Citat:
Ursprungligen postat av
najas
Haha, du var mig en dum jävel!
Du hakar alltså upp dig på att jag skrev "i princip bättre överallt" och är nu upprörd över att jag (vad du tror) inte besökt alla världens länder. Det är ju sagolikt kul
Aspie much?
Det var visst en öm tå det här, undrar varför...
De flesta andra som inte har Aspbergers förstår att man diskuterar utifrån sina erfarenheter och de länder man har kötterfarenhet från. Det som inte är idioter kommer inte dragandes med världens länder och territorier
Ahh, det är så du reagerar när du blir påkommen med att överdriva och hitta på i forumet...
Då blir den som påpekar detta automatiskt,
en dum jävel,
en Aspbergare,
en idiot,
och man har trosorna i kläm.
Och detta ens innan du börjat argumentera...
Sen tillkommer trång skalle.
Ja, det var ju en lustig retorik du begagnar dig av.
Och ja du, jag undrar också för vem detta vart uppenbart väldigt känsligt?
...
Citat:
Men, visst, för att du inte ska få trosorna i kläm så kan jag formulera det så här i stället: Av alla de länder jag bott i längre tid (3 mån - 1.5 år) och haft egen mathushållning och därför köpt och tillagat kött har köttet varit betydligt bättre än i Sverige. Det är i dagsläget 12 olika länder i Australien, Sydamerika, Afrika och Europa. Jag noterade att du inte svarade på min fråga om var du köpt kött och tillagat. Istället kom du med dina semesterresor.
Men sådär ja du ger mig helt rätt i min kritik och det krympte från tiotalet länder till 12.
Så ställer man det i förhållande till din tidigare utsaga att:
Citat:
Enligt mig så är enda möjligheterna att inte inse hur dåligt (dvs trist rent smakmässigt) svenskt kött är i jämförelse med i princip allt annat i världen att:
Så vart det mest av allt en liten tummetott kvar av det hela eller hur?
Förstår att du tyckte det vart väldigt, väldig genant.
12 länder är ett väldigt litet urval att från detta hävda att svenskt kött är sämre än i princip allt annat kött i världen. Och sedan hävda att om man inte tycker som du så beror det på:
1) man aldrig har varit utanför Sveriges gränser
2) man är jävig genom sitt arbete i svensk köttbransch
3) man har inga smaklökar
Och håller man inte med dig blir man tydligen per automatik det du hävde ur dig ovan...
Det är ju enbart skrattretande det du häver ur dig, pajas.
Givetvis så har jag tillagat maten själv.
Citat:
Din semesterresor är som sagt inte så tungt argument i debatten, vilket borde inses lätt...
Förklara gärna är du snäll.
Citat:
Men visst, tar vi med kortare resor också (1 vecka - 2 månader) så tillkommer ytterligare ett 50-tal för min del (har rest i 60-70 länder tror jag). Dock är det endast i undantagsfall jag köpt och tillagat kött på dessa resor men restaurangjämförelser kan ju göras.
Jag pratade om långsemestrar du kanske tycker 1-2 veckor är det

.
Det gör inte jag.
Citat:
Sen verkar du inte få in i din trånga skalle att det är standardsortimentet jag kommenterade, dvs det man kan köpa i random livsmedelsbutik eller slaktare. Återigen så blir dina semesterresor lite meningslösa
Är inte den lokale handlaren jag skrev om ett exempel på att jag avsåg det med? Så för att beskylla folk för att ha svårigheter med sin läsförståelse uppvisar du rätt grava sådana med. Så var försiktig med det då du uppenbart inte är den skarpaste kniven i lådan själv... Du förstår inte problematiken med att hävda att om man bara spenderat en längre tid i 12 länder och uttalar sig generellt om i princip all världens kött så antingen ljuger man, överdriver kopiöst eller fullkomligt saknar att se proportioner.
Utan i stället formligen exploderar du i en samling invektiv för att försöka dölja det faktum att du ljuger och hittar på. Imponerande...
Håll dig till sakfrågorna istället om du kan för det kommer jag i fortsättningen att göra.
Du framstår här bara som en jävla forumclown just nu.