Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-31, 02:32
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Var det inte fadern som startade att attackera Trump? Jag har inte sett det han sa till Trump.

Jag skulle inte kalla det attack, men att polemisera mot en politisk amatör? Trump måste få ont när han duschar med den huden.
2016-07-31, 02:33
Medlem
Pazuzu80s avatar
Jag läste i NYT att Trump svarade "I will release my tax returns after the audit."

http://www.nytimes.com/2016/07/30/opinion/trumps-thunderbolts.html?smid=tw-nytimes&smtyp=cur

Så det pågår revision? Men hur hindrar det honom att släppa tidigare taxeringsbeslut?
2016-07-31, 02:38
Medlem
-Mystics avatar
Trump är långt ifrån perfekt, men bara tanken på att han ska bygga en mur för att stoppa inflödet samt sluta gå globalisternas ärenden är tillräckligt för att få mitt stöd till 100%.

Det senaste med muslimfamiljen vars son dog i ME är riktigt löjligt, Trump är väl kritiskt till krigen i ME, som är helt jävla lönlösa. Deras son dog pga globalisternas intressant, ja verkligen en stor amerikansk hjälte. Familjen har ingen heder i kroppen, när de samtidigt endorsar politiker vars politik var just det som gjorde att de förlorade sin son.
2016-07-31, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Jag skulle inte kalla det attack, men att polemisera mot en politisk amatör? Trump måste få ont när han duschar med den huden.
Han kanske var en politisk amatör, eller framstod som det för ett år sedan innan han annonserade sin kandidatur. Nu, 2016 är Trump är den nominerade kandidaten för republikanerna.
2016-07-31, 02:42
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
Curry-muslimernas son dog dessutom i ett meningslöst krig för Israel, ett krig som Trump motsatte sig och har kritiserat.

Fast han var ju inte direkt mot Irak-kriget? Inte från början åtminstone:
http://www.factcheck.org/2016/02/donald-trump-and-the-iraq-war/

Vidare handlar det inte om några "currymuslimer", det handlar om en amerikansk soldat. Det är fan heligare än äppelpaj för genomsnittsamerikanen.
2016-07-31, 02:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Trump är långt ifrån perfekt, men bara tanken på att han ska bygga en mur för att stoppa inflödet samt sluta gå globalisternas ärenden är tillräckligt för att få mitt stöd till 100%.

Det senaste med muslimfamiljen vars son dog i ME är riktigt löjligt, Trump är väl kritiskt till krigen i ME, som är helt jävla lönlösa. Deras son dog pga globalisternas intressant, ja verkligen en stor amerikansk hjälte. Familjen har ingen heder i kroppen, när de samtidigt endorsar politiker vars politik var just det som gjorde att de förlorade sin son.

Exakt. Vi har kaos i världen grundat på globalism. Och sedan har vi liberaler som är kommunister.

Trump är inte perfekt. Trump är inte politiker alls. Helt okunnig om politik. När Clinton talar så använder hon känslor. När Trump talar så bjuder han upp sin familj och säger hur bra amerikaner är, än fast det har inget med huvudmännet i hans tal. Han bara bjuder upp och sedan pratar han om himmel och jord och samt hur man löser radikala problem på ett billigt och smärtfritt sätt.

Detta är Trump.

Sedan har vi liberaler som älskar globalisternas verk och stödjer de "goda".

Jag hoppas verkligen USA försvagas rejält som världspolis om Trump vinner.
2016-07-31, 02:51
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Han kanske var en politisk amatör, eller framstod som det för ett år sedan innan han annonserade sin kandidatur. Nu, 2016 är Trump är den nominerade kandidaten för republikanerna.

Jag kanske var otydlig, men det var såklar Mr. Khan jag avsåg som politisk amatör. Han är ju bara en snubbe. Jag menade att det ankommer på en presidentkandidat att kommentera positivt eller inte alls på ett tal av en sådan.
2016-07-31, 02:53
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det med Ryssland går det naturligtvis att ha olika uppfattningar om, men det intressanta är naturligtvis vad väljarna anser om det hela. Även om han "var sarkastisk" som han senare hävdade så är ju det relevanta vad folk tycker om det hela.

Väljarna skiter nog i Ryssland. Trots (((medias))) hets så är det muslimer och mexikaner som vanliga vita amerikaner ser som hotfulla och problematiska. Nutida amerikaner är inte som polacker, balter eller svenskar. De är inte paniskt skräckslagna för "ryssen".
2016-07-31, 02:59
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Förklara på vilket vis han har lagt krokben för sig själv. Det han sa om Ryssland o mailen var knappast något uppseendeväckande.

Han har flyttat fokus från eventuellt innehåll i Clintons mejl till sitt betonade egenintresse av att Clinton råkar illa ut, oavsett om detta sker som ett led i Ryskt spionage. Han hade kunnat hålla tyst, eller snyggare, uttrycka oro. Båda hade givit honom slagläge om det nu behövs.

Citat:
Fast Trump "urgea" ju aldrig Ryssland att hacka in på Hillarys server (som det stod i artikeln) utan antog, troligtvis korrekt, att de redan gjort det och att de borde släppa mail ifall de har några. Vilket jag håller med honom om.

Det lät inte riktigt klokt. Tar man honom bokstavligen kan det vara historiskt knäppt. Det kom han på och backade, vilket ju inte är vanligt.

Citat:
Hans kommentar om soldaten lät ju inte jättesmidigt.

Nä. Jag undrar hur han ska ta sig ur den.
2016-07-31, 03:02
Medlem
Pazuzu80s avatar
Ingen bra dag för Trump, som tidigare skribenter har noterat:

http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/289889-nfl-denies-it-sent-trump-a-letter-over-debate-schedule

Varför ljuger han om sånt som kan granskas?
2016-07-31, 03:03
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Har ni inte tänk på varför muslimerna stöttar Demokraterna som vänder upp och ned på deras hemland?

Har ni inte tänka på att det är många som har dött för USA, varför tog dom då upp en muslimsk familj på DNC när dem kunde ha tagit upp någon annan?

Fattar ni inte att Demokraterna gör vad som helst för att vinna? Dem bryr sig lika mycket som de som dog som muslimfamiljen. Så länge muslimfamiljen kan användas som snyftpropaganda så duger dem.

Har ni tänkt på det? Vem är det som är god här egentligen? Är det ni som är goda?

Det är därför Trump får stöd för han är inte politiskt korrekt efter pengar.
2016-07-31, 03:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Ingen bra dag för Trump, som tidigare skribenter har noterat:

http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/289889-nfl-denies-it-sent-trump-a-letter-over-debate-schedule

Varför ljuger han om sånt som kan granskas?

Oh...
Media kritiserar Trump och kritiserar han för allt han säger.

Det gjorde media också mot Ron Paul som var kritisk till systemet i USA och fick för stort stöd.

Inget nytt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in