Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Man kan inte se Trump som en politiker. Han är värdelös på ljuga och han pratar ojämnt hela tiden. Men så länge han ger ett slag emot etablissemanget så är han OK.
Men Clinton är korrupt och det finns bevis.
Politiker är givetvis ett skällsord i dagsläget (med all rätt, eftersom politiker betyder profitkorrumperat ärkekriminellt svin, typ), men Trump är för ärlig för att vara politiker; han kommer bli en
statsman, vilket är något helt annat än politiker. I den utsträckningen Trump har fel (t.ex. om miljöfrågan), handlar det inte så mycket som att han ljuger som att han bara är allmänt anti-intellektuell (vilket är mycket vanligt bland republikaner, "konservativa" och liknande ideologiskt orienterade fårskallar). Möjligtvis fjäskar Trump för lobbyister som Kochbröderna eller liknande typer, som har en typisk kapitalistiskt orienterad pengar-före-miljön agenda, så att de kanske donerar till republikanska partiet. Att Trump dissade den där currymuslimen vars son dog i Irak, det är bara helt rätt agerat av Trump, och mycket hederligt. Ingen sympati eller empati till muslimer, är kanske något av det bästa med Trump.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Jag tackar för ditt svar, och speciellt för att du bemödar dig med att framställa mig som mainstream. Annars funnes ju risk för att nån skulle tycka att mina idéer är åt det mörkare och extremare hållet. Jag vill förstås att mina idéer ska vara mainstream. Så tack igen för ditt bidrag.
Mainstream är något dåligt:
“Everything great and intelligent is in the minority.” ― Goethe
^^ Jag, inte du, representerar denna minoritet.
Till och med din "daddy vet bäst", alltså Trump själv, på någon av hans rallies (minns ärligt talat inte vilken), sade vid något tillfälle, "I'm beginning to sound mainstream", som om det var något dåligt, vilket det givetvis är, i allra högsta grad.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Så du är alltså assyrier. Jag har alltid undrat vad du var för en filur. Ja, det är ju en sorts vildsint MENA-stil på din retorik.
Det är mer hardcore så:
Running Wild - Ballad of William Kidd:
https://www.youtube.com/watch?v=TIlMNKY3RxI