Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-31, 03:17
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Har ni inte tänk på varför muslimerna stöttar Demokraterna som vänder upp och ned på deras hemland?

Vilket är muslimernas hemland menar du?

Citat:
Har ni inte tänka på att det är många som har dött för USA, varför tog dom då upp en muslimsk familj på DNC när dem kunde ha tagit upp någon annan?

Poängen är att den här unge mannen, kapten Humayun S.M. Khan, som offrade sitt liv då han gjorde sin plikt, är en person vars religiösa bakgrund hade diskvalificerat honom från inresa om Trump fick bestämma. Faderns tal handlade bl.a. om hur många gravstenar på Arlington cemetery har namn som vittnar om de multietniska amerikanska väpnade styrkorna, som vare sig Trump eller någon av hans söner haft något med att skaffa.

Jag vet inte om du har läst "De nakna och de döda" av Norman Mailer, men invandrare och deras avkomlingar har alltid haft en proportionellt större närvaro i armén, flottan och marinkåren än vad "vita" amerikaner haft.
2016-07-31, 03:21
Medlem
FirstGirl-ILoveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Handlar nog inte om vilket, utan om vilka. "Hemland" kan vara både singular och plural. Ett hemland, flera hemland.

Eller du kanske tänkte på det faktum att man kan vara muslim utan att personligen härstamma från Mellanöstern?
Senast redigerad av FirstGirl-ILoved 2016-07-31 kl. 03:23.
2016-07-31, 03:27
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirstGirl-ILoved
Handlar nog inte om vilket, utan om vilka. "Hemland" kan vara både singular och plural. Ett hemland, flera hemland.

Det var ett roligt försvar. TomOfFinland skrev "vänder upp och ned på deras hemland". Inte ens med din grammatiska heroism går det ihop.

Eller menade han alla muslimers respektive hemländer? Indien, Indonesien, Jemen, Gambia. Hur vänder USA upp och ned på Indien?

Det här börjar likna A Confederacy of Dunces...
2016-07-31, 03:28
Bannlyst
Citat:
Jag kanske var otydlig, men det var såklar Mr. Khan jag avsåg som politisk amatör. Han är ju bara en snubbe. Jag menade att det ankommer på en presidentkandidat att kommentera positivt eller inte alls på ett tal av en sådan.

Det är ju republikanerna mot demokraterna, de två största partierna mot varandra. När han Khan talar, så sker det på ett demokratiskt konvent.

Jag tror inte demokraterna skulle bjuda in en republikan att tala på sitt konvent, och vice versa.
Trump representerar republikanerna och ser, skulle jag gissa på, Khans tal som en attack från demokraterna.
Senast redigerad av pent-house 2016-07-31 kl. 04:06.
2016-07-31, 03:30
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Angående Trumps mer eller mindre genomtänkta förslag att ge sig på terroristers familjer, verkar kollektiv bestraffning vara en beprövad metod i t ex Israel och Danmark enligt detta inlägg:

(FB) Franska medier slutar publicera namn & bild på förövare av terrordåd.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Helt riktigt! Trump's klockrena evolutionspsykologiska idé att ge sig på islamoterroristers familjer, är kanske den mest effektiva lösningen (en bättre lösning hade varit att släppa nukes över Mecca och Medina, men nu kan vi ju inte alltid få som vi vill i denna dystopiska värld). Muslimska djur måste få det inbankat i skallen att om de dödar människor, då kommer deras djursläktingar också få betala samma pris. Trump tänker helt rätt här, och jag hoppas att han lyckas genomföra detta utmärkta förslag till punkt och pricka.

Nu hade jag under kvällen funderat på ett bra svar till Frappants gentlemannamässiga inbjudan till vidare debatt. Troligen skjuter jag väl detta i sank nu, men tråden har tagit en ny väg.

EliasAlucard, jag uppfattar dig ofta som lätt galen. Men här håller jag med dig. Det vore en välsignelse om någon kunde kunde radera Mecca från kartan medelst massivt atombombande, och på ett sätt så att det finns precis noll hopp om att det skulle kunna återuppstå.

