2016-07-13, 17:47
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Med största sannolikhet var inlägget du citerade ironiskt, självklart vet de flesta under 18 inte vem Frank Andersson är.

Jag tror du har fel i det påståendet. Systrarna Kallur, Zlatan, Charlotte Kalla, Peter Forsberg osv. är alla födda på 70- och 80-talen. Dessa är väldigt kända, och självklart blir de mindre uppmärksammade när de slutar vara aktiva. Tror till exempel att det är svårare att nämna idrottsprofiler från 50- och 60-talen utan att behöva tänka till.

Nu tänkte jag inte direkt på de som är födda då utan de som "alla" kände till på 70 och 80-talen.

Thomas Magnusson, skidor, världsmästare
Stellan Bengtsson, pingis, världsmästare
Gunnar Larsson, simning, världsmästare OS-guld
Bernt Johansson, cykling, OS-guld
Håkan Carlqvist, Motocross, världsmästare
Tomas Gustavsson, skridskor, OS-guld

Osv, hur mycket som helst och i stort sett ingen i Sverige visste inte vem dom var. Dom var rikskändisar på hög nivå. Dagens ungdomar vet väl ungefär vem Zlatan är och lite till.
2016-07-14, 22:18
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruFramFall
Nej, det tror jag bestämt inte att jag är. Det är inte direkt någon "andrahandsinformation" heller.

Jo, du är felinformerad. Frank har inget ägarskap i LeoVegas.
2016-08-01, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Frank är en av vår främsta idrottsman genom tiderna och förtjänar all respekt.

Respekt? Han är väl den av 56orna som varit mest skandalomsusad, BB inräknad.
Ett klipp från Expressen från en del som skrevs om honom och inte hade med brottning att göra:

#Frank Andersson reste till EM i Turkiet, i maj 1977. Det fick fem andra brottare att bojkotta landslaget. Orsaken: brottarstjärnan hade dessförinnan struntat i ett träningsläger, skyllt på en skada – och i stället åkt till Jugoslavien för att spela poker-SM.
#Frank Andersson har erkänt att han använt droger – allt från anabola steroider till kokain. 1991 åkte han fast i tullen i Oslo med steroider i bagaget.
#Frank Andersson hade precis fått sin bronsmedalj i OS i Los Angeles 1984. Han bytte om och tog en taxi – till ett kokainparty. Bronsmedaljen skänkte han bort till taxichauffören.
#Frank Anderssons krogsatsning blev en flopp. Restaurangen Champs i Malmö gick i konkurs.
1986 dömdes Frank Andersson av tingsrätten till böter för ringa misshandel efter ett bråk utanför en krog i Stockholm
OSV OSV
Träffade honom på krogen själv för många år sedan och intygar om att han har eller hade dåligt ölsinne som fan. Djävligt stöddig och otrevlig
2016-08-01, 05:32
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Respekt? Han är väl den av 56orna som varit mest skandalomsusad, BB inräknad.
Ett klipp från Expressen från en del som skrevs om honom och inte hade med brottning att göra:

#Frank Andersson reste till EM i Turkiet, i maj 1977. Det fick fem andra brottare att bojkotta landslaget. Orsaken: brottarstjärnan hade dessförinnan struntat i ett träningsläger, skyllt på en skada – och i stället åkt till Jugoslavien för att spela poker-SM.
#Frank Andersson har erkänt att han använt droger – allt från anabola steroider till kokain. 1991 åkte han fast i tullen i Oslo med steroider i bagaget.
#Frank Andersson hade precis fått sin bronsmedalj i OS i Los Angeles 1984. Han bytte om och tog en taxi – till ett kokainparty. Bronsmedaljen skänkte han bort till taxichauffören.
#Frank Anderssons krogsatsning blev en flopp. Restaurangen Champs i Malmö gick i konkurs.
1986 dömdes Frank Andersson av tingsrätten till böter för ringa misshandel efter ett bråk utanför en krog i Stockholm
OSV OSV
Träffade honom på krogen själv för många år sedan och intygar om att han har eller hade dåligt ölsinne som fan. Djävligt stöddig och otrevlig
Inget i ditt inlägg säger något om Frank som idrottsman som jag säger att han ska ha respekt för. Du är ointelligent
2016-08-01, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Inget i ditt inlägg säger något om Frank som idrottsman som jag säger att han ska ha respekt för. Du är ointelligent

Du skrev att han var en duktig idrottsman och därför förtjänade respekt. För att förtjäna respekt krävs det en hel del mer i mina ögon, det räcker inte med att vinna OS i brottning. Min respekt har han inte

Missade du första delen av det jag skrev?
Frank Andersson reste till EM i Turkiet, i maj 1977. Det fick fem andra brottare att bojkotta landslaget. Orsaken: brottarstjärnan hade dessförinnan struntat i ett träningsläger, skyllt på en skada – och i stället åkt till Jugoslavien för att spela poker-SM.
Senast redigerad av Golden-Tie 2016-08-01 kl. 08:49.
2016-08-01, 15:33
Medlem
Bret-Harts avatar
Han känns lite som idrottens svar på Yngvie Malmsteen
2016-08-01, 18:26
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Du skrev att han var en duktig idrottsman och därför förtjänade respekt. För att förtjäna respekt krävs det en hel del mer i mina ögon, det räcker inte med att vinna OS i brottning. Min respekt har han inte

Frank Andersson reste till EM i Turkiet, i maj 1977. Det fick fem andra brottare att bojkotta landslaget. Orsaken: brottarstjärnan hade dessförinnan struntat i ett träningsläger, skyllt på en skada – och i stället åkt till Jugoslavien för att spela poker-SM.
Vad kan man göra mer än att vara världens bästa brottare?
2016-08-01, 19:40
Medlem
Och numera...:
http://www.hamnen.se/artiklar/nyheter/frank-anderssons-bat-i-hogfartsdrama-vid-sandhamn.html
Citat:
Det var säkerligen fallet för föraren ombord på Frank Anderssons Baja 35 med dubbla V8-maskiner på vardera 825 hk.

I videon ser det ut som att han gasar för fullt och trimmar ut dreven max precis innan båten träffar en stor våg och lyfter med fören rakt upp mot skyarna.
"Landningen blir högst otrevlig och föraren tappar kontrollen."
2016-08-01, 19:48
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Det är klart att det måste vara svårt för de andra att Frank kommer skadad på morgonen och brottar ner dem, efter att ha spelat poker och knullat Barbro hela natten.
2016-08-01, 20:56
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Och numera...:
http://www.hamnen.se/artiklar/nyheter/frank-anderssons-bat-i-hogfartsdrama-vid-sandhamn.html

"Landningen blir högst otrevlig och föraren tappar kontrollen."
Oj oj, kunde slutat illa för flera där.
Men 'franks båt', menas det att det var båten han var på? Han känns inte som en båtmänniska riktigt så har svårt att tänka mig att han äger en sån båt. Dom ägare till större båtar jag känner lägger ner oerhört mycket tid och pengar på båtarna och han känns inte båtkompatibel..
2016-08-02, 01:28
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Oj oj, kunde slutat illa för flera där.
Men 'franks båt', menas det att det var båten han var på? Han känns inte som en båtmänniska riktigt så har svårt att tänka mig att han äger en sån båt. Dom ägare till större båtar jag känner lägger ner oerhört mycket tid och pengar på båtarna och han känns inte båtkompatibel..

Kolla in Göta Kanal.
2016-08-02, 10:44
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Kolla in Göta Kanal.
Det har jag inte riktigt tid med och dessutom har jag sett den, men vad händer där menar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in