Citat:
Ursprungligen postat av
MeanME
Jag som är en riktigt cynisk fan ser enbart detta som ett sätt för att skapa en bra "aftermarket" för uttjänta mjölkkor utan att för den sakens skull ha smakat på köttet.
Har lite svårt att köpa att köttet från uttjänta mjölkkor skulle vara så fantastiskt genom lite betande och all avel på köttproducerande kor skulle vara rätt så menlös...
Vad tror du?

Nja, fan vet om planetens toppkockar är så lättledda att de skulle hylla sånt kött om det inte var så bra som det påstås...
Jag är ju vegetarian och detta till väldigt stor del på grund av att jag inte gillar kött, så för min del spelar det ingen direkt roll, men jag är väl egentligen ganska partisk. Jag äter det inte, jag tjänar pengar på det...
Men jag ser det definitivt som en fördel
om det skapas en seriös "aftermarket" istället för att köttet inte tas tillvara på något "vettigt" sätt och att korna även får ett "trevligare tid" efter att de slutat producera mjölk och innan de går till slakt ser jag som något positivt; det gynnar ju alltså "alla" led.
Det är väl inte så mycket mer att göra än att prova själv om du faktiskt vill veta...
Det finns en hel del svenskproducerat nöttkött från mjölkkor som har fått hänga 100 dagar eller mer att få tag på om man bara vet var man ska leta.