2016-07-28, 11:32
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det kommer inte hjälpa. Journalisterna är så kvasifeministiska att de bara skulle beskriva detta med att MÄN påverkat kvinnorna att välja SD; männen fiskar alltid i grumliga vatten. Dessutom anser samma journalister att både Sentio och Yougov är pajasinstitut, förmodligen för att MÄN lurat i vassen på det grumliga vattnet och manipulerat siffrorna. Det enda som kommer få dessa journalister att erkänna SDs egentliga stöd är valresultat och även då kommer förnekelsen ligga som en blöt filt över deras omdöme och självaste Arnstad kommer bjudas för djuplodande analyser huruvida resultatet beror på manliga förtryckarstrukturer eller om övervintrade nassar från 1939 påverkat svenskens val.

Min gissning är att nästa sentio och yougov ligger kring 30%, men att stödet mycket väl kan ligga högre; stora väljarmassor bland de äldre som röstat S i hela sitt liv har sett Sverige dras ned i skiten på kort tid och de är jävligt sura, men deltar inte i webbundersökningar.

Fast det kan slå fel att att peka ut kvinnor som viljelösa våp. Det är något Åkesson kan använda, det vill säga att han anser att svenska kvinnor är självständiga individer med egen vilja. Svenska kvinnor delar nu inte samma verklighetsbeskrivning som journalister tillsammans F!, vänstern och miljöpartiet. SD är långt större än dessa tre partier tillsammans. Det kan Åkesson också nämna för han har inget hos dessa partier att hämta annat än hat, lögner och förföljelse.
2016-07-28, 11:33
Medlem
Opinionsmätningar visst men det är valresultat som räknas. Det är fortfarande två år kvar till valet. Det gör att paniken inte infinner sig bland de övriga partierna ännu.

Ju närmare valet vi kommer; desto mer kommer de övriga partierna fundera på om det är framtida valresultat vi ser. Med problem som blir mer påtagliga lär ju inte (SD) minska i opinionen direkt. Nu kan man undra var (SD) ligger egentligen. Finns bud från 15-25% ungefär.

Fortsätter trenden och (SD) växer i samma takt som hittils så kanske vi får 20-30% nästa år och 25-35% våren innan nästa val. För att (SD) skall kunna öka måste övriga minska och åtminstone ett par partier måste bli rejält oroliga.

Själv hoppas jag på att den stora förloraren blir (S). Med regelrätt pasokifiering som följd. Visst ifall (S) klappar ihop fullständigt blir det väl (V) som blir vinnaren isåfall men (V) är förmodligen ännu omöjligare samarbetspartner för (M) än (SD).
2016-07-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det kommer inte hjälpa. Journalisterna är så kvasifeministiska att de bara skulle beskriva detta med att MÄN påverkat kvinnorna att välja SD; männen fiskar alltid i grumliga vatten. Dessutom anser samma journalister att både Sentio och Yougov är pajasinstitut, förmodligen för att MÄN lurat i vassen på det grumliga vattnet och manipulerat siffrorna. Det enda som kommer få dessa journalister att erkänna SDs egentliga stöd är valresultat och även då kommer förnekelsen ligga som en blöt filt över deras omdöme och självaste Arnstad kommer bjudas för djuplodande analyser huruvida resultatet beror på manliga förtryckarstrukturer eller om övervintrade nassar från 1939 påverkat svenskens val.

Min gissning är att nästa sentio och yougov ligger kring 30%, men att stödet mycket väl kan ligga högre; stora väljarmassor bland de äldre som röstat S i hela sitt liv har sett Sverige dras ned i skiten på kort tid och de är jävligt sura, men deltar inte i webbundersökningar.

Inga problem, SVT/SR styrs politiskt dvs när de har Björn söder som chef så flyger huvuden snabbt. Fettokakan får gå till frälsis för att äta!

Aftonslampan, Ljugpressen och asylsvenskan är nog inte så kaxiga när presstödet ryker. Ett par små regeländringar bara så har de några hundra miljoner mindre att propagera för.

Helt omöjligt att SD minskar nu, det fullständigt kokar i landet! Flyktingbåten, våldtäkterna, festivaltafsandet allt skylls numera på skithögarna som vällt in. Kvittar egentligen om SD sätter stopp eller ej de andra kommer tvingas skärpa upp alla regler som gäller apor. Klargör de inte detta innan valet kan SD nå långt över 30% i dagsläget bör de ligga på runt 25% som golv tippar jag.
2016-07-28, 11:49
Medlem
Lost-Souls avatar
En liten tröst under OU-torkan är att det kommer bli trevliga ökningar i Augustimätningarna.