Detta vore även det barmhärtigaste vi kunde göra mot muslimerna. Att på detta sätt en gång för alla krossa deras tro, innebär att befria dem från deras mentala fängelse. I detta mentala fängelse är de 72 jungfrurna i himmelen och och den eviga tortyren i helvetet en högre verklighet än jordelivet. Skräcken för helvetet och kåtheten inför himmelen (som man som muslim bara är garanterad om man dör i strid) gör att det är meningslöst att döda deras "soldater". Det bryr sig inte ett skit. Tvärtom blir de villigt självmordsbombare. So we have to act accordingly. Vi har inte valt hur det här kriget ska föras, och vilka fiendens svaga punkter är.

Trump kommer såklart inte att radera Mecca med nukes, men han kommer att krossa ISIS, och det är ett viktigt steg i rätt riktning. För precis som Mecca är en viktig symbol för islam, så är Kalifatet det. Vidare innebär Trump en brytning av och ett slut på det onda århundradet 1917-2016 av effeminate amerikansk dominans. "Läser" man mellan raderna så kommer han också att börja omdefiniera den perversa relation som rått mellan USA och Saudiarabien under det onda århundradet, och som har skyddat Mecca.

Trump har till synes övergett idén om att gå efter deras familjer, vi får se... Idén kommer såklart ifrån Israel (precis som det länkats om ovan). Israelerna har inte tid med en massa ömfotat trams, utan agerar i en mycket hotfull verklighet som måste hanteras handgripligen (men det gör vi också lika mycket idag, det är bara att våra ledare är k-o-r-k-a-d-e; och sen är de förstås inte judar, och då har man liksom inte fripass att bete sig "illa").

Idén med de 49+1 kulorna doppade i grisblod (som Trump ofta tar upp) räcker dock långt. Om man som muslim blir skjuten av en kula doppad i grisblod, så hamnar man inte i himlen utan istället i helvetet. Så det funkar bra. Det borde vara standard.

På det hela taget är det lätt att besegra muslimer, om man lämnar den dumamerikanska mentala feminiseringen som präglat det onda århundradet, och gör det mer ā la Churchill. Trump kommer att göra en hel del som får de pudrade hovdamerna att svimma, men han kommer ändå att lägga band på sig. Hans quest blir att krossa ISIS. Någon annan kommer att få ta över det hela därifrån.

En liten historia från Irak-kriget var om de smartare amerikanska trupper som körde in i ett kvarter där man visste att det fanns fullt med jihadister. Lite som i filmen Kelly's Hjältar hade man högtalare på tanksen, som skrek ut på arabiska: "Ni är impotenta bögar" osv. Arga jihadister springer ut på gatan, och man kunde skjuta ner dem. Det finns många enkla sätt att komma åt, och besegra, de här felprogrammerade dumskallarna. Det enda som krävs är viljan. Och Trump har visat att han har den. Och mer behöver han faktiskt inte säga. Vi som fattar, fattar redan. Och de som inte fattar, kommer inte att fatta ändå. Och Trump är en gentleman som inte kör med en massa snack, som i onödan får pudrade hovdamer att svimma hit och dit.

Exemplet ovan är mycket barmhärtigt också, eftersom man på så vis kunde skilja stridande från civila. På samma sätt är krossandet av deras tro, genom krossandet av deras symboler (Kalifatet och Mecca), mycket barmhärtigare än att hålla på att döda deras "soldater" (vilket de ändå inte bryr sig om). Men vi kan gott bry oss mer om människoliv än vad de gör. Men inte så mycket att de fortsätter att vinna över oss.
2016-07-31, 03:33
Medlem
FirstGirl-ILoveds avatar
Citat:
Det var ett roligt försvar. TomOfFinland skrev "vänder upp och ned på deras hemland". Inte ens med din grammatiska heroism går det ihop.

Eller menade han alla muslimers respektive hemländer? Indien, Indonesien, Jemen, Gambia. Hur vänder USA upp och ned på Indien?

Det här börjar likna A Confederacy of Dunces...
USA vänder inte upp och ned på Indien. Man kan tolka saker och ting lite mer generellt, finns väl ingen som tror att USA krigar i alla muslimska länder? Men ett faktum är att de kommer göra vad som helst för att komma åt oljan. De spränger bort hela byar som ligger i vägen. Knappast Trump som ligger bakom det.
2016-07-31, 03:38
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirstGirl-ILoved
USA vänder inte upp och ned på Indien. Man kan tolka saker och ting lite mer generellt, finns väl ingen som tror att USA krigar i alla muslimska länder? Men ett faktum är att de kommer göra vad som helst för att komma åt oljan. De spränger bort hela byar som ligger i vägen. Knappast Trump som ligger bakom det.

