från olika delar av världen medverkar, framförde den algerisk-franska journalisten Nabila Ramdani, till alltmer högljudda protester från kollegorna runt bordet, varför det inte stämmer att Donald Trump är “det största hotet mot världen”, som de andra journalisterna var rörande överens om:

- Nej, det stämmer inte. Hillary Clinton kan bli ett mycket värre hot mot stabiliteten och säkerheten i världen än Donald Trump. Hans utrikespolitik är klar. Han vill återgå till en form av republikansk isolationism, medan Clinton är en krigshetsare som kommer att fortsätta Obamas aggressiva drönarattacker och reta upp Putin. Hon fick Obama att invadera Libyen, vilket ledde till mordet på den amerikanske ambassadören.

Att de andra journalisterna nästan började skrika för att tysta henne, gav en god illustration på hur groteskt vinklad journalistkåren numera är. De kan inte längre ens diskutera om någonting, de ska köra ner sin egen privata uppfattning i halsen på tittare och läsare. De är inte längre journalister utan borde bli kallade det som de är: propagandister.

Tycker det själv är så tröttsamt att höra människor som enbart läst svenska vänsterliberala tidningar påstå att "Trump är ett hot mot världsfreden" etc...
Senast redigerad av NeoFlexer 2016-08-01 kl. 18:56.
2016-08-01, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Vad är det som snabbt börjat visa sig nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in