2015 ökade SD.s medelvärde från 17,4%(Juni) till 20,7%(Augusti) Hela 3,3 procentenheter upp alltså och då är PK-instituten inräknade. I YouGov ökade de hela 5,1 procentenheter och i Sentio ökade de 4,4 procentenheter under samma tidsperiod.

Får vi motsvarande ökning i år så kommer SD.s medelvärde ligga på ca 23% och hamna på ca 28-30% i Yougov och Sentios mätningar.

Ser ingen anledning till att vi kommer se mindre ökningar i år, tvärtom. Det ser alltså jävligt ljust ut för SD i opinionen, dessa höga nivåer över två år innan valet är riktigt bra och det ska mycket till för att SD inte ska bli ett 30%-parti 2018 med regeringsmakt.
Senast redigerad av Lost-Soul 2016-07-28 kl. 12:30.
2016-07-28, 18:34
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
En liten tröst under OU-torkan är att det kommer bli trevliga ökningar i Augustimätningarna.

2015 ökade SD.s medelvärde från 17,4%(Juni) till 20,7%(Augusti) Hela 3,3 procentenheter upp alltså och då är PK-instituten inräknade. I YouGov ökade de hela 5,1 procentenheter och i Sentio ökade de 4,4 procentenheter under samma tidsperiod.

Får vi motsvarande ökning i år så kommer SD.s medelvärde ligga på ca 23% och hamna på ca 28-30% i Yougov och Sentios mätningar.

Ser ingen anledning till att vi kommer se mindre ökningar i år, tvärtom. Det ser alltså jävligt ljust ut för SD i opinionen, dessa höga nivåer över två år innan valet är riktigt bra och det ska mycket till för att SD inte ska bli ett 30%-parti 2018 med regeringsmakt.

Tror du kan få rätt i din spådom och detta är ju egentligen helt beroende på moderaternas oförmåga/ovilja att agera. De är så oerhört rädda att ta makten, hade jag sympatiserat med M hade jag varit totalt skogstokig.

Centern kommer att balansera på spärren om de fortsätter i samma anda, likaså Liberalerna och Mp. Övriga lär klara sig någorlunda. Tror bla att Kd kommer att flörta något med sd ju närmare valet vi kommer. M lär inte göra något om inte Batra försvinner, åtminstone inte före valet och S har sina hjärntvättade kärnväljare.

Summa summarum, allt är mörkt men det ser ljust ut rörande opinionen.
2016-07-29, 19:14
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Inte bara det. Hos Sentios och Yougovs mätningar är det fler kvinnor som röstar på sd än det är män som röstar på S. SD har fått skit för att de har för få kvinnor och då bör Åkesson dra till med den här jämförelsen för att täppa täppa till truten på journalisterna.
Lite av det som är Åkessons problem, han är inte en supervass debattör.
Jag gillar Åkesson, överslägset den mest trovärdige politikern vi har i svensk politik, men han är inte någon debattekvilibrist och kommer nog aldrig bli.
2016-07-30, 23:16
Medlem
CarteNoirs avatar
Vänskapsskara 2014:
  • Storstadsbo
  • Högskoleutbildning
  • Välbetalda
  • Politiskt insatta

100% Moderaterna

Vänskapsskara 2018
  • Lika
  • Lika
  • Lika
  • Lika

70-80% SD

Säger en hel del om hur saker och ting förändrats. INGEN av ovan beskrivna vänner diskuterade SD som ett alternativ 2014. Idag är det, tyvärr måste jag ändå säga, det enda vi diskuterar
2016-07-31, 14:57
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Intressant med förändringen av oddsalternativ.

På tal om odds, kan man spela på SD att få en viss procentsats i nästa riksdagsval? Tror att man får minst 25%, ett golv ser jag det alltså som i nuläget.
4.50 på över 24% hos Unibet. Lägger ett par hundra redan idag. Kan bara se det sänkas och det markant.
2016-07-31, 14:58
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
4.50 på över 24% hos Unibet. Lägger ett par hundra redan idag. Kan bara se det sänkas och det markant.

Det är ju verkligen Pennys från heaven, gratis utdelning.
2016-07-31, 22:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Personligen spelar jag inte men det här gör att jag blir sugen.
2016-07-31, 22:30
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Personligen spelar jag inte men det här gör att jag blir sugen.

Japp, det var sannerligen bra odds. Läge att spela en dubbel då, Sd + Trump. (Är 99,3% säker på att han vinner nämligen, oavsett mediakriget i Sverige).
2016-08-01, 08:55
Moderator
Tinuviels avatar
Inlägg utbrutna och flyttade till:
(FB) Möten med opinionen

// mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in