2016-07-28, 19:57
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Rådjuret har inga ljus i hornen, det är ljusstakar på bordet bakom rådjuret.

Attans också! Då får de va...
Citera
2016-08-01, 09:27
Medlem
Moffins avatar
http://www.svenskfast.se/hus/ostergotland/linkoping/linghem/larksangsvagen-16/136034#bilder

Har det här varit uppe? Häftigt att det går att liksom öppna taket, även om jag funderar på hur det rent praktiskt går till, och hur blir det med snö på vintern?

Inte ofta jag känner att "där vill jag flytta in" men nu var det faktiskt så, även om planlösningen känns något svårmöblerad. Sen är det nog åtminstone till 10% endast för persikoträdet
Citera
2016-08-01, 09:52
Medlem
Chugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
http://www.svenskfast.se/hus/ostergotland/linkoping/linghem/larksangsvagen-16/136034#bilder

Har det här varit uppe? Häftigt att det går att liksom öppna taket, även om jag funderar på hur det rent praktiskt går till, och hur blir det med snö på vintern?

Inte ofta jag känner att "där vill jag flytta in" men nu var det faktiskt så, även om planlösningen känns något svårmöblerad. Sen är det nog åtminstone till 10% endast för persikoträdet

Jösses! Hela huset ser ju ut som en hotellobby, ofantligt med döda och oanvändbara ytor. Kan säkert smattra fint när det regnar men känns som en riskkonstruktion när det kommer till fukt och energi. Dock är den specifika energianvändningen inte så extremt hög som jag hade förväntat mig: 67 kWh/kvm/år.
Citera
2016-08-01, 11:14
Medlem
Citat:

Kan inte förstå hur man för det första kan vilja ha en sådan stor öppen yta mellan kök och vardagsrum, och för det andra hur man tänkte när man dessutom la sten på golvet. Om man nu absolut ska ha stor öppen planlösning så vill man väl ha det lite varmt iaf? Ett genomgående trägolv och någon "mysig" (i brist på bättre ord) soffgrupp hade ju räddat hela rummet. Nu är det istället en ekande hotellobby....
Citera
2016-08-01, 11:42
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chugi
Jösses! Hela huset ser ju ut som en hotellobby, ofantligt med döda och oanvändbara ytor. Kan säkert smattra fint när det regnar men känns som en riskkonstruktion när det kommer till fukt och energi. Dock är den specifika energianvändningen inte så extremt hög som jag hade förväntat mig: 67 kWh/kvm/år.

Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Kan inte förstå hur man för det första kan vilja ha en sådan stor öppen yta mellan kök och vardagsrum, och för det andra hur man tänkte när man dessutom la sten på golvet. Om man nu absolut ska ha stor öppen planlösning så vill man väl ha det lite varmt iaf? Ett genomgående trägolv och någon "mysig" (i brist på bättre ord) soffgrupp hade ju räddat hela rummet. Nu är det istället en ekande hotellobby....

Äh jag gillar det! Misstänker även att det ser större ut än vad det är, det brukar vara så med mäklarbilder. Sedan kan man ju fundera över hur det är i praktiken som sagt. Tycker också att huset inte kändes så fasligt stort vilket annars är ett "problem". Jag tycker överlag det är svårt att hitta hus som är trevliga och lite luftiga utan att de är enorma med typ 8 sovrum och 5 badrum (och sjuhundra soffor). Förstår faktiskt inte. Är det verkligen så många som har som dröm att bo så otroligt stort? Jag tycker personligen att det mest blir jobbigt att möblera (därav alla dessa rum som enbart innehåller "sittplatser") och säkert drygt att städa med
Citera
2016-08-01, 12:31
Medlem
E30s avatar
Citat:

Hah! Första huset jag ser som går att cabba ner.

Huset måste ha byggts för någon verksamhet? Märklig arkitektur överhuvudtaget för en privatbostad. Finns även en stor aluminiumramp för rullstolar, kanske inte vad varje människa har.
Citera
2016-08-01, 12:43
Medlem
E30s avatar
När vi ändå är inne på runda hus:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-braas-vaxjo-kommun-braas-eskilso-1-9251095
Citera
2016-08-01, 12:44
Medlem
Chugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E30
Hah! Första huset jag ser som går att cabba ner.

Huset måste ha byggts för någon verksamhet? Märklig arkitektur överhuvudtaget för en privatbostad. Finns även en stor aluminiumramp för rullstolar, kanske inte vad varje människa har.

På kartan längst ner ser man att det är tre stycken likadana på rad men det utesluter ju inte att det är anpassat för något särskilt.
Citera
2016-08-01, 14:58
Medlem
Moffins avatar
Kan väl bidra med en till: https://object.highestate.se/26156-hunnestads_byvag_129.html#pictures

Jag (och många med mig tror jag) har väldigt svårt för det här plottriga men massa grejer överallt, tycker det ser stökigt ut. Sedan har jag en fördom om att folk med många hundar gärna bor såhär av någon anledning.. Och på bilderna är det ju en hel del matskålar också, tänker att det lär stinka i hela huset också, troligtvis har jag dåliga erfarenheter från uppväxten om "hundfolk"

Det är en väldans massa mattor med, inklusive sovrummet där det ju redan ligger en heltäckningsmatta.. Men köket tar nog priset ändå. Nog för att jag tycker om rosa men inte sådär, och absolut inte tillsammans med det golvet och furutaket.
Citera
2016-08-01, 16:35
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Det är golvvärme under marmorgolvet. Direktverkande el i resten av huset.
Citera
2016-08-01, 16:39
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E30
När vi ändå är inne på runda hus:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-braas-vaxjo-kommun-braas-eskilso-1-9251095

Det här huset hade jag gärna haft som sommarhus om det funnits någon annan stans :-)

Mycket att fixa och säkert väldigt smal trapp men väldigt roligt.
Citera
2016-08-01, 16:42
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Kan väl bidra med en till: https://object.highestate.se/26156-hunnestads_byvag_129.html#pictures

Jag (och många med mig tror jag) har väldigt svårt för det här plottriga men massa grejer överallt, tycker det ser stökigt ut. Sedan har jag en fördom om att folk med många hundar gärna bor såhär av någon anledning.. Och på bilderna är det ju en hel del matskålar också, tänker att det lär stinka i hela huset också, troligtvis har jag dåliga erfarenheter från uppväxten om "hundfolk"

Det är en väldans massa mattor med, inklusive sovrummet där det ju redan ligger en heltäckningsmatta.. Men köket tar nog priset ändå. Nog för att jag tycker om rosa men inte sådär, och absolut inte tillsammans med det golvet och furutaket.

Jisses Visserligen är det boverket och säkert bilder tagna av ägaren men det är ju så plottrigt att man inte ser rummen för alla prylar. Intressant med flaskan under sängen i sovrummet. Är det en läskflaska eller?

Jag inser att jag har fördomar mot folk med drömfångare på central plats i bostaden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in