Att kriga i enda syfte att appropriera olja och oljekällor råkar faktiskt vara en sorts plan (eller vad man ska kalla det) som Trump på fullaste allvar har pushat för.
2016-07-31, 03:41
Medlem
FirstGirl-ILoveds avatar
Citat:
Att kriga i enda syfte att appropriera olja och oljekällor råkar faktiskt vara en sorts plan (eller vad man ska kalla det) som Trump på fullaste allvar har pushat för.
Finns ingen pålitlig källa på exakt det du påstår nu. Han har säkerligen sagt tveksamma saker i frågan om olja, ja, men vad har den nuvarande presidenten och de föregående presidenterna gjort bättre när det kommer till det?
2016-07-31, 03:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Poängen är att den här unge mannen, kapten Humayun S.M. Khan, som offrade sitt liv då han gjorde sin plikt, är en person vars religiösa bakgrund hade diskvalificerat honom från inresa om Trump fick bestämma. Faderns tal handlade bl.a. om hur många gravstenar på Arlington cemetery har namn som vittnar om de multietniska amerikanska väpnade styrkorna, som vare sig Trump eller någon av hans söner haft något med att skaffa.

Jag vet inte om du har läst "De nakna och de döda" av Norman Mailer, men invandrare och deras avkomlingar har alltid haft en proportionellt större närvaro i armén, flottan och marinkåren än vad "vita" amerikaner haft.

Gissa tre gånger. Du vet exakt vad jag syftar på för länder. Men du leker politiskt korrekt för att jag ska skriva vilket land det är. Detta leder bara till en ytterligare inlägg på forumet, bara för att du inte "förstog".

Haha så gammalt argument. "Hade Trump styrt så hade jag inte kommit in i landet". Det är ingen mänsklig rättighet att få vistas överallt. Dessutom...vilket I-lands problem. Detta argument används i Sverige också "Hade SD styrt så hade jag aldrig kommit inne landet". Vad fan, tror folk att dem är viktiga inför politikernas ögon?

Jag vet att många invandrare har varit i amerikanska armén. Men det är inget argument mot Trump.

Trump en person som har mod att kunna avskaffa muslimsk invandring för att minska muslimsk terrorism.
Men ni verkar tro att ha fri invandring är så jävla viktigt. Inser ni inte att världens ekonomi bygger på att jorden är överbefolkad?

Ni har för fan ingen skam i kroppen. Och ni ser er som goda....
2016-07-31, 04:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Har ni inte tänk på varför muslimerna stöttar Demokraterna som vänder upp och ned på deras hemland?

Har ni inte tänka på att det är många som har dött för USA, varför tog dom då upp en muslimsk familj på DNC när dem kunde ha tagit upp någon annan?

Fattar ni inte att Demokraterna gör vad som helst för att vinna? Dem bryr sig lika mycket som de som dog som muslimfamiljen. Så länge muslimfamiljen kan användas som snyftpropaganda så duger dem.

Har ni tänkt på det? Vem är det som är god här egentligen? Är det ni som är goda?

Det är därför Trump får stöd för han är inte politiskt korrekt efter pengar.

USA borde har rensat samhället på Muslimer efter 9/11, det är stort misstag som gjordes. Hillery är dessutom kriminell har inte gjort ett skit USA, Trump har skapat tusentals jobb och fått USA ekonomi att blomstra. Trump kan bli en ny Reagan. Idioter som Jimmy Carter , Bil Clinton och Obama hör hemma på historiens bakgård.
2016-07-31, 04:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Bloomberg var där.
Han sa på konventet att han var där som en oberoende, och att han stöttar Hillary Clinton. https://www.youtube.com/watch?v=D3Fgv--_IHU#t=10m02s
2016-07-31, 04:13
Medlem
knarkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Han har i dag även levererat de två uppenbara lögnerna att NFL har skickat ett brev om debatt-tiderna till honom och att han avbokat ett möte med Koch-bröderna. Båda sakerna hur enkla som helst att kolla upp, och jag förstår inte varför?

För att han vet att hans supportrar äter upp hans systematiska lögner, alternativt helt enkelt inte bryr sig. Han har blivit en personkult och hans supportrar stödjer han blint.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in