Citat:
Ursprungligen postat av
dp33k981
Anna Hage pratar ju om en 'vaktmästare från Skandia' som var i färd med att dra Olof Palme i benen för att lägga honom i huvudstupa-läge. SE som kom från Skandia, hävdar ju att han var framme i princip direkt efter mordet och hjälper till med att försöka lägga Palme huvudstupa.
Jag har fått för mig att han ska ha svårt att hinna med allt och sen vara tillbaka på mordplatsen så kort tid efter mordet. Ovanpå allt känns det som att han haft mycket lite tid på sig innan mordet också enligt stämpelklockan. Då någon eller några andra vittnen talar om att man sett en man stå och vänta vid dekorimahörnet någon minut i alla fall....
Vem som helst kan kliva fram och säga att man kommer från skandia och dra OP i benen. Särskilt när det inte görs någon kontroll bland vittnena om vem som sett vem, var dom stog och hur dom kom dit. Sådant frågas inte om i förhören. Man utgår i förhören om att GM är ensam, inga andra i omgivningen r inblandade. Fast det har man ju rimligen inte en jävla aning om våren 1986. Eller borde inte ha det i alla fall... Men ändå utreds alltså inte inte detta.
Det finns vad jag vet inga spår av att man skall ha frågat den kvinliga polis som tog upp namn och nummer på vittnena om hon sett SE. Han själv säger sig ha talat med en kvinlig polis som snoppat av honom med att "vi har redan en massa bra vittnen" och sedan struntat i att ta upp hans uppgifter.
I alla nomrala sammanhanga borde en kontorll av detta ha gjorts. Det kanske har gjorts, men det sysnt inte utåt på något sett. Ännu ett av polisens många misstag som man inte vill tala om.